Hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu ?
TIP
Re: Hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu ?
Nog eens de bevestiging dat Alphabet zo goedkoop staat. En met zo’n sterke vooruitzichten nog.
Goed om zien dat Ebay terecht op mijn watchlist staat. En Facebook mag ook duidelijk in port blijven.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Probleem is dat veel Europese bedrijven ontransparant zijn over het huidige aantal uitstaande aandelen. Zo'n lijst opmaken vergt dus te veel opzoekingswerk.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Iemand een idee waarom er bij PayPal zo'n groot verschil zit tussen 'net income' & de 'FCF' ?
Als ik snel kijk naar de cijfers van marketscreener zit het verschil in 'interests'?
Puur op basis van de EV/FCF ziet het er een koopje ervan uitgaande dat hun groeicijfers hoog blijven. Fundsmith blijft ze ook vasthouden btw.
https://www.marketscreener.com/quote/st ... inancials/
Als ik snel kijk naar de cijfers van marketscreener zit het verschil in 'interests'?
Puur op basis van de EV/FCF ziet het er een koopje ervan uitgaande dat hun groeicijfers hoog blijven. Fundsmith blijft ze ook vasthouden btw.
https://www.marketscreener.com/quote/st ... inancials/
Je hebt uiteraard gelijk, maar de input van gpv is al een goed begin en wel degelijk nuttig.lop schreef: ↑30 januari 2022, 14:54 Waarom post je deze lijst ?
Om nuttig te zijn heb je verschillende gegevens te kort .
Gemiddelde P/E ratio op lange termijn
Verwachte groei
Dividend
Fair value
Nu vergelijk jij een kokosnoot met een druif als je begrijpt wat ik bedoel
Met de daling moet je meer kijken naar aandelen zoals LAZ en BLK is maar een tip![]()
Geeft enig inzicht maar jammer genoeg ontbreken er gegevens om de lijst nuttig te maken .Hhn schreef: ↑31 januari 2022, 21:19Je hebt uiteraard gelijk, maar de input van gpv is al een goed begin en wel degelijk nuttig.lop schreef: ↑30 januari 2022, 14:54 Waarom post je deze lijst ?
Om nuttig te zijn heb je verschillende gegevens te kort .
Gemiddelde P/E ratio op lange termijn
Verwachte groei
Dividend
Fair value
Nu vergelijk jij een kokosnoot met een druif als je begrijpt wat ik bedoel
Met de daling moet je meer kijken naar aandelen zoals LAZ en BLK is maar een tip![]()
Je zou beter af zijn met de helft qua posities die volledig zijn om te selecteren dan wat nu het geval is .
Nu kun je niet screenen via deze lijst omdat er verschillende gegevens ontbreken .
Je kan onmogelijk een aandeel met 10 % groei vergelijken met 1 met 3% groei .
De verwachte groei vind je nergens terug.
De lange termijn P/E waarde is een uitstekende graadmeter voor de waardering jammer genoeg ontbreken al deze gegevens .
Vind het alleen jammer van iemand zijn werk omdat het eindresultaat eindelijk nutteloos is terwijl er wel degelijk iets moois zou kunnen van gemaakt worden met iets meer werk .
In de kasstroomtabel zie je hoe men van de nettowinst naar de operationele kasstroom evolueert. Wat al opvalt zijn de lijntjes 'stock-based compensation' en 'transaction and credit losses', dat zijn dus al twee non-cash kosten die de nettowinst drukken maar niet de vrije kasstroom. Verder zie je ook dat de capex lager ligt dan de afschrijvingen/waardeverminderingen. De wijzigingen in het werkkapitaal hebben dan weer een negatief effect op de vrije kasstroom.

Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Thx,gpv1 schreef: ↑1 februari 2022, 15:29In de kasstroomtabel zie je hoe men van de nettowinst naar de operationele kasstroom evolueert. Wat al opvalt zijn de lijntjes 'stock-based compensation' en 'transaction and credit losses', dat zijn dus al twee non-cash kosten die de nettowinst drukken maar niet de vrije kasstroom. Verder zie je ook dat de capex lager ligt dan de afschrijvingen/waardeverminderingen. De wijzigingen in het werkkapitaal hebben dan weer een negatief effect op de vrije kasstroom.
Verschil tussen D&A/capex is marginaal, het lijntje transaction & credit losses is de key.
Onderstaand auteur is er niet over te spreken dat dit bij de cashflow geteld wordt & gaat er dieper op in;
https://seekingalpha.com/article/447514 ... attractiveThese transaction and credit losses are simple to explain. PayPal provides loans to individuals with bad credit, and should they write off those bad loans (which they're in fact doing a lot of), the losses are added back on PayPal's cashflow statement. I am of the opinion that investors should be aware of the risks involved in this and be vigilant when accounting it in your analysis. PayPal even acknowledges the risk of these bad loans in their 10-k form.
edit; Ik denk eerder dat ik mij kan vinden in de 'commentaar' onder het artikel van die 'Bert Hawkins'
Ondertussen -25%.
Ze noteren aan 16,6x EV/FCF aldus huidige analistenconsensus voor 2023.
Omzetoutlook voor 2022 ligt +- in lijn met analistenconsensus.
Ik heb helaas totaal geen clue over de mogelijke groeivoet op LT, maar die moet niet veeleisend zijn aan huidige waardering.
Ze noteren aan 16,6x EV/FCF aldus huidige analistenconsensus voor 2023.
Omzetoutlook voor 2022 ligt +- in lijn met analistenconsensus.
Ik heb helaas totaal geen clue over de mogelijke groeivoet op LT, maar die moet niet veeleisend zijn aan huidige waardering.
- tabel uitgebreid tot 230 aandelen, en bij dat aantal zal het ook blijven
- aantal uitstaande aandelen voor veel bedrijven bijgewerkt gezien de publicatie van nieuwe 10-K's
- voor de multiples onderaan de tabel ook een opsplitsing gemaakt tussen de Nasdaq en NYSE
Persoonlijk zie ik geen interessante koopjes in de lijst. Heb wel recent een beetje Aon gekocht, maar eigenlijk moet de koers nog 13% zakken tot $246 eer het ècht koopwaardig wordt. Ik reken op $4,1 miljard fcf tegen 2025 (in lijn met de ambities van het management om de fcf met minstens 10% per jaar te doen groeien tot 2025 tov 2020 als baseline), 205 mio uitstaande aandelen en een multiple van 21,5 - >>> $430 p/a. Aan een koers van $246 geeft dat een potentiële CAGR van ~15%.

- aantal uitstaande aandelen voor veel bedrijven bijgewerkt gezien de publicatie van nieuwe 10-K's
- voor de multiples onderaan de tabel ook een opsplitsing gemaakt tussen de Nasdaq en NYSE
Persoonlijk zie ik geen interessante koopjes in de lijst. Heb wel recent een beetje Aon gekocht, maar eigenlijk moet de koers nog 13% zakken tot $246 eer het ècht koopwaardig wordt. Ik reken op $4,1 miljard fcf tegen 2025 (in lijn met de ambities van het management om de fcf met minstens 10% per jaar te doen groeien tot 2025 tov 2020 als baseline), 205 mio uitstaande aandelen en een multiple van 21,5 - >>> $430 p/a. Aan een koers van $246 geeft dat een potentiële CAGR van ~15%.

Alles lijkt mij vrij duur te zijn nu. Met de huidige inflatie/geopolitieke spanningen kan dit echter snel veranderen.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
https://www.reuters.com/business/financ ... 022-02-11/
Benieuwd of een groot deel hiervan al in de koers is verwerk? Of ‘the best is yet to come ….’
Benieuwd of een groot deel hiervan al in de koers is verwerk? Of ‘the best is yet to come ….’
Pharma, semiconductor en energie vallen als sectoren het meest op als 'goedkoop' nu.
De vraag is hoe cyclisch hun huidige cijfers zijn. De olieprijzen gaan alleszins door op recordkoers.
Staan al lang op mijn watchlist: Lam Research en Applied Materials. Komen ook in de lijst van gpv1 weer naar boven als interessant. Die eerste komt aan een PEG van 1 met schitterende fundamentals, dat is een unicorn.
De vraag is hoe cyclisch hun huidige cijfers zijn. De olieprijzen gaan alleszins door op recordkoers.
Staan al lang op mijn watchlist: Lam Research en Applied Materials. Komen ook in de lijst van gpv1 weer naar boven als interessant. Die eerste komt aan een PEG van 1 met schitterende fundamentals, dat is een unicorn.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Verwachte PEG-ratio over 5 jaar, volgens Yahoo Finance, voor Lam Research is 1,30. Lijkt me ook nog billijk. In augustus van vorig jaar heb ik aandelen van Micron Technology aangekocht ( momenteel verwachte PEG-ratio van 1,06). Applied Materials lijkt me momenteel nog te duur, maar zowel Lam Research als Applied staan al een tijdje op mijn volglijst.reteiP schreef: ↑14 februari 2022, 08:53 Pharma, semiconductor en energie vallen als sectoren het meest op als 'goedkoop' nu.