nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Wij mochten kiezen: Tinne als burgemeester of Tinne naar Brussel sturen. Pest en cholera ...
Ondertussen wil Somers meer vrouwen als topambtenaar. Ik ben 100% voor gelijkheid der sexen maar 100% tegen quota. Een post moet je verdienen, maakt niet uit welk gender je bent. Me dunkt dat Somers aan een nieuwe roedel poedels toe is.
Als morgen iedereen een warmtepomp heeft, zal de prijs van elektriciteit ook de hoogte ingaan hoor.Spaarplan schreef: ↑1 februari 2022, 18:13Als we fossiele bandstoffen goedkoper maken, via btw of andere, zal de vraag toenemen en de prijzen deels volgen. De enige oplossing: we moeten van onze verslaving van de fossiele brandstoffen af. Enkel huurders (die geen keuze hebben) moet vergoed worden. 50 jaar na de autoloze zondagen moeten de eigenaars hun plan maar trekken. Nu vloeken op de groenen, shame on you!Zwiertje schreef: ↑1 februari 2022, 15:42 Vroeger kregen alle gezinnen per gezinslid een aantal gratis kWh en m³.
Ik heb nooit goed begrepen waarom ze dat hebben afgeschaft. Het lijkt me een ideale sociale maatregel: misbruik is quasi onmogelijk en je subsidieert geen verwarmde zwembaden.
Misschien net daarom?
Tenzij we de productie in eigen land zouden houden. Maar met windmolens alleen gaan we het dan niet trekken hoor.
Tja, Tine & Co gaan gas centrales bouwen maar Tine & Co moet ook CO2 doelstellingen halen en geld hebben om die centrales te subsidiëren, dat kan alleen maar lukken wanneer het gepeupel minder gas gaat verbruiken, gas moet dus onbetaalbaar blijven. Meer moet daar niet achter gezocht worden. Mogen we met zijn allen stevig gaan investeren in isolatie, warmtepompen, zonnepanelen en thuisbatterijen en dat allemaal om de CO2 impact en subsidie kost van die idiote back to fossil gascentrales van Groen en blauw te compenseren. Deze Belg gaat alvast niet investeren in elektrisch verwarmen, wel in een ouderwetse allesbrander, ik stook voortaan alles wat maar enigszins brandbaar is, tevens een besparing op huisvuil en het containerpark
Zonnepanelen op het dak, niks meer verbruik.Predah schreef: ↑1 februari 2022, 18:24Als morgen iedereen een warmtepomp heeft, zal de prijs van elektriciteit ook de hoogte ingaan hoor.Spaarplan schreef: ↑1 februari 2022, 18:13
Als we fossiele bandstoffen goedkoper maken, via btw of andere, zal de vraag toenemen en de prijzen deels volgen. De enige oplossing: we moeten van onze verslaving van de fossiele brandstoffen af. Enkel huurders (die geen keuze hebben) moet vergoed worden. 50 jaar na de autoloze zondagen moeten de eigenaars hun plan maar trekken. Nu vloeken op de groenen, shame on you!
Tenzij we de productie in eigen land zouden houden. Maar met windmolens alleen gaan we het dan niet trekken hoor.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ai, ai, ai, Vortex krijgt het op zijn heupen.
Dat is het risico van debiele en ondoordachte beslissingen door een niet-verkozen regering. De inventieve Belg gaat het dan op zijn eigen manier invullen. De overheid gaat gas stoken en de burger zonder zonnepanelen, thuisbatterijen en warmtepomp gaat kachels kopen en alles stoken wat brandbaar is. CO²-problem solved!
Dat is het risico van debiele en ondoordachte beslissingen door een niet-verkozen regering. De inventieve Belg gaat het dan op zijn eigen manier invullen. De overheid gaat gas stoken en de burger zonder zonnepanelen, thuisbatterijen en warmtepomp gaat kachels kopen en alles stoken wat brandbaar is. CO²-problem solved!
Ja Spaarplan, hier heeft de gemeente al aangegeven dat je vooraleer je je buurman gaat verklikken voor zijn stookpraktijken je best toch eerst eens gaat babbelen met die buurman. Dat hebben ze toch mooi geregeld, nietwaar ?
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Shame on you!
JA, we moeten van onze verslaving van fossiele brandstoffen af. Omwille van het milieu en om niet afhankelijk te zijn van Poetin en de oliesjeiks. Maar hoe het (Groene) verhaal van CO2-vervuilende gascentrales met gas uit Rusland hierin past is voor mij een raadsel
NEEN, dit is niet de geschikte manier om die omslag te bekomen. Een zorgzame overheid bereidt haar bevolking voor, en begeleidt en promoot deze transitie. Deze regering doet niks om die transitie te bevorderen, verrijkt zich intussen met allerlei taksen en btw, en laat dan haar bevolking over aan de grillen van Poetin en co. Met beperkt en selectief een aantal beperkte voordelen uit te delen wordt vooral de schatkist gespaard. Ik heb sterk de indruk dat dat laatste belangrijker is voor De Croo en co. dan de bevolking structureel en essentieel te helpen met de betaalbaarheid van gas en elektriciteit.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ze gaan ons 2 keer zitten hebben, als er een cliquetsysteem komt voor de prijzen eventueel zouden dalen zullen ze ook veel trager dalen, vuile praktijken dus.
Een "buurman" verklikken zou ik niet doen, maar zwijgen ook niet. Hoe dan ook, ik heb geen respect voor iemand die zijn omgeving gaat vergiftigen. Mijn ex-collega hier wat verder heeft een: warmtepomp, gas installatie, pelletkachel en ja een petroleumkachel. Ook als sta ik niet achter al zijn keuzes, ik heb respect voor hem, al was het alleen maar omdat ik hem niet hoor klagen of zagen, hij trekt zijn plan.
Een jaar is meer dan de winter alleen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Verwarmen doe je vooral in de wintermaanden …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik trek ook mijn plan. Ik verbruik amper gas. Mijn pelletkachel doet dat goed hier. 4.69 euro voor 15 kilo.
Douchen doe ik op mijn werk of in de fitness.
Douchen doe ik op mijn werk of in de fitness.
Gisteren hier 11 kWh verbruikt voor de ganse dag (thuis): verwarming, warm water, 2 desktop computers, koken, verlichting... Enz. Vermenigvuldig met 0,3 en je weet wat ik betaal. Het is wel warmer dan normaal voor de tijd van het jaar.