MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: UPDATE ERVARING NIEUWE KLANT
Ik heb deze nacht toen ik wakker werd rond 3u30 een ingeving gekregen en geld over geschreven van Argenta naar MeDirect. Deze middag rond 12 uur stond het al op de rekening bij MeDirect!
Andersom gaat ook snel maar soms duurt het wel wat langer maar nooit meer dan twee werkdagen.
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Ik zoek nog een opvolger voor Rabobank en MeDirect lijkt op eerste zicht het meest interessant.
Toch enkele zaken die ik mij afvraag.
Voor de rekening MeDirect Maandsparen Max is er een maximum maandelijkse inleg van 5.000 én een maximale storting van 50.000. Dus ik neem aan dat je op dergelijke rekening niet meer dan dat laatste bedrag kan storten?
Zou het mogelijk zijn om dergelijke spaarrekening op eigen naam en op gezamenlijke naam (eigen naam en partner) te zetten? Door de maximumbedragen zullen er hier waarschijnlijk wel restricties op zitten.
Aangezien er slechts 5.000 per maand mag er worden overgeschreven, zal de overstap dus in verschillende schijven gebeuren. Dan lijkt het me interessant om eerst het geld op de rekening MeDirect Dynamic Sparen (met basisrente 0,20%) te zetten en van daaruit dan op de rekening MeDirect Maandsparen over te zetten?
En kan je meerdere rekeningen openen van die MeDirect Dynamic Sparen?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
EDIT: Santander is nog voordeliger met hogere rente én (op eerste zicht) geen beperkingen op overschrijvingen, maar lijkt me minder betrouwbaar dan MeDirect. Misschien is dit onterecht. Eventueel kan ik nog gaan voor een splitsing tussen Santander en MeDirect.
Toch enkele zaken die ik mij afvraag.
Voor de rekening MeDirect Maandsparen Max is er een maximum maandelijkse inleg van 5.000 én een maximale storting van 50.000. Dus ik neem aan dat je op dergelijke rekening niet meer dan dat laatste bedrag kan storten?
Zou het mogelijk zijn om dergelijke spaarrekening op eigen naam en op gezamenlijke naam (eigen naam en partner) te zetten? Door de maximumbedragen zullen er hier waarschijnlijk wel restricties op zitten.
Aangezien er slechts 5.000 per maand mag er worden overgeschreven, zal de overstap dus in verschillende schijven gebeuren. Dan lijkt het me interessant om eerst het geld op de rekening MeDirect Dynamic Sparen (met basisrente 0,20%) te zetten en van daaruit dan op de rekening MeDirect Maandsparen over te zetten?
En kan je meerdere rekeningen openen van die MeDirect Dynamic Sparen?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
EDIT: Santander is nog voordeliger met hogere rente én (op eerste zicht) geen beperkingen op overschrijvingen, maar lijkt me minder betrouwbaar dan MeDirect. Misschien is dit onterecht. Eventueel kan ik nog gaan voor een splitsing tussen Santander en MeDirect.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Berichten: 6851
- Lid geworden op: 13 dec 2020
- Contacteer:
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Idd. een maximum balans van 50.000 EUR op Maandsparen-Max rekening.DonDraper schreef: ↑8 februari 2022, 13:52 Voor de rekening MeDirect Maandsparen Max is er een maximum maandelijkse inleg van 5.000 én een maximale storting van 50.000. Dus ik neem aan dat je op dergelijke rekening niet meer dan dat laatste bedrag kan storten?
Zou het mogelijk zijn om dergelijke spaarrekening op eigen naam en op gezamenlijke naam (eigen naam en partner) te zetten? Door de maximumbedragen zullen er hier waarschijnlijk wel restricties op zitten.
Aangezien er slechts 5.000 per maand mag er worden overgeschreven, zal de overstap dus in verschillende schijven gebeuren. Dan lijkt het me interessant om eerst het geld op de rekening MeDirect Dynamic Sparen (met basisrente 0,20%) te zetten en van daaruit dan op de rekening MeDirect Maandsparen over te zetten?
En kan je meerdere rekeningen openen van die MeDirect Dynamic Sparen?
