Ervaringen met Bolero
TIP
Re: Ervaringen met Bolero
Als niet-KBC-klant is Itsme de enige authenticatiemethode, ja.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.bolero.be/nl/word-client
Itsme of e-ID lijkt mij, maar dat laatste zou ik niet gebruiken.
Er staat inderdaad:
Ik gebruik Itsme met tevredenheid, maar ik ben ook geen enorme voorstander van enkel Itsme toelaten als authenticatiemethode.Zodra uw Bolero-rekening is geopend, kunt u meteen aanmelden en beursorders plaatsen met itsme®.
eID is enkel voor de onboarding. Om in te loggen op het platform is het verplicht Itsme als je geen KBC als tegenrekening gebruikt.EarthNvstr1 schreef: ↑2 februari 2022, 22:37Itsme of e-ID lijkt mij, maar dat laatste zou ik niet gebruiken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ha, ok.Didymus schreef: ↑2 februari 2022, 23:13eID is enkel voor de onboarding. Om in te loggen op het platform is het verplicht Itsme als je geen KBC als tegenrekening gebruikt.EarthNvstr1 schreef: ↑2 februari 2022, 22:37Itsme of e-ID lijkt mij, maar dat laatste zou ik niet gebruiken.
Er staat idd.:
https://www.bolero.be/nl/word-clientU kunt uw Bolero-rekening machtig makkelijk "openen" via:
- Itsme®: de snelste manier om uw Bolero-rekening te openen. Opgelet: u hebt een Belgisch gsm-nummer nodig.
- e-ID: neem uw elektronische identiteitskaart en uw identiteitskaartlezer erbij.
Zodra uw Bolero-rekening is geopend, kunt u meteen "aanmelden en beursorders plaatsen" met itsme®.
Een puntje minder voor Bolero wegens onduidelijke/verwarrende communicatie.
Al goed dat ik een hekel heb aan e-ID dan
-
- Verbannen Gebruiker
Ben weg bij bolero en naar de giro gegaan.
Dat zal dan ook niet met het grote geld geweest zijn. En dan nog eens +20% tijdens de verhuis behaald.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Bolero-klant hier. Ik ben er heel tevreden over:
- correct ivm fiscus/belastingen (helaas ook soms in het nadeel van de indexbelegger; zie VWCE debacle)
- goede (doch ietswat trage) helpdesk
- link met KBC: bepaalde voordelen (bullets etc)
- correct ivm fiscus/belastingen (helaas ook soms in het nadeel van de indexbelegger; zie VWCE debacle)
- goede (doch ietswat trage) helpdesk
- link met KBC: bepaalde voordelen (bullets etc)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Of verbannen bij Bolero wegens kort na klant geworden te zijn 20 orders van elk 100 EUR of zo geplaatst te hebben.
"Word gratis Bolero-klant voor 31 maart 2022 en krijg het makelaarsloon van uw aankooptransacties 3 maanden terugbetaald*" (het * misschien niet gelezen ...)
-
- Full Member
- Contacteer:
Je krijgt die orders niet terugbetaald, je krijgt voor die gemaakte orders een tegoed dat je in de 3 volgende maanden kan opgebruiken. Maar die eerste 20 orders ga je dus effectief wel betalen. Ik had mij ook bijna laten vangen...EarthNvstr1 schreef: ↑8 februari 2022, 19:14Of verbannen bij Bolero wegens kort na klant geworden te zijn 20 orders van elk 100 EUR of zo geplaatst te hebben.
"Word gratis Bolero-klant voor 31 maart 2022 en krijg het makelaarsloon van uw aankooptransacties 3 maanden terugbetaald*" (het * misschien niet gelezen ...)
-
- Full Member
- Contacteer:
On topic: ik vind Bolero wel een zeer overzichtelijk platform dat veel informatie ter beschikking stelt. Dat KBC mijn huisbank is, speelde uiteraard ook wel mee.
