Argenta Arpe - tóch nog inleggen bij wegvallen fiscaal voordeel?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Argenta Arpe - tóch nog inleggen bij wegvallen fiscaal voordeel?
Dag iedereen,
Mijn partner en ik zijn naar het buitenland verhuisd. Het fiscaal voordeel voor pensioensparen valt, zo goed als zeker, weg.
De enige Belgische inkomsten zullen nog huurinkomsten zijn. Reële inkomsten +- 18k op jaarbasis voor mezelf.
Ervan uitgaande dat mijn Arpe pensieonspaarfonds, waar ik al 20 jaar in beleg, niet meer fiscaal aftrekbaar is:
Zouden jullie
Merci!
Mijn partner en ik zijn naar het buitenland verhuisd. Het fiscaal voordeel voor pensioensparen valt, zo goed als zeker, weg.
De enige Belgische inkomsten zullen nog huurinkomsten zijn. Reële inkomsten +- 18k op jaarbasis voor mezelf.
Ervan uitgaande dat mijn Arpe pensieonspaarfonds, waar ik al 20 jaar in beleg, niet meer fiscaal aftrekbaar is:
Zouden jullie
- rustig maandelijks verder inleggen (want het is toch zo'n fantasisch goed fonds - althans volgens de Argenta bankdirecteur
)
- andere fondsoorden opzoeken (want het fiscale aspect is de enige reden die jou overtuigt te beleggen in een pensioenspaarfonds
Merci!
Re: Argenta Arpe - tóch nog inleggen bij wegvallen fiscaal voordeel?
Als ik geen fiscaal voordeel zou hebben zou ik direct stoppen met pensioensparen. Dan zou,ik een alternatief nemen waar ik mijn geld niet vast zet tot mijn 65ste.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In iets anders beleggen! De overheid zal op het pensioenspaarfonds op je 60e belasting inhouden.
https://www.wikifin.be/nl/belasting-wer ... e-wordt-je
https://www.wikifin.be/nl/belasting-wer ... e-wordt-je
Dank alvast voor de (te verwachten) reacties!
Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet eens bij stil had gestaan dat elk gestort maandbedrag ook nog eens belast wordt over x aantal jaren.
Alternatieven met eenzelfde kwaliteit/risico zijn er genoeg. Maar naar welk fonds zouden jullie de overstap maken?
Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet eens bij stil had gestaan dat elk gestort maandbedrag ook nog eens belast wordt over x aantal jaren.
Alternatieven met eenzelfde kwaliteit/risico zijn er genoeg. Maar naar welk fonds zouden jullie de overstap maken?