Ofwel een persoonlijke rekening ofwel een gemeenschappelijke. Dus 1 samen of 2 elk apart. Idem voor Dynamic.
Eerst op Dynamic en daarna naar Maandsparen-Max heb je goed gezien. Dynamic heeft maximum balans 30.000 EUR.
Beiden lijkt mij een goed idee.DonDraper schreef: ↑8 februari 2022, 13:52 EDIT: Santander is nog voordeliger met hogere rente én (op eerste zicht) geen beperkingen op overschrijvingen, maar lijkt me minder betrouwbaar dan MeDirect. Misschien is dit onterecht. Eventueel kan ik nog gaan voor een splitsing tussen Santander en MeDirect.
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Dank voor de reactie. Wellicht ga ik voor het persoonlijke geld voor de ene bank en voor de gezamenlijke dan de andere.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Ondertussen klant van Santander en 1ste overschrijving naar mijn nieuw rekeningnummer doorgevoerd.
Bij MeDirect lijkt het iets langer te duren. Als ik mij aanmeld krijg ik de melding dat mijn aanvraagformulier in behandeling is. Ik weet niet of dit normaal is, maar bekijk het morgen anders nog eens. Blijkbaar moet ik bovendien ondanks dat ik itsme® heb gebruikt, nog mijn identiteitskaart en selfie doorsturen. Maar dit kan ik dus nog niet doen aangezien ik moet wachten op de goedkeuring van mijn aanvraagformulier.
Bij MeDirect lijkt het iets langer te duren. Als ik mij aanmeld krijg ik de melding dat mijn aanvraagformulier in behandeling is. Ik weet niet of dit normaal is, maar bekijk het morgen anders nog eens. Blijkbaar moet ik bovendien ondanks dat ik itsme® heb gebruikt, nog mijn identiteitskaart en selfie doorsturen. Maar dit kan ik dus nog niet doen aangezien ik moet wachten op de goedkeuring van mijn aanvraagformulier.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Gisterenavond zag ik dat hun nieuwe platform online was. Wel jammer dat je nu moet inloggen om het fondsenoverzicht nog te kunnen zien .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Berichten: 6851
- Lid geworden op: 13 dec 2020
- Contacteer:
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Identiteitskaart en selfie doorsturen zal niet nodig zijn. Gewoon wat geduld hebben...DonDraper schreef: ↑9 februari 2022, 21:27 Ik weet niet of dit normaal is, maar bekijk het morgen anders nog eens. Blijkbaar moet ik bovendien ondanks dat ik itsme® heb gebruikt, nog mijn identiteitskaart en selfie doorsturen. Maar dit kan ik dus nog niet doen aangezien ik moet wachten op de goedkeuring van mijn aanvraagformulier.
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Ondertussen is alles reeds in orde.EarthNvstr1 schreef: ↑14 februari 2022, 18:55Identiteitskaart en selfie doorsturen zal niet nodig zijn. Gewoon wat geduld hebben...DonDraper schreef: ↑9 februari 2022, 21:27 Ik weet niet of dit normaal is, maar bekijk het morgen anders nog eens. Blijkbaar moet ik bovendien ondanks dat ik itsme® heb gebruikt, nog mijn identiteitskaart en selfie doorsturen. Maar dit kan ik dus nog niet doen aangezien ik moet wachten op de goedkeuring van mijn aanvraagformulier.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Wat is je ervaring intussen met zowel MeDirect als Santander?DonDraper schreef: ↑9 februari 2022, 21:27 Ondertussen klant van Santander en 1ste overschrijving naar mijn nieuw rekeningnummer doorgevoerd.
Bij MeDirect lijkt het iets langer te duren. Als ik mij aanmeld krijg ik de melding dat mijn aanvraagformulier in behandeling is. Ik weet niet of dit normaal is, maar bekijk het morgen anders nog eens. Blijkbaar moet ik bovendien ondanks dat ik itsme® heb gebruikt, nog mijn identiteitskaart en selfie doorsturen. Maar dit kan ik dus nog niet doen aangezien ik moet wachten op de goedkeuring van mijn aanvraagformulier.
