Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik volg het Franse Wendel op de voet.Ook grote holdingkorting en al 10 jaar lang een stijgend dividend, behalve in 2020 een status-quo.Franse regering riep daartoe op. 2021 al terug een lichte stijging van het dividend.
Nu nog enkele rode beursdagen en de vinger kan op de aankoopknop....
Nu nog enkele rode beursdagen en de vinger kan op de aankoopknop....
Dividend niet hoog??? Per 20 aandelen krijg je 1 aandeel er gratis bij plus het gewone dividend!L8Fish schreef: ↑1 februari 2022, 13:12 Ik ben aan het kijken om wat Holdings aan mijn portefeuille toe te voegen. Als ik Eurazeo bekijk gedurende de laatste 20 jaar is dat een weinig aantrekkelijke koers. Het dividend is momenteel ook niet super hoog. Wat maakt dat dit toch interessant is/kan zijn?
Bollore gisteren onder zeer hoog volume net geen 5% erbij.
Fantastische resultaten Alphabet.Winst bijna verdubbeld in 2021.In nabeurshandel door de $3000 met bijna +10%.
Terry Smith is ook voor het eerst ingestapt.
Terry Smith is ook voor het eerst ingestapt.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Socfin schoot ook gisteren wakker. Bijna 13% erbij met dank aan de torenhoge palmolieprijzen. Palmolieproducenten zullen recordresultaten brengen. Ik blijf lekker zitten.
Bij Prosus blijft men met regelmaat van de klok investeringen aankondigen. In diene Dott is Sofina ook ingestapt.
Bij Prosus blijft men met regelmaat van de klok investeringen aankondigen. In diene Dott is Sofina ook ingestapt.
Die resultaten van Alphabet zijn inderdaad schitterend, maar die Terry Smith is er niet al te vroeg bij...
Belca heeft daar jaren geleden een studie overgemaakt, over het gratis aandeel. Als ik het juist heb was de conclusie dat dit geen/amper meerwaarde had voor aandeelhouders. Want verwatering,winst moet of steeds meer aandelen worden verspreid terwijl er geen extra meerwaarde gecreëerd wordt door de holding.laeka schreef: ↑1 februari 2022, 14:32Dividend niet hoog??? Per 20 aandelen krijg je 1 aandeel er gratis bij plus het gewone dividend!L8Fish schreef: ↑1 februari 2022, 13:12 Ik ben aan het kijken om wat Holdings aan mijn portefeuille toe te voegen. Als ik Eurazeo bekijk gedurende de laatste 20 jaar is dat een weinig aantrekkelijke koers. Het dividend is momenteel ook niet super hoog. Wat maakt dat dit toch interessant is/kan zijn?
Dat wordt dan momenteel niet meer toegepast bij Eurazeo? Is een beetje hetzelfde als een verplicht keuzedividend. Wil dat dan ook zeggen dat een keuzedividend voor verwatering zorgt?
Een dividend gaat altijd van de koers bij ex dividend. Maar.. als de koers later stijgt hoe meer aandelen hoe meer winst.Denfi schreef: ↑3 februari 2022, 10:51Belca heeft daar jaren geleden een studie overgemaakt, over het gratis aandeel. Als ik het juist heb was de conclusie dat dit geen/amper meerwaarde had voor aandeelhouders. Want verwatering,winst moet of steeds meer aandelen worden verspreid terwijl er geen extra meerwaarde gecreëerd wordt door de holding.
Is dat niet gewoon een aandelensplitsing 20 -> 21, die toevallig gelijkvalt met een dividenduitkering?Denfi schreef: ↑3 februari 2022, 10:51Belca heeft daar jaren geleden een studie overgemaakt, over het gratis aandeel. Als ik het juist heb was de conclusie dat dit geen/amper meerwaarde had voor aandeelhouders. Want verwatering,winst moet of steeds meer aandelen worden verspreid terwijl er geen extra meerwaarde gecreëerd wordt door de holding.
Kinnevik leek wat te herstellen, maar na hun update en het rentebesluit een nieuwe opdonder. Dit lijkt me alleszins een interessant instapmoment wie er voor de LT in zit.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat was ooit eens; maar indien u uw aandelen van Eurazeo niet laat registreren is dit helaas niet meer het geval! Helemaal juist Boefje.