VGP
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: VGP
+87%, te weten 6,85 euro per aandeel. Dit werd gisteranavond bekend gemaakt samen met sterke kwartaalcijfers.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑31 januari 2022, 11:54Dividend staat los van herwaardering investment properties. Uitkeringen zijn gekoppeld aan de recurrente, gerealiseerde huurinkomsten.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Holly crap, serieus!Gudrun schreef: ↑23 februari 2022, 14:32+87%, te weten 6,85 euro per aandeel. Dit werd gisteranavond bekend gemaakt samen met sterke kwartaalcijfers.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑31 januari 2022, 11:54
Dividend staat los van herwaardering investment properties. Uitkeringen zijn gekoppeld aan de recurrente, gerealiseerde huurinkomsten.
Ondertussen al mooi dividendrendement op mijn aankoop van 111.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Hoe lang nog voordat VGP de BEL-20 in duikt?
Dankzij de dividend-aanpassing en de daling van vandaag toch alweer een netto-dividend van meer dan 2%.
Iemand een idee wat we morgen mogen verwachten van de cijfers? Hopelijk kan VGP nog eens uitpakken met stevige cijfers, we kunnen het gebruiken.
Cijfers staan online, en wat mij betreft in lijn met de verwachtingen. Bezettingsgraad blijft uiteraard even hoog. De beurs beloont echter geen bedrijven die voldoen aan de verwachtingen. Bovendien stipte Van Geet ook aan dat er op middellange termijn zich een aantal uitdagingen voordoen door de gestegen inflatie, toegenomen bouwkosten, oorlog etc.
Abonneer je op de nieuwsbrief van VGP dan krijg je deze info als eerste te zien.
De koers reageert niet bijzonder. Dat geeft aan dat de cijfers inderdaad in lijn liggen met de verwachtingen.
Voor VGP vind ik 240 EUR een faire prijs. Gisteren kocht je dus met een margin of safety van 20% puur omwille van de vrees rond stijgende rente en toenemende bouwkosten. Daartegenover staat een bedrijf dat zich goed heeft ingedekt tegen stijgende rentes, een grote landbank te ontwikkelen heeft, van een sterke vraag geniet, en een sterke recurrente winstgevendheid heeft. Beneden 190 ben ik koper.
Voor VGP vind ik 240 EUR een faire prijs. Gisteren kocht je dus met een margin of safety van 20% puur omwille van de vrees rond stijgende rente en toenemende bouwkosten. Daartegenover staat een bedrijf dat zich goed heeft ingedekt tegen stijgende rentes, een grote landbank te ontwikkelen heeft, van een sterke vraag geniet, en een sterke recurrente winstgevendheid heeft. Beneden 190 ben ik koper.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zit verdacht dicht in de buurt van de eigen inschatting, bijkopen doe ik niet - wil beneden 10% port blijven, zou graag wat cash opbouwen (heb nog wel cash maar iets moeilijker toegankelijk) gezien de gekende en best talrijke risico's - mocht de oorlog en/of Covid China echt uitklaren zou ik me al veel geruster voelen - beiden zouden ook de inflatie doen slinken.Gudrun schreef: ↑13 mei 2022, 10:15 De koers reageert niet bijzonder. Dat geeft aan dat de cijfers inderdaad in lijn liggen met de verwachtingen.
Ondanks het moeilijke jaar 2022, toch een pluim voor VGP: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 88857.html