Argenta zichtrekening (overschrijving eigen rekeningen & andere automaten)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Argenta zichtrekening (overschrijving eigen rekeningen & andere automaten)
Laatst heb ik een Argenta rekening geopend om actief te gebruiken, als hoofdrekening.
Nu wou ik deze avond geld van op de spaarrekening bij Argenta overzetten naar mijn zichtrekening daar. Het is nog steeds niet in mindering gebracht bij de spaar en staat natuurlijk nog niet op mijn zicht!
Maar hoe kun je zoiets nu praktisch gebruiken?
Op mijn zichtrekening staat meestal iets tussen de 200 en 1000 euro, de rest staat op mijn spaarrekening. Als ik meer nodig heb, wip ik bij een KBC kantoor binnen, zet ik geld over en haal ik het direct af.
Als dat niet mogelijk is, lijkt Argenta wel vrij onpraktisch?
Een tweede zaak: kan ik ergens op een automaat van een andere bank mijn saldo controleren? Met een KBC kaartje kan ik dat in KBC kantoren. Hebben Argenta kantoren ook automaten? (die van mij toch precies niet)
Nu wou ik deze avond geld van op de spaarrekening bij Argenta overzetten naar mijn zichtrekening daar. Het is nog steeds niet in mindering gebracht bij de spaar en staat natuurlijk nog niet op mijn zicht!
Maar hoe kun je zoiets nu praktisch gebruiken?
Op mijn zichtrekening staat meestal iets tussen de 200 en 1000 euro, de rest staat op mijn spaarrekening. Als ik meer nodig heb, wip ik bij een KBC kantoor binnen, zet ik geld over en haal ik het direct af.
Als dat niet mogelijk is, lijkt Argenta wel vrij onpraktisch?
Een tweede zaak: kan ik ergens op een automaat van een andere bank mijn saldo controleren? Met een KBC kaartje kan ik dat in KBC kantoren. Hebben Argenta kantoren ook automaten? (die van mij toch precies niet)
Re: Argenta zichtrekening (overschrijving eigen rekeningen & andere automaten)
Vermits het nu nog weekend is, zal je overschrijving niet doorgaan vandaag maar pas morgen. Ook omdat Argenta pas de afsluiting van de dag pas om 23u doet, zal ook morgen overdag je saldo nog niet aangepast zijn.
Ook is het in de meeste Argenta kantoren niet mogelijk je saldo te raadplegen, dit gaat wel thuis wanneer je internetbankieren hebt.
Ook is het in de meeste Argenta kantoren niet mogelijk je saldo te raadplegen, dit gaat wel thuis wanneer je internetbankieren hebt.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tja Argenta mag dan wel gratis zijn maar dit is toch wel een voorbeeld van een voordeel bij de grootbanken.
Het feit dat je je verrichtingen niet onmiddelijk ziet verschijnen (bij oa argenta), vind ik niet zo erg, want ze worden sowieso toch op tijd uitgevoerd; na een tijdje ben je dat gewoon; bij dexia enz zie je dat direct, maar daar betaal je dan ook flink voor, en tenslotte is er geen enkel verschil. Een groter nadeel vind ik wel de inlog-en transactieprocedures bij argenta, waar je telkens je kaart voor nodig hebt, en een hoop getallen moet intikken. Bij recordbank, keytrade enz gaat dat véél vlugger, en even veilig.
Als erazerbe vandaag het geld nodig heeft voor een aankoop, dan zit hij wel met een probleem... Dan zal hij nog een dag moeten wachten.josy schreef: Het feit dat je je verrichtingen niet onmiddelijk ziet verschijnen (bij oa argenta), vind ik niet zo erg, want ze worden sowieso toch op tijd uitgevoerd; na een tijdje ben je dat gewoon; bij dexia enz zie je dat direct, maar daar betaal je dan ook flink voor, en tenslotte is er geen enkel verschil.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Vaganzza schreef:Als erazerbe vandaag het geld nodig heeft voor een aankoop, dan zit hij wel met een probleem... Dan zal hij nog een dag moeten wachten.josy schreef: Het feit dat je je verrichtingen niet onmiddelijk ziet verschijnen (bij oa argenta), vind ik niet zo erg, want ze worden sowieso toch op tijd uitgevoerd; na een tijdje ben je dat gewoon; bij dexia enz zie je dat direct, maar daar betaal je dan ook flink voor, en tenslotte is er geen enkel verschil.