Groot nadeel aan Bolero vind ik de hoge transactiekosten. Je bent eigenlijk verplicht om onmiddellijk grotere bedragen te beleggen om wat rendement te halen. Zeker voor kleine periodieke aankopen van enkele honderden euro's (of zelfs minder) is Bolero simpelweg te duur. Wat op zich wel jammer is, want volgens mij lopen ze toch een groot aantal potentiële klanten mis.
Ik hoop ergens dat ze de concurrentie willen aangaan met bv. de kernselectie van Degiro of met Bux.
Groot nadeel aan Bolero vind ik de hoge transactiekosten. Je bent eigenlijk verplicht om onmiddellijk grotere bedragen te beleggen om wat rendement te halen. Zeker voor kleine periodieke aankopen van enkele honderden euro's (of zelfs minder) is Bolero simpelweg te duur. Wat op zich wel jammer is, want volgens mij lopen ze toch een groot aantal potentiële klanten mis.
Ik hoop ergens dat ze de concurrentie willen aangaan met bv. de kernselectie van Degiro of met Bux.
Dit kan ook net een strategie zijn om de kleine, onervaren belegger te mijden. Uiteindelijk doet men op de kernselectie geen winst. Daarnaast wil Bolero ook gewoon een eerlijke en degelijke broker zijn, zonder verborgen kosten of schimmige praktijken (zoals het uitlenen van effecten).Pieter1985 schreef: ↑9 februari 2022, 08:52 On topic: ik vind Bolero wel een zeer overzichtelijk platform dat veel informatie ter beschikking stelt. Dat KBC mijn huisbank is, speelde uiteraard ook wel mee.
Mij lijkt hun concurrentiepositie op dit moment wel goed. Op vlak van Belgische brokers zijn ze veruit de beste. Wel vind ik dat men de inningskosten van buitenlandse dividenden zou moeten schrappen, want dat is wat abnormaal.
+1. Daar schrok ik ook even van toen ik dat las. Gevolg, liever geen buitenlandse dividendenbetalers kopen via Bolero. Daar schieten ze zichzelf toch wat in de voet imo.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat kan zeker een strategie zijn. Maar aan de andere kant: met het principe van de kernselectie kan Bolero zelf de kleine onervaren beleggers al wat in de juiste richting sturen en ze een beetje beschermen tegen zichzelf...pmu schreef: ↑9 februari 2022, 09:02
Dit kan ook net een strategie zijn om de kleine, onervaren belegger te mijden. Uiteindelijk doet men op de kernselectie geen winst. Daarnaast wil Bolero ook gewoon een eerlijke en degelijke broker zijn, zonder verborgen kosten of schimmige praktijken (zoals het uitlenen van effecten).
Van zodra je een waarborgtegoed nodig hebt, wanneer je opties schrijft. Gaan ze ipv de cash te blokkeren op je rekening bepaalde posities volledig of gedeeltelijk blokkeren. Naar mijn ervaring zijn dat altijd posities in aandelen waar veel op geshort wordt. Je kan die positie dan niet verkopen en moet de helpdesk contacteren om deze te deblokkeren.
Als ik een put schrijf die mij potentieel €5000 laat betalen en er staat €10.000 op mijn account, dan verwacht ik niet dat ze aandelen posities gaan blokkeren voor de waarborg. Toch doen ze dit bij Bolero.
Ze beweren wel geen posities uit te lenen aan shorters, maar het doet mij vermoeden dat ze dit wel doen.
Als ik een put schrijf die mij potentieel €5000 laat betalen en er staat €10.000 op mijn account, dan verwacht ik niet dat ze aandelen posities gaan blokkeren voor de waarborg. Toch doen ze dit bij Bolero.
Ze beweren wel geen posities uit te lenen aan shorters, maar het doet mij vermoeden dat ze dit wel doen.
Laatst gewijzigd door reteiP op 9 februari 2022, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash