Aandelen versus fondsen discussie 2022
TIP
Re: Dividendaandelen
Wat is er mis wat ik beweer ?el perro schreef: ↑4 februari 2022, 15:59Ik ben zelf een pure aandelenpicker.
Dat verandert niets aan mijn beoordeling van de "kwaliteit" van de argumentatie van lop.
Het is m.i. onbetwistbaar dat lop
- om de haverklap foute beweringen poneert
- volhardt in die foute beweringen als hij er op gewezen wordt dat die verifieerbaar fout zijn ("double down")
- die fout nooit toegeeft, en dan maar over iets anders begint
- anderen domheid en anders fraais verwijt
Ging over 0,001% en 0,017%, een factor 17!
Het is niet zo slim over gemakkelijk verifieerbaar cijfermateriaal manifest foute dingen te verkondigen, en vooral daar in te volharden.
Dat is vragen om er met uw neus ingeduwd te worden.
Iedereen zegt dat ik het mis heb maar niemand toont aan wat er mis is .
BH7 beweert nog altijd dat IWDA 75% van de markt volgt .
Wat niet juist is . IWDA volgt maar 1600 bedrijven geen 33750 !
Het is niet omdat je een aantal aandelen hebt in tech dat je daarom de hele markt vertegenwoordigd !
IWDA is niet goed voor 75% van de marktkapitalisatie maar blijkbaar denken jullie allemaal dat een aandeel als apple bijna 5% van de wereld vertegenwoordigd ?
Denk eens verder dan dat uw neus lang is .
IWDA volgt niet de wereld !
Als ik coca cola koop volg ik dan wereldwijd de drankindustrie ?
Jullie beweren nu van wel !
Ik zeg dat er nog 100 andere bedrijven zijn behalve coca cola !
Jullie weten toch echt niet wat jullie kopen e
Als je na vorige pagina te lezen, waar verschillende leden je op je fouten gewezen hebben, nog niet door hebt wat je allemaal mis hebt kan ik je ook niet meer helpen. Je bent niet in staat om je ongelijk toe te geven, ook al staan de feiten er zwart op wit. Ik denk dat iedereen dat nu wel inziet.
Het enige verschil dat je gelijk heeft is 70 € op een bedrag van 1 miljoen €ignition schreef: ↑4 februari 2022, 16:43Als je na vorige pagina te lezen, waar verschillende leden je op je fouten gewezen hebben, nog niet door hebt wat je allemaal mis hebt kan ik je ook niet meer helpen. Je bent niet in staat om je ongelijk toe te geven, ook al staan de feiten er zwart op wit. Ik denk dat iedereen dat nu wel inziet.
Proficiat
Blijkbaar heb je onderstaande post gemist. Het gaat hier niet over enkele basispunten verschil:
ignition schreef: ↑3 februari 2022, 18:43 Nog een paar leugens van lop:
De kleinste 1400 posities hebben een weging van bijna 39%, dus helemaal geen 14% of zelfs 7%.lop schreef: ↑3 februari 2022, 17:32 Of met andere woorden de spreiding is veel kleiner dan wat jullie denken omdat er in totaal 1400 posities zijn met een waarde die kleiner is dan 0,01% van het totaal dit is in het geheel nog geen gewicht van 14% van het totaal als je rekening houd met het gemiddeld is dit rond de 7% waar is uw spreiding dan
De kleinste 800 aandelen hebben een gewicht van 9,3%, groter dus dan Apple.
Ah nu is het al de top 100 die al het gewicht heeft. Een paar pagina's terug was het nog de top 50 volgens jou. Jammer genoeg is ook dit weer compleet fout. De top 100 heeft een gewicht van ongeveer 48%.
Ik hoop dat jij je fouten eens kan toegeven en stopt met onwaarheden te posten.
Weer fout!
Het verschil tussen 1 duizendste en 17 duizendste is niet '70€ op een miljoen'
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Op het voorbeeld van esm ( denk toch dat het dit aandeel was ) wan het 0.017 in plaats van 0.01 dus denk dat dit nog altijd 70 € verschil is op 1 miljoen .
Dat is het enige fout dat ik heb gemaakt al de rest klopt .
Heb hier trouwens nog niemand gezien die rendementen geeft tot 2 cijfers na de coma !
Jij ook niet ! En toch commentaar geven hierop ?
Als je interessant wil doen zou je beter eens een combo van etf's zoeken die wel de wereldmarkt volgt .
Zonder te veel overlapping te hebben en kosten .
