Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Waarom zou ik hierop commentaar hebben ? BH7 heeft gelijk dividendaandelen heeft geen beter resultaat dan anderen .EarthNvstr1 schreef: ↑8 februari 2022, 18:46Hm ...
Laten we dat idd. eens doen met een realistisch lange termijn gemiddeld resultaat van 7%, waarvan 2,5% div.
Belgische aandelen: 7% - 0,75% = 6,25%
Amerikaanse aandelen: 7% - 1,01% = 5,99%
=> 95,84%
Op die manier lijkt die tax burden op Amerikaans dividend minder erg, t.o.v. het te bekijken tegenover het dividend:
Belgische aandelen: 2,5% - 0,75% = 1,75%
Amerikaanse aandelen: 2,5% - 1,01% = 1,49%
=> 85,14%
Kan zijn, maar voor deze oefening ga ik ervanuit dat we een beter dan gemiddelde belegger zijn
(edit: gelukkig heb ik nergens / gebruikt)
Het is de waardering die het resultaat maakt .
Maar als je risico wil beperken kom je uit bij gevestigde bedrijven en deze betalen bijna allemaal dividend uit .
Dat Belgische bedrijven een beter resultaat zullen geven door de bronbelasting te mijden betwijfel ik sterk want hoeveel bedrijven zitten er in België die al jaren groeien ? Dat is ook de reden dat de bel 20 continu slechter presteert .
Wat ben je met 0,315% meer dividend als je bijna geen groei hebt ?
Het is de waardering en de groei die telt het dividend is bijkomstig .
Dat versta ik toch niet goedB7H4long schreef: ↑8 februari 2022, 18:02... Als het rendement een meer normaal 8% was - waarvan 3% bestaat uit dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen. Dus heb je een netto rendement van 6,785%
... In slechte jaren, als het rendement -10% was - waarvan 3% bestaat uit dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen. Dus heb je een netto rendement van -11,215%
Dividendaandelen als een geheel halen in het algemeen geen hoger rendement dan de markt.
Als je in een slecht jaar -10% hebt en je hebt 3% dividend ontvangen hoe kan je totaal resultaat dan slechter zijn dan die -10%?
In mijn ogen is je totaal resultaat -8.215% en niet wat jij zegt -11.215%
Je zegt wel degelijk -10% en 3% dividend ontvangen , wat jij hier schrijft klopt dus niet
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad lop.lop schreef: ↑8 februari 2022, 19:36 Waarom zou ik hierop commentaar hebben ? BH7 heeft gelijk dividendaandelen heeft geen beter resultaat dan anderen .
Maar als je risico wil beperken kom je uit bij gevestigde bedrijven en deze betalen bijna allemaal dividend uit .
Dat Belgische bedrijven een beter resultaat zullen geven door de bronbelasting te mijden betwijfel ik sterk want hoeveel bedrijven zitten er in België die al jaren groeien ? Dat is ook de reden dat de bel 20 continu slechter presteert .
Een tijdje geleden liet je mij weten dat je met een USD rekening bij Degiro werkt.
Is dat dan met een reguliere of met een custody rekening ?
Reguliere rekening .EarthNvstr1 schreef: ↑8 februari 2022, 19:49Inderdaad lop.lop schreef: ↑8 februari 2022, 19:36 Waarom zou ik hierop commentaar hebben ? BH7 heeft gelijk dividendaandelen heeft geen beter resultaat dan anderen .
Een tijdje geleden liet je mij weten dat je met een USD rekening bij Degiro werkt.
Is dat dan met een reguliere of met een custody rekening ?
Als hij gelijk heeft heeft hij gelijk , maar voor rekenen is hij toch gebuisd
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Rendement van + 8 % bruto bestaat uit:lop schreef: ↑8 februari 2022, 19:46Dat versta ik toch niet goedB7H4long schreef: ↑8 februari 2022, 18:02
... Als het rendement een meer normaal 8% was - waarvan 3% bestaat uit dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen. Dus heb je een netto rendement van 6,785%
... In slechte jaren, als het rendement -10% was - waarvan 3% bestaat uit dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen. Dus heb je een netto rendement van -11,215%
Dividendaandelen als een geheel halen in het algemeen geen hoger rendement dan de markt.
Als je in een slecht jaar -10% hebt en je hebt 3% dividend ontvangen hoe kan je totaal resultaat dan slechter zijn dan die -10%?
In mijn ogen is je totaal resultaat -8.215% en niet wat jij zegt -11.215%
Je zegt wel degelijk -10% en 3% dividend ontvangen , wat jij hier schrijft klopt dus niet
+5 % koers
+3 % dividend
-1,215 % belasting
Rendement van - 10 % bruto bestaat uit:
-13 % koers
+3 % dividend
-1,215 % belasting
reken zelf maar het netto rendement uit Lop
met toevoegingen in blauw
iop schreef: Als je een bruto totaal rendement van laat ons zeggen 15% totaal haalt waarvan 12% door prijsverandering en daarboven 3% bestaat uit bruto dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen . Dus heb je een netto totaal rendement van 13,9%
B7H4long schreef: ↑8 februari 2022, 18:02 ... Als het bruto totaal rendement een meer normaal 8% was - waarvan 5 door prijsverandering en daarboven 3% bestaat uit bruto dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen. Dus heb je een netto totaal rendement van 6,785%
... In slechte jaren, als het bruto totaal rendement -10% was - waarvan -13 door prijsverandering en daarboven 3% bestaat uit dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen. Dus heb je een netto totaal rendement van -11,215%
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nu klopt het wat je schrijft . Maar waar is nu dat grote verschil ?B7H4long schreef: ↑8 februari 2022, 20:55 met toevoegingen in blauw
iop schreef: Als je een bruto totaal rendement van laat ons zeggen 15% totaal haalt waarvan 12% door prijsverandering en daarboven 3% bestaat uit bruto dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen . Dus heb je een netto totaal rendement van 13,9%B7H4long schreef: ↑8 februari 2022, 18:02 ... Als het bruto totaal rendement een meer normaal 8% was - waarvan 5 door prijsverandering en daarboven 3% bestaat uit bruto dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen. Dus heb je een netto totaal rendement van 6,785%
... In slechte jaren, als het bruto totaal rendement -10% was - waarvan -13 door prijsverandering en daarboven 3% bestaat uit dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen. Dus heb je een netto totaal rendement van -11,215%
Bij een Belgisch aandeel heb je ook een verlies van 10,90% .
