MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Interface is wellicht een kwestie van persoonlijke smaak en gewoonte.mockingbird schreef: ↑11 januari 2022, 16:26 Degelijke onboarding met itsme maar het platform is ivgm een grootbank gewoon achterhaald. Interface is niet duidelijk, smsen ipv itsme sign voor tekenen van transacties, inloggen met een passwoord en sms. Lijkt alsof je terug 10 jaar in de tijd gaat. Als je je daar niet aan ergert, is het een aanrader.
Ik heb enkel spaarrekeningen en mutual funds en gebruik enkel PC, en de interface vind ik toch best ok.
Men zou inderdaad Itsme ook mogelijk moeten maken naast wachtwoord+code, maar ik hoop dan dat Itsme nooit de enige mogelijkheid wordt.
Enige minpuntje dat ik kan noemen is dat het overzicht van het verwerven/verliezen van getrouwheidspremie niet duidelijk is.
Maar vermits ik dat toch ook altijd zelf bijhou, is dat voor mij ook geen probleem.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Inderdaad, ik ben zelf tevreden klant van Medirect, maar het online bankieren is gewoon ‘old’school, en de originele post ging over gebruiksvriendelijkheid, niet over tarieven.azerty_123 schreef: ↑11 januari 2022, 18:06Wie sleurt er nu weer grootbanken bij, terwijl mockingbird het daar totaal niet over heeft?platin schreef: ↑11 januari 2022, 16:55
U betaalt niks bij Me
U ontvangt hogere rente.
Bij een grootbank mag u betalen.
Ontvangt u een lagere rente
En dan spreken van 10 j in de tijd.
Maar het moet en gratis en het moet voor de rest hetzelfde als bij de grootbank zijn.
Och ja bij de grootbank mag je nog beleggen in huisfondsen natuurlijk niet gratis.
Als Je over grootbank spreekt dan graag het hele verhaaltje.
Hoe de grootbank de ouderen in de steek laat, ze hun app alleen maar geschikt maken voor de laatste android of ios versie's.
Ze alzo ouderen verplichten om de 3 j een nieuwe smart phone te kopen enkel maar om te mogen internet bankieren .
Ja zal sommigen een worst wezen en maar klagen over manier van inloggen bij Me.
Trouwens als je in de app de inlog code opvraagt is dat sms overbodig.
Maar zal u wel bekend in de oren klinken zeker dat laatste.
Mijn eigen werkwijze
Vul eerst login in op pc en enter.
Start dan de app login met vingerafdruk en vraag code op.
Deze code wijzigt om de 20 sec dus even opletten.
Code ingeven en pc bankieren start.
Het gebruik van de mobiele app dient wel eerst via pc en sms ingesteld te worden.
Dus nieuwe smartphone is dus eerst pc + sms code en dan instellen gebruik app in pc-bankieren.
Estate Guru believer.
Blijkbaar nieuwe app op komst met meer mogelijkheden.
De huidige android versie is 2.3.5.
De nieuwe android versie gaat vermoedelijk zijn 2.5.3.
Dus niet op de pianist schieten als versie niet klopt.
Update zou normaal auto of handmatig moeten plaatsvinden, dus ontkoppelen app internet bankieren en nieuw koppelen zou niet nodig zijn.
Dus afwachten maar.
update. 3.0.0 is app versie
Update zou normaal auto of handmatig moeten plaatsvinden, dus ontkoppelen app internet bankieren en nieuw koppelen zou niet nodig zijn.
Dus afwachten maar.
update. 3.0.0 is app versie
Laatst gewijzigd door platin op 13 januari 2022, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Blackrock technologie terug ingekocht eergisteren.
Die gaan op paar maanden weer goed opbrengen net als vorig jaar en laat dat geld weer staan voor volgend jaar.
Beter 1 vogel in de....
Ben net 1 jaar klant
Die gaan op paar maanden weer goed opbrengen net als vorig jaar en laat dat geld weer staan voor volgend jaar.
Beter 1 vogel in de....
Ben net 1 jaar klant
@EarthNvstr1,
@platin,
Bedankt voor jullie reacties.
Als ik het goed begrijp, kan dit alleen als ik een smartphone heb en dat heb ik niet. Mijn inlogcode voor op de PC krijg ik toegestuurd op een ouderwetse GSM.
@platin,
Bedankt voor jullie reacties.
Als ik het goed begrijp, kan dit alleen als ik een smartphone heb en dat heb ik niet. Mijn inlogcode voor op de PC krijg ik toegestuurd op een ouderwetse GSM.
Ik heb ook geen smartphone. De SMS met de code krijg ik ook op mijn GSM toe.
