nieuwe federale regering
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Waar zijn de winnaars in dit verhaal? Die zijn er niet volgens mij ...platin schreef: ↑1 februari 2022, 13:44VincentVega schreef: ↑1 februari 2022, 13:03
In vergelijking met onze buurlanden - waar de btw vaak al 6% was, ook voor aardgas - is dat bitter weinig.
Ja de ene klaagt het is te weinig.
Ja een andere is content omdat hij het niet echt nodig heeft.
6 % om zwembaden te verwarmen vindt u normaal?
Laat ons hopen dat bij hervorming de btw 6% er komt en accijnzen naar gelang echte verbruik.
Thuisbatterijen is ook hoog verbruik, hoe dat dan aan te pakken?
Kritiek is makkelijk.
Er zullen altijd winnaars en verliezers zijn.
Gas verbruik periode 7/12/2021 - 25/01/22 52 m3 van 8u30 tot 23 uur temperatuur 21,5° 7/7 .ATAG gasketel en regeling.
Koken en warm water inbegrepen.
Wel in een flatgebouw.
Mijn verhaal:
- goed geïsoleerd en vrij nieuw huis
- verwarming op aardgas (een zuinige eco condensatie gasketel), verbruik ca. 1000m3 per jaar
- factuur aardgas:
2021: tot december 2021: het inmiddels failliete Vlaamse Energieleverancier (via groepaankoop provincie), maandelijks ca. 50 euro per maand - > verwachte factuur op jaarbasis: ca. 600 euro (2021)
2022:
* 1 maand noodleverancier Fluvius: ca. 300 euro of 6x zoveel
* nieuwe leverancier: Luminus, voorschot momenteel 150 euro (maar Luminus wil dit verhogen)
-- > verwachte factuur op jaarbasis: ca. 1.800 (2022)
* effect overheidspremies: 100 euro op jaarbasis tegenover een prijsstijging van 1.200 euro.
Voor ons kan dit financieel nog maar voor vele mensen is dit onhoudbaar. Voorschotten die x3 of x6 gaan.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 1 februari 2022, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Volgens Tinne heeft 1 miljoen gezinnen (dus tussen de 3 en 4 miljoen mensen) recht op het laagste tarief, dat is wel meer dan 10% van de bevolking.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Laten we er 20% van maken: er zijn trouwens ongeveer 5 miljoen gezinnen. Een gezin telt gemideeld geen 3 of 4 personen zoals jij denkt) maar slechts 2,3 personen (er zijn immersveel een oudergezinnen of alleenstaanden).
Op internet vond ik dit: op 1 januari 2019 telde België 4.948.398 huishoudens.
En ook: een huishouden in België telt gemiddeld 2,3 personen
De boodschap blijft dezelfde: wat met de 80% andere gezinnen (ca. 4 miljoen gezinnen) die niet van het sociaal tarief kunnen genieten? En die dan misschien ook nog voor een groot deel zich verwarmen met aardgas waar de BTW op 21% blijft.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 1 februari 2022, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zullen de volgende jaren veel Belgische economische Immigranten komen in....
Was al een tijdje bezig.
Was al een tijdje bezig.
68% van de Belgen verwarmde zich in 2019 met gas https://www.statistiekvlaanderen.be/nl/ ... jze-woning
Degenen hiervan die niet van een sociaal tarief kunnen genieten blijven in de kou staan.
Dus 2,3 miljoen mensen hebben recht op het sociaal tarief, dus 20% van bevolking leeft in quasi armoede.
Degenen hiervan die niet van een sociaal tarief kunnen genieten blijven in de kou staan.
Dus 2,3 miljoen mensen hebben recht op het sociaal tarief, dus 20% van bevolking leeft in quasi armoede.
Niet te geloven. De regering doet iets om onze energiefactuur te verlichten en iedereen zaagt en klaagt maar.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens Tinne hebben de meeste andere Vlamingen een verwarmd zwembad ...
Volgens Tinne is aardgas een luxeproduct en mag de BTW op 21% behouden blijven ...
Volgens Tinne hebben we geen kernenergie nodig en kunnen we beter elektriciteit maken met AARDGAS-centrales (aardgas, een fossiele CPO2-uitstotende energiebron, die bovendien grotendeels afkomstig is van Rusland)!!!!
Volgens Tinne was Brussel-Halle-Vilvoorde in 2012 een "fait divers" (zij was toen de enige Vlaamse politica in het parlement die niet instemde met een door Vlaanderen gevraagde splitsing van BHV) ...
Ja, ik heb het niet zo voor Tinne Van der Straeten ...
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Voor mezelf: 100 euro op een extra-kost van 1.500 euro (die 100 euro betaal ik bovendien terug via de 250 euro die ik extra aan btw ga betalen voor mijn hogere facturen).
Vestzak/broekzak voor de regering. Mijn grootmoeder zei altijd: een kinderhand is snel gevuld ...
PS: heb je al eens goed gekeken wat onze buurlanden doen? (zie één van mijn vorige posts):
200 tot 400 euro premie voor IEDEREEN (+ nog extra voor de zwaksten) en 6% op elektriciteit en AARDGAS (en dit PERMANENT en niet beperkt tot enkele lentemaanden).
Een groot verschil met België ...
De regering heeft in verleden vooral niets gedaan om de mensen te dwingen om te isoleren en van de gasverslaving/fossiele brandstoffen af te geraken. Dat ze nu over de brug moet komen is maar normaal.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
En dit gaat nog maar een voorproefje worden als ook onze kerncentrales gaan sluiten.
Dan gaan we nog meer afhankelijk zijn van buitenlandse partners.
Ik zie die prijzen toch niet meer gevoelig dalen.
Dan gaan we nog meer afhankelijk zijn van buitenlandse partners.
Ik zie die prijzen toch niet meer gevoelig dalen.
Hier geen gas enkel elentrik. Verwachte kosten elentrik 900 euro/jaar. Waarschijnlijk pak minder want ben deze zomer lang weg. Warmtepompboilers zijn pak duurder geworden, producenten en plaatsers hebben blijkbaar geld geroken?!VincentVega schreef: ↑1 februari 2022, 14:05
2021: tot december 2021: het inmiddels failliete Vlaamse Energieleverancier (via groepaankoop provincie), maandelijks ca. 50 euro per maand - > verwachte factuur op jaarbasis: ca. 600 euro (2021)
2022:
* 1 maand noodleverancier Fluvius: ca. 300 euro of 6x zoveel
* nieuwe leverancier: Luminus, voorschot momenteel 150 euro (maar Luminus wil dit verhogen)
-- > verwachte factuur op jaarbasis: ca. 1.800 (2022)
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Is eenvoudig op te lossen iedere belg/gezin heeft recht op zoveel kw aan 6% alles daarboven aan 21%VincentVega schreef: ↑1 februari 2022, 14:29Volgens Tinne hebben de meeste andere Vlamingen een verwarmd zwembad ...
Volgens Tinne is aardgas een luxeproduct en mag de BTW op 21% behouden blijven ...
Volgens Tinne hebben we geen kernenergie nodig en kunnen we beter elektriciteit maken met AARDGAS-centrales (aardgas, een fossiele CPO2-uitstotende energiebron, die bovendien grotendeels afkomstig is van Rusland)!!!!
Volgens Tinne was Brussel-Halle-Vilvoorde in 2012 een "fait divers" (zij was toen de enige Vlaamse politica in het parlement die niet instemde met een door Vlaanderen gevraagde splitsing van BHV) ...
Ja, ik heb het niet zo voor Tinne Van der Straeten ...