Ik zit met een gelijkaardige situatie. Intussen is het max bedrag dat je kan overmaken al 500 eur ipv 5000 eur dus dat verandert de zaak ook wel...
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Bij de meeste banken, waaronder ook MeDirect en Santander, is alles prima totdat iets verkeerd loopt. Ik heb met beide goede ervaringen, maar er is dan ook nog nooit iets verkeerd gelopen.Eve00 schreef: ↑25 mei 2022, 13:36Wat is je ervaring intussen met zowel MeDirect als Santander?DonDraper schreef: ↑9 februari 2022, 21:27 Ondertussen klant van Santander en 1ste overschrijving naar mijn nieuw rekeningnummer doorgevoerd.
Bij MeDirect lijkt het iets langer te duren. Als ik mij aanmeld krijg ik de melding dat mijn aanvraagformulier in behandeling is. Ik weet niet of dit normaal is, maar bekijk het morgen anders nog eens. Blijkbaar moet ik bovendien ondanks dat ik itsme® heb gebruikt, nog mijn identiteitskaart en selfie doorsturen. Maar dit kan ik dus nog niet doen aangezien ik moet wachten op de goedkeuring van mijn aanvraagformulier.
Ik zit met een gelijkaardige situatie. Intussen is het max bedrag dat je kan overmaken al 500 eur ipv 5000 eur dus dat verandert de zaak ook wel...
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Een paar keer heb ik een probleem gehad maar het probleem is telkens vriendelijk en efficiënt opgelost.
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Het is niet dat ik de rekeningen vaak gebruik. Enkel soms eens een overschrijving. Bij Santander nu wel meer intrest dan MeDirect die besloot om hun intresten te verlagen als ik er net klant was, net als hun limiet voor overschrijving naar de Max rekening (van 5.000 naar 500).Eve00 schreef: ↑25 mei 2022, 13:36Wat is je ervaring intussen met zowel MeDirect als Santander?DonDraper schreef: ↑9 februari 2022, 21:27 Ondertussen klant van Santander en 1ste overschrijving naar mijn nieuw rekeningnummer doorgevoerd.
Bij MeDirect lijkt het iets langer te duren. Als ik mij aanmeld krijg ik de melding dat mijn aanvraagformulier in behandeling is. Ik weet niet of dit normaal is, maar bekijk het morgen anders nog eens. Blijkbaar moet ik bovendien ondanks dat ik itsme® heb gebruikt, nog mijn identiteitskaart en selfie doorsturen. Maar dit kan ik dus nog niet doen aangezien ik moet wachten op de goedkeuring van mijn aanvraagformulier.
Ik zit met een gelijkaardige situatie. Intussen is het max bedrag dat je kan overmaken al 500 eur ipv 5000 eur dus dat verandert de zaak ook wel...
En bij MeDirect nu wel een probleem om naar de Max over te schrijven deze maand:
Het maximaal aantal overschrijvingen tussen gereglementeerde spaarrekeningen, beide aangehouden bij MeDirect, is bereikt voor deze rekening. Voor verdere gegevens, gelieve onze veelgestelde vragen sectie te raadplegen.
Nochtans in juni niets overgeschreven en niet meer dan het limietbedrag van € 500. Laatste overschrijving was op 3/05, dus misschien nog eens proberen op 3 of 4/06.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Berichten: 6851
- Lid geworden op: 13 dec 2020
- Contacteer:
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Dat heeft volgens mij niets met die limiet van 500 EUR per maand te maken.DonDraper schreef: ↑2 juni 2022, 12:39 En bij MeDirect nu wel een probleem om naar de Max over te schrijven deze maand:
Het maximaal aantal overschrijvingen tussen gereglementeerde spaarrekeningen, beide aangehouden bij MeDirect, is bereikt voor deze rekening. Voor verdere gegevens, gelieve onze veelgestelde vragen sectie te raadplegen.
Nochtans in juni niets overgeschreven en niet meer dan het limietbedrag van € 500. Laatste overschrijving was op 3/05, dus misschien nog eens proberen op 3 of 4/06.
