Ervaringen met Bolero
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Bolero
Die 2% kosten op buitenlands dividend, vind ik nog wel ok.
Ze zouden beter hun transactiekosten voor Xetra en Milaan gelijk trekken met Brussel, A'dam, Parijs.
Kbc - Bolero willen i.p.v de kleine belegger beschermen gewoon zijn bankrekening plunderen.Pieter1985 schreef: ↑9 februari 2022, 09:24
Dat kan zeker een strategie zijn. Maar aan de andere kant: met het principe van de kernselectie kan Bolero zelf de kleine onervaren beleggers al wat in de juiste richting sturen en ze een beetje beschermen tegen zichzelf...
Waarom ze bij Kbc enkel huisfondsen hebben voor hun klanten zou al een belletje moeten doen rinkelen.
Is dat voor te melken of te beschermen.
Estate Guru believer.
Na het lezen van alle commentaren hier besluit ik toch maar om niet naar Bolero over te stappen.(gewijzigd voor ons klein kind)
Laatst gewijzigd door Indalo op 9 februari 2022, 17:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe doet Bolero dat meer of minder dan andere brokers die soortgelijke producten verkopen?platin schreef: ↑9 februari 2022, 15:09Kbc - Bolero willen i.p.v de kleine belegger beschermen gewoon zijn bankrekening plunderen.Pieter1985 schreef: ↑9 februari 2022, 09:24
Dat kan zeker een strategie zijn. Maar aan de andere kant: met het principe van de kernselectie kan Bolero zelf de kleine onervaren beleggers al wat in de juiste richting sturen en ze een beetje beschermen tegen zichzelf...
(...)
Topic Bolero crowdfunding gemist in 2021?
Mooi vb hoe ze kleine beleggers die 500 €, 1000 €, 2500 € beleggen in een crowdfund in de kou laten staan bij debacles.
Of vindt u het normaal dat ik kon lezen hoeveel mijn buurman en anderen in iets geïnvesteerd hebben.
Hun jaaroverzicht Alleen het hoerageroep, de misbaksels wat verkeerd gelopen niets nada te lezen.
Echter andere verslagen te lezen van andere platformen met hoera en misbaksels niet bang om negatieve te vermelden.
En dan staat Bolero achter de kleine belegger laat me niet lachen.
Vis zelf, maar uit hoe achter uw centen aan te gaan.
Och ja dan nog het Fortis verhaal bij Kbc.
Verkopen, kosten aanrekenen en dan is het trek uw plan.
1000 € is voor de een veel, voor een ander peanuts bij Bolero is alles peanuts.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bolero Crowdfunding is een apart platform waar we het hier nog niet over hebben gehad. Heeft verder weinig met de (beurs)broker te maken. Ik beweer uiteraard niet dat Bolero achter de kleine belegger, maar als beursbroker ze zijn wel betrouwbaar en correct.platin schreef: ↑9 februari 2022, 16:47Topic Bolero crowdfunding gemist in 2021?
Mooi vb hoe ze kleine beleggers die 500 €, 1000 €, 2500 € beleggen in een crowdfund in de kou laten staan bij debacles.
Of vindt u het normaal dat ik kon lezen hoeveel mijn buurman en anderen in iets geïnvesteerd hebben.
Hun jaaroverzicht Alleen het hoerageroep, de misbaksels wat verkeerd gelopen niets nada te lezen.
Echter andere verslagen te lezen van andere platformen met hoera en misbaksels niet bang om negatieve te vermelden.
En dan staat Bolero achter de kleine belegger laat me niet lachen.
Vis zelf, maar uit hoe achter uw centen aan te gaan.
Och ja dan nog het Fortis verhaal bij Kbc.
Verkopen, kosten aanrekenen en dan is het trek uw plan.
1000 € is voor de een veel, voor een ander peanuts bij Bolero is alles peanuts.
Dat gaat nooit gebeuren want dan gaan ze ook bepaalde praktijken moeten doen zoals Degiro om uit de kosten te komen.Pieter1985 schreef: ↑9 februari 2022, 08:52
Ik hoop ergens dat ze de concurrentie willen aangaan met bv. de kernselectie van Degiro of met Bux.
Met brokers als Bux is het ook de vraag of je wel effectief aandelen koopt. Vorig jaar nog gelezen dat het bij dit type brokers niet altijd geval is (er is een reden waarom ze zo goedkoop zijn ) Brokers die alleen maar met een appje werken blijf ik ver van weg.
Ze rekenen ook kosten aan bij keuzedividend,kapitaalsverhoging,etc.Nog meer dan Keytrade,niet ideaal als je reits in port hebt.
NegeerknopEarthNvstr1 schreef: ↑9 februari 2022, 16:59Deel ook gerust je ervaringen
ervaringen-met-saxo-bank-t30891.html#p538917
Al gehoord van bedrijfscultuur.
Dit is bij KBC groep overal van toepassing.
Estate Guru believer.
Kernselecties... dat zou nog eens voer voor beleggingsphsychologen zijn. Hoeveel invloed hebben ze op het koopgedrag van de belegger??Dat kan zeker een strategie zijn. Maar aan de andere kant: met het principe van de kernselectie kan Bolero zelf de kleine onervaren beleggers al wat in de juiste richting sturen en ze een beetje beschermen tegen zichzelf...
Stel je wil een Noors verzekeringsmaatschappij kopen,sterke groeier,ect,ect,...geen overheid als aandeelhouder....
Terwijl Ageas in de kernselectie van uw broker steekt.Hoeveel gaan er uiteindelijk voor Ageas kiezen?
Denk enorm veel. Kernselecties,het zijn zoals de rode prijzen bij Colruyt. Je laat er (soms)je favoriet koekje liggen ,om eentje mee te nemen die in reklame staat.Eenmaal thuis krijg je er al spijt van,en de ontgoocheling is nog groter als je ervan proeft!
Denk niet dat individuele aandelen in een kernselectie thuishoren. Als ze er bij Bolero dan toch één zouden moeten kiezen, dan uiteraard KBC. Beetje promo voor hun eigen aandeel.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zou er nu persoonlijk ook geen individuele aandelen in stoppen. Maar een reeks trackers zou toch moeten kunnen, niet? Al blijft het natuurlijk altijd zaak om zelf je huiswerk te maken...
enkele vragen ivm Bolero:
Ik heb ondertussen een account opgestart en wou enkele index trackers aankopen.
vraag 1: is het interessant om dit via bolero te doen (ivm instapkosten). De eerste indruk van het platform lijkt mij vrij duidelijk opgebouwd.
vraag 2: stel dat ik MSCI World wil aankopen. Ik zoek hierop en krijg heel veel resultaten. Zit hier verschil op, zo ja hoe kies ik de juiste?
vraag 1: is het interessant om dit via bolero te doen (ivm instapkosten). De eerste indruk van het platform lijkt mij vrij duidelijk opgebouwd.
vraag 2: stel dat ik MSCI World wil aankopen. Ik zoek hierop en krijg heel veel resultaten. Zit hier verschil op, zo ja hoe kies ik de juiste?
Hier op forum staan vele isin dus de goede zit er bij.thieu55 schreef: ↑17 februari 2022, 22:27 enkele vragen ivm Bolero:
De topic over de maand aankopen voor virtuele portefeuilles bijv.
Estate Guru believer.