P2P Lending
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: P2P Lending
Buiten de persoon van mijnheer Laurent Minguet, lijkt mij de enige overige link dit te zijn:
Bezige bij precies ...De financieringsbronnen van HORIZON PLEIADES zijn onder meer :
- Invest Minguet Gestion, waarvan de achtergestelde lening € 6.000.000 bedraagt op 31/12/20;
Ondertussen 71% (van 2.000.000 EUR) gefinancierd. Minimum ophaling vereiste is echter slechts 500.000 EUR.
Waarom bij 2 geld ophalen u dat al afgevraagd?
Heb hier in verleden gepost Fiscal team bij Kbc aan 7 %
En bij een andere Look & Fin aan een goedkoper %.
De schuld stijgt en de rentevoet werd goedkoper. (logisch)
Of te maken met verschillende risicoanalyse.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ah ja ... omdat het een bezige bij is hé
Ken de details van die dossiers niet.
Wat is de rentevoet?EarthNvstr1 schreef: ↑13 januari 2022, 19:56Nu 67% van het Groupe IMG dossier gefinancierd en ze doen een actie ... 1 maand dubbele intrest op 3 van de eerste 4 "impact" dossiers. OMGEarthNvstr1 schreef: ↑11 januari 2022, 21:16 24 uur later ... 60% gefinancierd
Nuja, 2.000.000 is langs de andere kant ook wel een groot dossier precies, dus misschien niet zo abormaal dat dat wat langer duurt.
Bij mozzeno is er lening van luminus voor zonnepanelen. Viel mij al op dat deze ook moeizamer gaat.
De lening verscheen in december. Begin januari stond ze terug bovenaan. Deze week nog eens een mail gehad om extra onder de aandacht te brengen.Vandaag heb ze de lening weer bovenaan gezet. Nu bijna 59% vol.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
3,5% bruto, 36 maanden, bulletDenfi schreef: ↑20 januari 2022, 22:54Wat is de rentevoet?EarthNvstr1 schreef: ↑13 januari 2022, 19:56 Nu 67% van het Groupe IMG dossier gefinancierd en ze doen een actie ... 1 maand dubbele intrest op 3 van de eerste 4 "impact" dossiers. OMG
https://www.lookandfin.com/nl_BE/bedrij ... groupe-img
Volgens mij zijn ze hier veel te kort door de bocht gegaan met hun nieuw "Impact dossier" gegeven.
Ter info: ik heb niet ingeschreven en ook niet van plan
Maar het was mij eigenlijk te doen om het belachelijke van hun "actie" aan te kaarten.
Omdat er niet (snel) genoeg ingeschreven wordt.
Dit terwijl het minimum vereist op te halen bedrag wel al ruim overschreden is.
Tja. 3% bruto, 36 maanden, niet verzekerdDenfi schreef: ↑20 januari 2022, 22:54 Bij mozzeno is er lening van luminus voor zonnepanelen. Viel mij al op dat deze ook moeizamer gaat.
De lening verscheen in december. Begin januari stond ze terug bovenaan. Deze week nog eens een mail gehad om extra onder de aandacht te brengen.Vandaag heb ze de lening weer bovenaan gezet. Nu bijna 59% vol.
Dat ze het onder de aandacht brengen in hun wekelijkse mail vind ik ok.
Ter info: ik heb niet ingeschreven en ook niet van plan
Bullet?Daar zou ik sowieso al geen geld in steken.
Bij Mozzeno is het trouwens 60 maanden Risico schat ik nu ook niet te hoog in. Luminus zou dan al over kop moeten gaan.
Ik twijfel nog,geeft uiteindelijk hetzelfde rendement als coöperatieve aandelen.
Bij Mozzeno is het trouwens 60 maanden Risico schat ik nu ook niet te hoog in. Luminus zou dan al over kop moeten gaan.
Ik twijfel nog,geeft uiteindelijk hetzelfde rendement als coöperatieve aandelen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kan zijn dat het 60 maanden is. Nog erger dan ;-)
Ze geven al lang geen leningen meer uit zonder verzekering.
Als deze dan toch zo risicoloos zou zijn, dan zou die tegen een kleine premie ook verzekerd moeten kunnen worden.
Ik koop dan wel aandelen van Lumiwind ...
Een "gewone" verzekerde lening op 24 maanden geeft ook 3% bruto.