Wel met max 3 per jaar overschrijvingen tussen gereglementeerde spaarrekeningen bij dezelfde bank, waarbij de getrouwheidsperiode doorloopt.
De oplossing voor jouw "probleem" is wellicht overschrijven naar de zichtrekening en dan van de zichtrekening naar de andere spaarrekening.
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Dat was inderdaad het probleem. Bedankt.EarthNvstr1 schreef: ↑2 juni 2022, 14:04Dat heeft volgens mij niets met die limiet van 500 EUR per maand te maken.DonDraper schreef: ↑2 juni 2022, 12:39 En bij MeDirect nu wel een probleem om naar de Max over te schrijven deze maand:
Het maximaal aantal overschrijvingen tussen gereglementeerde spaarrekeningen, beide aangehouden bij MeDirect, is bereikt voor deze rekening. Voor verdere gegevens, gelieve onze veelgestelde vragen sectie te raadplegen.
Nochtans in juni niets overgeschreven en niet meer dan het limietbedrag van € 500. Laatste overschrijving was op 3/05, dus misschien nog eens proberen op 3 of 4/06.
Wel met max 3 per jaar overschrijvingen tussen gereglementeerde spaarrekeningen bij dezelfde bank, waarbij de getrouwheidsperiode doorloopt.
De oplossing voor jouw "probleem" is wellicht overschrijven naar de zichtrekening en dan van de zichtrekening naar de andere spaarrekening.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
-
- Sr. Member
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 30 jan 2010
- Contacteer:
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Banken en verzekeraars, die mogen steeds meer aan gelegaliseerde diefstal doen. Zij kunnen om de haverklap hun voorwaarden wijzigen op het moment dat ze zien dat ze genoeg binnengehaald hebben en dan blijven er telkens een pak laatkomers die niet genoten hebben.We ervaren allemaal hoe snel telkens oude producten veranderen. Geen enkele overheid die hen daarin op de vingers tikt. Kijk, nu is Medirect bij de hoogste en beste voor wat hun Essential sparen betreft (1,80 % basis + 0,50 % getrouwheid), maar wat zegt dit ? Er kan zich een grote groep aangetrokken voelen tot die rekening, omwille van die hoge basisintrest, maar wat als ze deze na een half jaar ombouwen tot een rekening met één van de laagste basisintrest of zo goed als geen getrouwheidsrekening meer geven ? Tegen dat je het weet en dat je reageert, hebben zij al een groot voordeel terug. Je kan overal steeds minder op lange termijn gaan rekenen voor een spaarformule. Wat bij de start goed lijkt, kan een paar maanden al heel wat anders zijn? Banken en verzekeraars, ze doen maar en ze mogen zij ook steeds meer met hun producten. Ja zelfs de spelregels veranderen nadat je ingestapt bent. En zo komen mensen voortdurend bedrogen uit. Weet je, ik ken mensen die een tak 21 kochten met een vaste intrestvoet en jaarlijkse winstdeelname, waarvan men beloofd had dat ze na 8 jaar geen kosten meer zouden hebben en ze een beoogd jaarlijks rendement van 2,10 % zeker zouden halen. Ze stelden echte het laatste jaar vast, dat dit beoogd rendement niet was zoals hen beloofd was. Dat ze, omdat ze midden het jaar aankochten, het laatste jaar geen recht hadden op die winstdeelname. Ze stelden vast dat ze op het einde wel nog afrekenings- of uitstapkosten moesten betalen ten belope van 1 %, want ja, de regelgeving was ondertussen veranderd. Het laatste jaar hadden ze dus zo goed als geen intrest. Meer zelfs, terwijl de klant dachten dat ze, na acht jaar, kosteloos kon opzeggen, werd hem nog een vervroegde uittredingskost aangesmeerd, want in de kleine lettertjes zou gestaan hebben dat je na 8 jaar moet wachten tot 31 december van dat jaar om het contract af te kopen. Natuurlijk had de verzekeringsmakelaar hen, bij het aangaan van het contract, niet gewezen op deze addertjes onder het gras. Hij zou anders dit product niet zo gemakkelijk verkocht hebben. Trouwens, wie weet na acht jaar nog wat de makelaar al dan niet verteld had ? En zij die zeggen altijd het gehele (lange) contract gelezen te hebben, ik geloof ze niet. Je denkt toch je makelaar te mogen vertrouwen, als hij zegt : geen kosten meer na 8 jaar !
