Aandelen versus fondsen discussie 2022
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Dividendaandelen
Als je het puur voor het dividend bekijkt - en het is hier het topic dividendaandelen, al zou je daar soms aan twijfelen - lijkt het een goed moment om te kopen. OK, de koers zal niet fors meer stijgen omwille van mogelijke overname, maar dat is niet het belangrijkste voor de dividendbelegger.Indalo schreef: ↑5 februari 2022, 08:20Als de overheid hier zijn poten ergens oplegt wordt het minder waard. De BELGISCHE overheid is een omgekeerde Midas.Charlesvdw schreef: ↑5 februari 2022, 08:11
Tov 1 maand geleden bijna 2 gezakt, dankzij de Belgische overheid die een belang in Ageas genomen heeft. De kans op een overnemer wordt kleiner wat de koers gedrukt heeft. OK, het is nog niet zo laag als tijdens de overstromingendip, maar het komt in de buurt.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Er zijn verschillende manieren om een percentage te interpreteren.
Maar hoe je het ook interpreteert, onderstaande berekening van lop kan nooit juist zijn. De berekening van B7 kan wel juist zijn als je het precentage interpreteert als een getal.
Ok dan is het mijn beurt om LOL te zeggen.
Misschien kan je dan ook direct de wiki aanpassen bij het puntje "Percentage als schrijfwijze van een getal": https://nl.wikipedia.org/wiki/Procent
Als ze nog eens onder de 40 zouden zakken, zal er wellicht worden bijgetankt.Charlesvdw schreef: ↑5 februari 2022, 10:43Als je het puur voor het dividend bekijkt - en het is hier het topic dividendaandelen, al zou je daar soms aan twijfelen - lijkt het een goed moment om te kopen. OK, de koers zal niet fors meer stijgen omwille van mogelijke overname, maar dat is niet het belangrijkste voor de dividendbelegger.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
OK, dan zullen we B7 zijn YTD's voortaan als getallen interpreterenignition schreef: ↑5 februari 2022, 11:23Ok dan is het mijn beurt om LOL te zeggen.
Misschien kan je dan ook direct de wiki aanpassen bij het puntje "Percentage als schrijfwijze van een getal": https://nl.wikipedia.org/wiki/Procent
Ik zou ageas nu nog niet kopen zie er niet veel progressiemarge in op op korte termijn.DonDraper schreef: ↑5 februari 2022, 11:28Als ze nog eens onder de 40 zouden zakken, zal er wellicht worden bijgetankt.Charlesvdw schreef: ↑5 februari 2022, 10:43
Als je het puur voor het dividend bekijkt - en het is hier het topic dividendaandelen, al zou je daar soms aan twijfelen - lijkt het een goed moment om te kopen. OK, de koers zal niet fors meer stijgen omwille van mogelijke overname, maar dat is niet het belangrijkste voor de dividendbelegger.
Ik verwacht dat die komende maanden onder 40 gaan duiken
ik wacht ook voorlopig af, ik ga dit jaar niet veel (bij)kopen tenzij er serieuze dalingen zijn (-30% en meer)
-
- Verbannen Gebruiker
Ondertussen heb je wel uw mooi dividend. Maar ik zou ze ook pas bijkopen onder 40. En op termijn zie ik er wel progressiemarge in. Een stijgende rente is bovendien ook niet nadelig voor Ageas.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat het voor het moment beter afwachten is als er serieuze daling of gewoon correctie is bijkopen.
Als bpost onder 6 gaat zou ik zeker bijkopen
Misschien kan lop best zijn eigen advies opvolgen . Al is het 4de leerjaar misschien wat te hoog gegrepen.
Dat is gewoon hogere wiskunde die wij steenezels niet begrijpen.