Denk toch niet dat dit enig verschil zal uitmaken op uw totaalrendement .
Het zelfde verhaal bij een tracker bij kapitalisatie zie je het dividend niet maar het is er wel .
Je ziet de bronbelasting niet maar je betaald ze wel .
Het enige verschil is dat je niet kunt kiezen waar je ze in herbelegd en de Belgische RV .
En de beheerkosten
Maar daarvan zal je ook geen enorm verschil hebben .
Ik zie niet echt in wat je punt is nu ?
Beter een gevestigd bedrijf met mooie vooruitzichten dan een Belgische bedrijf die al jaren kwakkelt om simpelweg enkele centiemen uit te sparen aan belastingen .
Denk dat de Bel 20 al genoeg bewijs heeft geleverd dat het de rest niet kan volgen .
Dat is eindelijk nog zacht uitgedrukt
Als je de Bel20 neemt heb je op 30 jaar een rendement van 300%
Als je de S&p500 neemt heb je op 30 jaar een rendement van 1250%
Zou je dan gelukkig zijn dat je 0.315% hebt uitgespaard als belegger
Amgen 7,8% omhoog op het nieuws van 6 miljard terugkoop eigen aandelen .
En de verwachting de winst te verdubbelen tegen 2030.
En de verwachting de winst te verdubbelen tegen 2030.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
lop, je voert n.m.i. een onnodig betoog ...
Het ging gewoon hier over:
EarthNvstr1 schreef: ↑7 februari 2022, 19:24lop schreef:Dit vind ik wel een interessante insteek ...Als je een rendement van laat ons zeggen 15% totaal haalt . waarvan 3% bestaat uit dividend dan betaal je 1.215% daarvan aan belastingen . Dus heb je een netto rendement van 13,9%
Het domste wat je kan doen is je laten leiden door belastingen .EarthNvstr1 schreef: ↑8 februari 2022, 23:58lop, je voert n.m.i. een onnodig betoog ...
Het ging gewoon hier over:
EarthNvstr1 schreef: ↑7 februari 2022, 19:24
lop schreef:
Dit vind ik wel een interessante insteek ...
Een etf heeft een voordeel van de RV en een nadeel dat je geen controle hebt .
Wat is er dan interessantst ?
Als je de beheerskosten meetelt die je betaald over trackers spaar je daar al de helft van de bronbelasting terug uit .
Als je weet wat je doet ben je in mijn ogen beter af met losse aandelen .
Als je niet weet wat je doet koop dan een ETF .
Het moeilijkste is zelf weten als je genoeg weet of niet
Randstad kondigde een totaal dividend aan van € 5 over het jaar 2021.
Dat is nog altijd een rendement van zo'n 7,7% tegen de huidige (hoge) koers.
Dat is nog altijd een rendement van zo'n 7,7% tegen de huidige (hoge) koers.
Wat denken jullie van SBM Offshore als dividendaandeel?
Volgens mij koerspotentieel van boven de 20 staan aan 14.
Volgens mij koerspotentieel van boven de 20 staan aan 14.
Hoe meer ik hier lees hoe interessanter ik het vind om dat Dividend beleggen eens verder uit te diepen en te onderzoeken.
Ik beleg zelf maandelijks een klein bedrag in twee ETF's uit de kernselectie. Maar het lijkt mij niet slecht om maandelijks van dat bedrag iets apart te zetten om dan op het eind van het jaar een pakketje dividend aandelen te kopen. Als ik dat zou doen dan zou het wel niet via Degiro zijn maar via een broker die wat gemakkelijker is qua administratie en belasting
Een dividend ETF die jaarlijks 3% Dividend (bruto) uitbetaald lijkt me ook niet slecht. Maar ik weet nog niet goed hoe dat in z'n werk gaat met belastingen en dergelijke. Nog veel lees- en opzoekingswerk te gaan
Zo over een aantal jaar een dividend te ontvangen waar je eens mee op reis kan lijkt me wel een leuk vooruitzicht
Ik beleg zelf maandelijks een klein bedrag in twee ETF's uit de kernselectie. Maar het lijkt mij niet slecht om maandelijks van dat bedrag iets apart te zetten om dan op het eind van het jaar een pakketje dividend aandelen te kopen. Als ik dat zou doen dan zou het wel niet via Degiro zijn maar via een broker die wat gemakkelijker is qua administratie en belasting
Een dividend ETF die jaarlijks 3% Dividend (bruto) uitbetaald lijkt me ook niet slecht. Maar ik weet nog niet goed hoe dat in z'n werk gaat met belastingen en dergelijke. Nog veel lees- en opzoekingswerk te gaan
Zo over een aantal jaar een dividend te ontvangen waar je eens mee op reis kan lijkt me wel een leuk vooruitzicht
Kwam daarstraks deze dividend ETF nog tegen :
VanEck Morningstar Developed Markets Dividend Leaders UCITS ETF | TDIV NL0011683594
VanEck Morningstar Developed Markets Dividend Leaders UCITS ETF | TDIV NL0011683594