De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Klopt, afhankelijk van de bron is de één wel de ander niet positief over de toekomstverwachtingen voor pakweg India en China.
Ik moet Socrates gelijk geven: het enige dat ik weet is dat ik niets weet :p
VFEM volgt de FTSE EM index.
In principe zijn alle EM-indexen een beetje gelijkaardig. Rond de 55-60% Azië met China, Taiwan, Zuid-Korea en India als toppers. Gevolgd door Brazilië, Rusland en Zuid-Afrika. Restgroep met Flippijnen, Thailand, Indonesië, Marokko, Egypte en enkele Zuid-Amerikaanse en Oost-Europese landen.
Aantal posities van de VFEM is een goeie 1800.
Zelf zit ik in de AYEM
Het grote verschil tussen de verschillende indexleveranciers is Zuid Korea. Bij de ene is dit een opkomende markt, bij de andere is dit een ontwikkelde markt.Tarbo schreef: ↑3 februari 2022, 06:47VFEM volgt de FTSE EM index.
In principe zijn alle EM-indexen een beetje gelijkaardig. Rond de 55-60% Azië met China, Taiwan, Zuid-Korea en India als toppers. Gevolgd door Brazilië, Rusland en Zuid-Afrika. Restgroep met Flippijnen, Thailand, Indonesië, Marokko, Egypte en enkele Zuid-Amerikaanse en Oost-Europese landen.
Aantal posities van de VFEM is een goeie 1800.
Zelf zit ik in de AYEM
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
VFEM is distribuerend en dat is minder interessant. AYEM is wel een interessant alternatief voor IEMA, kan die ESG screening ook wat volgen. Zuid-Korea mag er wel bijzitten ... VWCE wordt momenteel niet meer aangekocht.
AYEM krijgt ook goeie ratings op Morningstar.
Ook al wordt er redelijk wat gediscussieerd over het ESG gebeuren. Er zitten +/- 1800 posities in deze ETF en enkele bedrijven die rechtstreeks met wapenproductie te maken hebben worden geweerd. Bedrijven die een (serieuze)poging doen om klimaatvriendelijk te produceren krijgen een grotere weging. Voor de exacte ESG strategie zul je de fiches van de ETF zelf moeten bekijken. Met een BBB score is dit eigenlijk wel goed voor de opkomende markten.
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... -ucits-etf
heeft er iemand idee waarom cofb zo hard gedaald is ? -7,5 %
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Aankondiging van lagarde dat er dit jaar misschien toch renteverhoging komt. Maar mijns inziens is Cof te veel afgestraft.
Dat de Franse overheid,Orpea hard wilt aanpakken zal er ook wel iets mee te maken hebben (grote huurder van Cofinimmo).
Afwachten of ze misschien onder de 110 euro gaan.
Afwachten of ze misschien onder de 110 euro gaan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er noteren, hetzij heel beperkt, opties op. Indekken is mogelijk maar duur.EarthNvstr1 schreef: ↑4 februari 2022, 22:39Oei... ik had precies beter niet bijgekocht vandaag ...
Op de daggrafiek van de S&P500 tekent zich een schouder-hoofd-schouder patroon af. Voor wat het waard is, als dit bevestigd wordt kan er van de S&P500 vanaf zijn laagste punt van dit jaar nog grosso modo 500 punten af.4280-500 = 3780.
Dacht het wel dat ik Batman op de grafiek zag. Dan gaat het inderdaad bergaf.
Inderdaad. En als dat niet bevestigd wordt dan kan het ook.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
We zitten er niet ver meer van heEarthNvstr1 schreef: ↑4 februari 2022, 22:39Oei... ik had precies beter niet bijgekocht vandaag ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Geen idee, ik heb de koersen van vandaag nog niet bekeken ...Denfi schreef: ↑7 februari 2022, 22:20We zitten er niet ver meer van heEarthNvstr1 schreef: ↑4 februari 2022, 22:39
Oei... ik had precies beter niet bijgekocht vandaag ...
Edit: precies nét niet ? dus je hebt niet gekocht dan ?