Holdings
TIP
Re: Holdings
Vandaag eerste pakketje Eurazeo gekocht, als LT belegging.
Ik zou me geen zorgen maken over Eurazeo. Koers daalt wel vaker eens als ze nieuwe investeringen aankondigen. Zeker in het huidige beursklimaat schrikt dat aandeelhouders af denk ik...Zoals recent bij investering in beekman 1802 en Cranial Technologies.
Ze kochten in december trouwens 1,7 eigen aandelen (overname van Tikehau Capital) voor 72,50€ p.a.
Voor de lange termijn lijkt Eurazeo mij een kwalitatieve holding.
Ze kochten in december trouwens 1,7 eigen aandelen (overname van Tikehau Capital) voor 72,50€ p.a.
Voor de lange termijn lijkt Eurazeo mij een kwalitatieve holding.
Gestart in februari 2021.
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heel kort door de bocht wanneer u denkt dat u beter kunt beleggen dan Sofina en of Brederode en nog enkele andere holdings of investeringsmaatschappijen. Moet u dat vooral doen. Wij; u weet wel ondertussen wie ‘’wij’’ zijn hebben dat idee helaas niet.
NAV is een mooi gegeven, maar betekent niet wanneer er een NAV is van 40% dat die NAV ooit op -20% zal komen. Wellicht is het soms terecht dat men een premie betaald voor het geleverde werk?
Lees tussen de regels door Dreamy gaf alvast wéér een tip, met hartelijke dank!
Terugkomend op “Goodwill” het mag duidelijk zijn dat Sofina en Bredereode in onze ogen ‘’Goodwill’’ hebben. Het tegenovergestelde van ‘’Goodwill’’ is ‘’Badwill”. Niet dat wij denken dat zulk soort woord ooit in een balans zal staan!
NAV is een mooi gegeven, maar betekent niet wanneer er een NAV is van 40% dat die NAV ooit op -20% zal komen. Wellicht is het soms terecht dat men een premie betaald voor het geleverde werk?
Lees tussen de regels door Dreamy gaf alvast wéér een tip, met hartelijke dank!
Terugkomend op “Goodwill” het mag duidelijk zijn dat Sofina en Bredereode in onze ogen ‘’Goodwill’’ hebben. Het tegenovergestelde van ‘’Goodwill’’ is ‘’Badwill”. Niet dat wij denken dat zulk soort woord ooit in een balans zal staan!
SMT
https://citywire.com/investment-trust-i ... 1643612582
Although the shares have fallen 19% this year, they trade at ‘par’ or close to net asset value, indicating the stock’s decline reflects the slide in its holdings rather than scared shareholders dumping their stakes.
Scottish Mortgage, a huge issuer of new shares in recent years, has only had to make one share buyback this month to keep its discount in check, acquiring 1.7m shares at £11.17 on 18 January.
And one big investor used the start of the tech correction to buy a stake in the trust. Stock market filings show Mitsubishi UFG Financial Group of Japan bought 44.8m shares at the end of November. The 3.1% position makes it SMT’s second biggest shareholder after Rathbone Investment Management, the UK wealth manager that owns 5%.
https://citywire.com/investment-trust-i ... 1643612582
Although the shares have fallen 19% this year, they trade at ‘par’ or close to net asset value, indicating the stock’s decline reflects the slide in its holdings rather than scared shareholders dumping their stakes.
Scottish Mortgage, a huge issuer of new shares in recent years, has only had to make one share buyback this month to keep its discount in check, acquiring 1.7m shares at £11.17 on 18 January.
And one big investor used the start of the tech correction to buy a stake in the trust. Stock market filings show Mitsubishi UFG Financial Group of Japan bought 44.8m shares at the end of November. The 3.1% position makes it SMT’s second biggest shareholder after Rathbone Investment Management, the UK wealth manager that owns 5%.
Ik denk dat Indutrade een ander type holding is omdat al hun bedrijven voor zover ik weet in volledige eigendom zijn.
Mijn beslissing om te kopen is dus op basis van de info op hun website en natuurlijk op basis van hun indrukwekkende track record. Ik hoop dat die winning formula nog lange tijd standhoudt!
Benieuwd naar jullie visie op Bois De Sauvage?
- zware impact van Corona op UBCM (gekend onder Neuhaus en Jeff De Bruges)
- gecasht op verkoop van recticel aan het Oostenrijkse Greiner (naar mijn mening te vroeg).
- koersverloop van Umicore is ook sterk teruggevallen na twee winstwaarschuwingen (omwille de gekende redenen over type batterij voor in EV).
Veel slecht nieuws dus, mss zijn er meer ervaren beleggers die inzicht hebben op de visie binnen deze holding? Ze focussen meer op industriële waarden?
Bedankt alvast voor jullie inzichten .
- gecasht op verkoop van recticel aan het Oostenrijkse Greiner (naar mijn mening te vroeg).
- koersverloop van Umicore is ook sterk teruggevallen na twee winstwaarschuwingen (omwille de gekende redenen over type batterij voor in EV).
Veel slecht nieuws dus, mss zijn er meer ervaren beleggers die inzicht hebben op de visie binnen deze holding? Ze focussen meer op industriële waarden?
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet kopen; ''wij'' hebben een aantal "Bois de Sauvage". Aangezien wij ze hebben laten we ze staan. Van een ervaren belegger hebben wij ooit geleerd: gij verkoopt te vroeg, dat is niet slim. Zover wij weten heeft dochter bedrijf overgenomen. En zover ''wij'' weten zijn vrouwen beter in beleggen dan mannen. Dus we maken ons nergens ongerust over!
Te vroeg? Geen idee, maar vooral voor veeeel te weinig geld verkocht. Dit was toch echt een blunder.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Dat is feit. Net zoals het feit dat de beste beleggers allemaal mannen zijn.Jozefien1969 schreef: ↑31 januari 2022, 21:16 En zover ''wij'' weten zijn vrouwen beter in beleggen dan mannen. Dus we maken ons nergens ongerust over!
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Zijn jullie dan allemaal vrouwen?Jozefien1969 schreef: ↑31 januari 2022, 21:16 ... En zover ''wij'' weten zijn vrouwen beter in beleggen dan mannen. Dus we maken ons nergens ongerust over!
Bois du Sauvage is koopwaardig. De onderwaardering is zeer groot en dat zal ook blijken wanneer de jaarresultaten bekend worden gemaakt op 7 maart. Maar... ja sommige liepen de stijgende koersen van Sofina in december achterna en namen ze op als kooptip voor 2022. Onbegrijpelijk gelukkig is het niet mijn geld.BasVE schreef: ↑31 januari 2022, 20:05 Benieuwd naar jullie visie op Bois De Sauvage?
Ingestapt in Bois Sauvage ... ik heb het begrepen
Ik ben aan het kijken om wat Holdings aan mijn portefeuille toe te voegen. Als ik Eurazeo bekijk gedurende de laatste 20 jaar is dat een weinig aantrekkelijke koers. Het dividend is momenteel ook niet super hoog. Wat maakt dat dit toch interessant is/kan zijn?