Eigenlijk wel erg, dat je niet eens tijdig aan je eigen geld kan
Er zijn Argenta kantoren met automaten. De werking van deze automaten is door Argenta uitbesteedt aan Atos/Banksys. Je kan er niet aan selfbanking doen.
Als je dringend geld nodig hebt kan je steeds geld afhalen met je Argenta kredietkaart. Dit gaat maar tot 600 €. Als je iets moet betalen kan je ook vragen of ze kredietkaarten aanvaarden.
600 € afhalen met kredietkaart kost bij Argenta 6 €. Daar tegenover staat dat de rekeningen gratis zijn bij Argenta. Je moet al een paar keer in het jaar in dergelijke situatie zitten voor dit echt nadelig zou zijn.
Anders moet je wachten tot je bankkantoor open is om geld af te halen of tot dinsdag wachten voor het bedrag op de zichtrekening staat.
Dexia is het beste als je in het weekend snel geld nodig hebt dat nog niet op je zichtrekening staat. Je kan in hun selfbanking overboeken van je internetspaarekening naar je zichtrekening en tot 1.000 € afhalen. Wil je meer moet je ook hier wachten tot het kantoor open is.
Als je dringend geld nodig hebt kan je steeds geld afhalen met je Argenta kredietkaart. Dit gaat maar tot 600 €. Als je iets moet betalen kan je ook vragen of ze kredietkaarten aanvaarden.
600 € afhalen met kredietkaart kost bij Argenta 6 €. Daar tegenover staat dat de rekeningen gratis zijn bij Argenta. Je moet al een paar keer in het jaar in dergelijke situatie zitten voor dit echt nadelig zou zijn.
Anders moet je wachten tot je bankkantoor open is om geld af te halen of tot dinsdag wachten voor het bedrag op de zichtrekening staat.
Dexia is het beste als je in het weekend snel geld nodig hebt dat nog niet op je zichtrekening staat. Je kan in hun selfbanking overboeken van je internetspaarekening naar je zichtrekening en tot 1.000 € afhalen. Wil je meer moet je ook hier wachten tot het kantoor open is.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Na Fortis is Argenta nu mijn hoofdbank.
Moest ik nog werken, dan zou ik zo terug naar een grootbank overstappen.
Bankieren met Argenta is zeer tijdrovend en oubollig.
Sinds een tijd heb ik ook een zichtrekening geopend bij Keytrade.
Op deze rekening staat altijd voldoende geld om verder te kunnen als er met mijn Argentakaart iets gebeurt.
Na diefstal van mijn portefeuille (op een vrijdagavond) heb ik 9 dagen moeten wachten op een nieuwe Argentakaart.
Ondertussen kon ik niet internetbankieren en alleen geld ten kantore afhalen. Dat wil ik niet meer meemaken.
Het enige voordeel van Argenta blijft nog dat het gebruik van de Maestrokaart overal ter wereld zonder kosten is, maar hoe lang zal dat nog duren?
Moest ik nog werken, dan zou ik zo terug naar een grootbank overstappen.
Bankieren met Argenta is zeer tijdrovend en oubollig.
Sinds een tijd heb ik ook een zichtrekening geopend bij Keytrade.
Op deze rekening staat altijd voldoende geld om verder te kunnen als er met mijn Argentakaart iets gebeurt.
Na diefstal van mijn portefeuille (op een vrijdagavond) heb ik 9 dagen moeten wachten op een nieuwe Argentakaart.
Ondertussen kon ik niet internetbankieren en alleen geld ten kantore afhalen. Dat wil ik niet meer meemaken.
Het enige voordeel van Argenta blijft nog dat het gebruik van de Maestrokaart overal ter wereld zonder kosten is, maar hoe lang zal dat nog duren?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Op zich valt het toch nog mee?
Een overschrijving van spaar- naar zichtrekening duurt 1 dag.
Ok, bij andere banken staat het er mss de dag zelf nog op, maar 1 dag wachten is voor de meeste denk ik niet onoverkomelijk.
Ok, bij andere banken staat het er mss de dag zelf nog op, maar 1 dag wachten is voor de meeste denk ik niet onoverkomelijk.
jawadde001 schreef: Op zich valt het toch nog mee?
Dat hangt natuurlijk van persoon tot persoon af
Maar ik denk dat een particulier in het algemeen hier wel mee kan leven voor bedrijven is de service van de grootbanken wel onmisbaar.