HORIZON PLEIADES zit in Groupe Horizon een participatie van IMG SA ( de group IMG).EarthNvstr1 schreef: ↑17 januari 2022, 19:22Buiten de persoon van mijnheer Laurent Minguet, lijkt mij de enige overige link dit te zijn:Bezige bij precies ...De financieringsbronnen van HORIZON PLEIADES zijn onder meer :
- Invest Minguet Gestion, waarvan de achtergestelde lening € 6.000.000 bedraagt op 31/12/20;
Ondertussen 71% (van 2.000.000 EUR) gefinancierd. Minimum ophaling vereiste is echter slechts 500.000 EUR.
Group IMG heeft een aandelen in Mega, zie alle Participaties hier https://www.minguet.be/page-1-les-societes-du-groupe/
Inderdaad een bezige bei als je naar de Participaties kijkt.
Toch maar eens goed kijken bij Look&Fin voor welke participaties In de sector energie van IMG de lening dient. Coor hetzelfde geld qponsor je Mega, Wikipedia, Solinvest en Green Invest). Zie http://www.minguet.be/lenergie/
Bij Look&Fin haalde HORIZON (Groupe Horizon) nu ook 1 miljoen € op voor het Menton gebouw, zie
https://www.lookandfin.com/nl_BE/
Groupe IMG zit aan 73%. Kan nog wel eventjes duren. Wie wil nu onrechstreeks Mega en/of Wikipower sponseren? Ik niet!
Klopt niet helemaal. Het is idd minder maar soms komt er nog eentje, zoals vandaag (C-klasse).EarthNvstr1 schreef: ↑20 januari 2022, 23:15
Ook opvallend,ik zie in de A+-klasse niks meer verschijnen met een verhoogde rentevoet sinds je mail ,aan hun gericht hierover.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nu is er weer 1 idd., na 12 maanden.Denfi schreef: ↑2 februari 2022, 21:21Klopt niet helemaal. Het is idd minder maar soms komt er nog eentje, zoals vandaag (C-klasse).EarthNvstr1 schreef: ↑20 januari 2022, 23:15 Ze geven al lang geen leningen meer uit zonder verzekering.
Leuk als je in januari 2021 was gestart met niet-verzekerde leningen en je wil spreiden over zoveel mogelijk leningen...
Heb dat meegemaakt met hun Beebonds, nadat ik in 7 (de enige 7) van die Beebonds had geïnvesteerd, stoppen ze daar opeens mee (zonder enige communicatie), gelukkig ben ik een "voorzichtige" investeerder en heb ik daar dus maar kleine bedragen in geïnvesteerd omdat het nieuw was.
Soit ... zien hoe het verder evolueert vanaf nu.
Laatste was 18/12/2021 voor zover ik weet. Mijn auto-invest heeft die opgepikt.
Zou kunnen dat er sindsdien niemand gebruik heeft gemaakt van de terugkoop optie.
Ref. communicatie over "de mail" waarover je het hebt:
EarthNvstr1 schreef: ↑28 september 2021, 19:35 Blijkbaar zou het niet de bedoeling zijn en zal het aangepast worden, maar ze zien het ook niet als een dringend probleem aangezien een voordeel voor de investeerders.
Daarnaast zouden er ook niet-verzekerde notes terug komen, wanneer ze dat stuk geautomatiseerd hebben, want dat was niet meer te doen manueel.
Vreemde uitleg toch als je het mij vraagt ...
Er zijn er toch nog geweest hoor,vorige maand nog twee gezien.
Ik denk dat je nu twee zaken door elkaar haalt.EarthNvstr1 schreef: ↑2 februari 2022, 22:33Laatste was 18/12/2021 voor zover ik weet. Mijn auto-invest heeft die opgepikt.
Zou kunnen dat er sindsdien niemand gebruik heeft gemaakt van de terugkoop optie.
Waar ik het over heb waren nieuwe leningen maar met hoger dan normale rentevoet voor A+.
Sinds de zomer/2021 was er maandelijks zo 1 tot 2 lening(en), tot je ze "wakker" hebt gemaakt met je mail :p
Had niks te maken met terugkoop actie.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ze zijn in actie geschoten. De laatste dagen komen er verschillende niet verzekerde leningen uit.Denfi schreef: ↑2 februari 2022, 21:21Klopt niet helemaal. Het is idd minder maar soms komt er nog eentje, zoals vandaag (C-klasse).EarthNvstr1 schreef: ↑20 januari 2022, 23:15
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Update:EarthNvstr1 schreef: ↑11 januari 2022, 21:19 We zijn weer 2 weken verder, dus ik geef nog eens een update...
10 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 95
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 65
10 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 56
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 60
Gelukkig heb ik veel geduld ...