Kasbons of termijnrekeningen zijn terug, riep men bij de banken enige tijd terug. Maar ook daar zitten wolfijzers en schietgeweren. Waar vind je nog die kasbons of termijnrekeningen van weleer, met gekapitaliseerde rente aan dezelfde rentevoet ? Dat werd afgevoerd. Maar erger nog, sommigen storten die intrest wel nog op je zichtrekening, maar anderen zetten dit bedrag zelfs op een soort spaarrekening met ongunstige intrestvoet. Voor zij die dan geen zichtrekening met kaart kopen bij die bank, moeilijk om dat geld op te halen. En voor termijnrekeningen doen sommige banken nu beroep op de vergetelheid bij de klanten. Wanneer je termijnrekening uitloopt, dan moeten ze u zelfs niet verwittigen. Zonder dat je het weet, ben je bij aanvang en het aangaan van je termijnrekening akkoord gegaan dat deze termijnrekening automatisch doorloopt aan de nieuwe termijnvoorwaarden op dat moment bij die bank. Je zou nochtans denken dat in het woord "termijnrekening" al het woord 'termijn' betekent dat dit stopt na die termijn?
En wat te denken van hun gestructureerde producten ? Als banken deze producten voorstellen als een evenwichtig kanscontract, dan zouden die kansen ook evenwichtig moeten zijn, zodat beide partijen allebei 50 % kans hebben op scoren. Nu zijn ze zo opgemaakt dat je aan de voorwaarden direct al voelt dat alle risico's voor u zijn, maar dat de mogelijke winsten ook zo afgetopt worden, omdat de bank zeker al winnaar is via de hoge kosten daarin gestipuleerd.
Ik denk dat banken niet beseffen wat zij aan het doen zijn en ook niet beseffen waarom zoveel mensen stilaan kokhalzen van die producten van ons banken, die met opzet steeds ingewikkelder gemaakt worden.
Kasbons of termijnrekeningen zijn terug, riep men bij de banken enige tijd terug. Maar ook daar zitten wolfijzers en schietgeweren. Waar vind je nog die kasbons of termijnrekeningen van weleer, met gekapitaliseerde rente aan dezelfde rentevoet ? Dat werd afgevoerd. Maar erger nog, sommigen storten die intrest wel nog op je zichtrekening, maar anderen zetten dit bedrag zelfs op een soort spaarrekening met ongunstige intrestvoet. Voor zij die dan geen zichtrekening met kaart kopen bij die bank, moeilijk om dat geld op te halen. En voor termijnrekeningen doen sommige banken nu beroep op de vergetelheid bij de klanten. Wanneer je termijnrekening uitloopt, dan moeten ze u zelfs niet verwittigen. Zonder dat je het weet, ben je bij aanvang en het aangaan van je termijnrekening akkoord gegaan dat deze termijnrekening automatisch doorloopt aan de nieuwe termijnvoorwaarden op dat moment bij die bank. Je zou nochtans denken dat in het woord "termijnrekening" al het woord 'termijn' betekent dat dit stopt na die termijn?
En wat te denken van hun gestructureerde producten ? Als banken deze producten voorstellen als een evenwichtig kanscontract, dan zouden die kansen ook evenwichtig moeten zijn, zodat beide partijen allebei 50 % kans hebben op scoren. Nu zijn ze zo opgemaakt dat je aan de voorwaarden direct al voelt dat alle risico's voor u zijn, maar dat de mogelijke winsten ook zo afgetopt worden, omdat de bank zeker al winnaar is via de hoge kosten daarin gestipuleerd.
Ik denk dat banken niet beseffen wat zij aan het doen zijn en ook niet beseffen waarom zoveel mensen stilaan kokhalzen van die producten van ons banken, die met opzet steeds ingewikkelder gemaakt worden.