Want hoe je het ook draait of keert IWDA is niet de wereld ook niet de ontwikkelde landen .
Het vertegenwoordigd nog geen 4% van het totaal
Zoals ik al aangaf het is niet omdat je coca cola in uw portefeuille hebt zitten dat je alle bedrijven bezit in de drankindustrie .
Terwijl jullie bij hoog en laag beweren van wel
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar is lop wél in staat om een fout "toe te geven".lop schreef: ↑2 februari 2022, 23:51Is inderdaad 1.215%EarthNvstr1 schreef: ↑2 februari 2022, 20:26 Hoe komt je eigenlijk aan 1,115% ? (ik kom nl. op 1,215% ...)
Mogelijks ligt het aan de manier waarop er op een (mogelijke) fout gewezen wordt.
Maar zelfs al zitten alle drankbedrijven in die iwda, dan nog heeft dat geen enkel nut. Volgens Ishares zit er 46.838.307.321 dollar in dat fonds en is de positie van proximus om maar iets te noemen dat we kennen 3.037.170 groot. Wie voor 10.000 dollar in iwda zit heeft met andere woorden 0,64 dollar in proximus geïnvesteerd, spreiding noemt men dat. De illusie van spreiding noem ik dat.
Ja het is dat lop zelf altijd zo fijngevoelig is in zijn posts.EarthNvstr1 schreef: ↑4 februari 2022, 18:22Blijkbaar is lop wél in staat om een fout "toe te geven".
Mogelijks ligt het aan de manier waarop er op een (mogelijke) fout gewezen wordt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat kan zijn en je kan dan proberen hem daarop te wijzen op een constructieve manier.ignition schreef: ↑4 februari 2022, 18:44Ja het is dat lop zelf altijd zo fijngevoelig is in zijn posts.EarthNvstr1 schreef: ↑4 februari 2022, 18:22
Blijkbaar is lop wél in staat om een fout "toe te geven".
Als je zelf schiet op alles wat beweegt moet je niet verbaasd zijn dat er iemand terugschiet. Ik dacht trouwens dat hij zelf de "recht voor de raap aanpak" verkoos.EarthNvstr1 schreef: ↑4 februari 2022, 18:47Dat kan zijn en je kan dan proberen hem daarop te wijzen op een constructieve manier.
Inderdaad zoals je zegt , een illusie .vortex schreef: ↑4 februari 2022, 18:39Maar zelfs al zitten alle drankbedrijven in die iwda, dan nog heeft dat geen enkel nut. Volgens Ishares zit er 46.838.307.321 dollar in dat fonds en is de positie van proximus om maar iets te noemen dat we kennen 3.037.170 groot. Wie voor 10.000 dollar in iwda zit heeft met andere woorden 0,64 dollar in proximus geïnvesteerd, spreiding noemt men dat. De illusie van spreiding noem ik dat.
Maar wel een die hier algemeen word verspreid en waar bijna iedereen inloopt met ogen open .
Je moet zien wat een ETF werkelijk is .
Al doet dit niks af aan het potentieel van een etf maar denken dat je wereldwijd gespreid belegd is niet waar .
En hij is zelf nogal constructief in zijn posts...EarthNvstr1 schreef: ↑4 februari 2022, 18:47Dat kan zijn en je kan dan proberen hem daarop te wijzen op een constructieve manier.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Doe je er om of hoe zit het? Jij zette in je eerste posts 0,001, 2 nullen dus. Pas later ben je beginnen praten over 0,01. Wat een non-discussie is dit eigenlijk zeg.lop schreef: ↑4 februari 2022, 18:20Op het voorbeeld van esm ( denk toch dat het dit aandeel was ) wan het 0.017 in plaats van 0.01 dus denk dat dit nog altijd 70 € verschil is op 1 miljoen .
Dat is het enige fout dat ik heb gemaakt al de rest klopt .
Heb hier trouwens nog niemand gezien die rendementen geeft tot 2 cijfers na de coma !
Jij ook niet ! En toch commentaar geven hierop ?
Als je interessant wil doen zou je beter eens een combo van etf's zoeken die wel de wereldmarkt volgt .
Zonder te veel overlapping te hebben en kosten .
Want hoe je het ook draait of keert IWDA is niet de wereld ook niet de ontwikkelde landen .
Het vertegenwoordigd nog geen 4% van het totaal
Zoals ik al aangaf het is niet omdat je coca cola in uw portefeuille hebt zitten dat je alle bedrijven bezit in de drankindustrie .
Terwijl jullie bij hoog en laag beweren van wel
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)