Net ook de mail ontvangen. Ik ben benieuwd of mijn reeks van kritiek erop aangekaart zal worden.platin schreef: ↑13 januari 2022, 10:25 Blijkbaar nieuwe app op komst met meer mogelijkheden.
Dus afwachten maar.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ziet er op Android iets beter uit. Bij Apple, kan ik hem nog niet downloaden… bovendien is het blijkbaar niet mogelijk 2 gsm’s tegelijkertijd te koppelen redelijk frustrerend vind ik.
Bij Itsme met 2 gsm lukt volgens mij ook niet.Sebastiaan1985 schreef: ↑13 januari 2022, 20:12 Ziet er op Android iets beter uit. Bij Apple, kan ik hem nog niet downloaden… bovendien is het blijkbaar niet mogelijk 2 gsm’s tegelijkertijd te koppelen redelijk frustrerend vind ik.
Estate Guru believer.
UPDATE ERVARING NIEUWE KLANT
Een tijdje geleden stelde ik de vraag naar ervaringen nieuwe klanten van MEDIRECT,
omdat ik zelf overwoog een MEDIRECT Maandsparen rekening te openen die op dit moment 0.45 % jaarlijkse getrouwheidspremie biedt.
Ik waagde het erop, dit zijn mijn ervaringen tot nu toe voor eventueel andere geînteresseerden:
- op zaterdag 22 januari via Itsme online een rekening geopend (dit ging heel vlot en was gebruiksvriendelijk)
- pas bevestiging gekregen dat mijn zichtrekening geopend was op donderdag 3 februari (!)
(of maw bijna 2 weken wachttijd tussen aanvraag en effectieve toekenning van een rekening > in vergelijking een Bolero rekening openen duurde nog geen 4 dagen)
- zonder problemen ingelogd op de MEDIRECT website (dubbele beveiliging via sms code)
- maandsparen spaarrekening aanmaken moet je nog eens zelf doen online maar ik kreeg meteen een rekening toegekend
Ik stort maandag een testbedrag op beide rekeningen (zicht- en spaar) om te checken hoelang het duurt tussen overschrijving en het effectief op de MeDirect rekeningen staat.
Mijn ervaringen zijn dus gemengd tot nu toe: aanvragen rekening ging zeer vlot maar bijna 2 weken tussen aanvraag én het effectief toekennen van de rekening. Nog géén ervaring met de klantendienst omdat ik tot nu toe alles zelf kon regelen zonder hun tussenkomst.
omdat ik zelf overwoog een MEDIRECT Maandsparen rekening te openen die op dit moment 0.45 % jaarlijkse getrouwheidspremie biedt.
Ik waagde het erop, dit zijn mijn ervaringen tot nu toe voor eventueel andere geînteresseerden:
- op zaterdag 22 januari via Itsme online een rekening geopend (dit ging heel vlot en was gebruiksvriendelijk)
- pas bevestiging gekregen dat mijn zichtrekening geopend was op donderdag 3 februari (!)
(of maw bijna 2 weken wachttijd tussen aanvraag en effectieve toekenning van een rekening > in vergelijking een Bolero rekening openen duurde nog geen 4 dagen)
- zonder problemen ingelogd op de MEDIRECT website (dubbele beveiliging via sms code)
- maandsparen spaarrekening aanmaken moet je nog eens zelf doen online maar ik kreeg meteen een rekening toegekend
Ik stort maandag een testbedrag op beide rekeningen (zicht- en spaar) om te checken hoelang het duurt tussen overschrijving en het effectief op de MeDirect rekeningen staat.
Mijn ervaringen zijn dus gemengd tot nu toe: aanvragen rekening ging zeer vlot maar bijna 2 weken tussen aanvraag én het effectief toekennen van de rekening. Nog géén ervaring met de klantendienst omdat ik tot nu toe alles zelf kon regelen zonder hun tussenkomst.
Re: UPDATE ERVARING NIEUWE KLANT
Krijg je bij Bolero ook 0,45 % ?JSolitude schreef: ↑5 februari 2022, 15:49 Een tijdje geleden stelde ik de vraag naar ervaringen nieuwe klanten van MEDIRECT,
in vergelijking een Bolero rekening openen duurde nog geen 4 dagen)
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Op Bolero website:
Gezien de lage marktrente worden er momenteel geen creditinteresten geboden op een Bolero-rekening.
Je mag al blij zijn als je niet moet betalen als je geld op Bolero rekening hebt staan.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb deze nacht toen ik wakker werd rond 3u30 een ingeving gekregen en geld over geschreven van Argenta naar MeDirect. Deze middag rond 12 uur stond het al op de rekening bij MeDirect!
Andersom gaat ook snel maar soms duurt het wel wat langer maar nooit meer dan twee werkdagen.