Ervaringen met Saxo Bank
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Voor mij werkt dit goed. Doet wat het moet kunnen en de tarieven vallen mee. Vormgeving kan hipper maar dat interesseert mij niet.
Positief voor optiebeleggers: contracten die onder 0,10 zijn gegaan, kunnen zonder transactiekosten worden gesloten. Lynx rekent hiervoor blijkbaar wel transactiekosten aan.
Positief voor optiebeleggers: contracten die onder 0,10 zijn gegaan, kunnen zonder transactiekosten worden gesloten. Lynx rekent hiervoor blijkbaar wel transactiekosten aan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Veel te duur in mijn ogen .
Als ik vergelijk met Degiro en de vs betaal je minimum 20 keer zoveel .
En 0,45% op de valuta omwisseling
Als ik vergelijk met Degiro en de vs betaal je minimum 20 keer zoveel .
En 0,45% op de valuta omwisseling
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Schaalvoordelen, zeker? Zo vreemd is dit niet. Vroeger rekenden ze zelfs slechts 0,10%. Interactive Brokers, hier helaas niet echt een gewaardeerde broker, rekent maar 0,002% aan (wel met een minimum van 2 USD of equivalent - je wisselt geld in één keer, niet per beurstransactie). https://www.interactivebrokers.com/en/i ... =1590&p=fxEarthNvstr1 schreef: ↑9 februari 2022, 21:18Hoe komt het dat Degiro "slechts" 0,25% op valuta omwisseling rekent ?
Lynx en Mexem, hier gekendere IBKR resellers, rekenen ook maar 0,005% (minimum €5). https://www.lynx.be/tarieven-kosten-beleggen/
https://www.mexem.com/wp-content/upload ... docx-1.pdf
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wij geven toe dat nog niet alles is zoals het zou moeten zijn bij Saxo. Wellicht zijn dat ook interne problemen. Wij zagen graag alle vreemde valuta gesplitst zoals bij Binck. Zodat wij ook meteen zien of we koers- of valutaverlies cq winst hebben!
Verder zijn al onze opmerkingen tot nu toe correct afgehandeld bij Saxo al duurt het soms wat lang….
Betreffende vreemde valuta: Saxo volgt keurig de koersen van ECB plus 0.45% kosten. De welbekende banken houden niet de koersen aan van ECB! Naast de kosten van 0.45% hebben ze ook nog belachelijke aan- en verkoopkosten van valuta. Er is zelfs een olympisch kampioen, de winnaar was te lezen o.a. in de “belegger.be”.
Verder zijn al onze opmerkingen tot nu toe correct afgehandeld bij Saxo al duurt het soms wat lang….
Betreffende vreemde valuta: Saxo volgt keurig de koersen van ECB plus 0.45% kosten. De welbekende banken houden niet de koersen aan van ECB! Naast de kosten van 0.45% hebben ze ook nog belachelijke aan- en verkoopkosten van valuta. Er is zelfs een olympisch kampioen, de winnaar was te lezen o.a. in de “belegger.be”.
Denk dat je eerder moet vragen waarom rekenen brokers zoal Saxo , Medirect , Mexem zo veel aan .EarthNvstr1 schreef: ↑9 februari 2022, 21:18Hoe komt het dat Degiro "slechts" 0,25% op valuta omwisseling rekent ?
Het is daaraan dat ze meest verdienen dat is duidelijk .
Was tot eind verleden jaar maar 0,1% bij DeGiro
Maar je kunt ook handmatig valuta omwisselen dat vanaf 2500€ dus goedkoper is dan die 0,25%
En vanaf 10000€ zelfs goedkoper is dan 0,1%
IBKR is nu de goedkoopste 0,20% voor kleine bedragen dus interessantst .Maar je moet alles zelf doen ook de TOB
Die 0,25% is er toch ook op handmatig wisselen? Dan is het zelfs €10,00 + 0,25%. Voordeel is wel dat je bij aan- en verkopen in andere valuta, niet telkens terug naar EUR moet omwisselen.lop schreef: ↑9 februari 2022, 23:23Denk dat je eerder moet vragen waarom rekenen brokers zoal Saxo , Medirect , Mexem zo veel aan .EarthNvstr1 schreef: ↑9 februari 2022, 21:18
Hoe komt het dat Degiro "slechts" 0,25% op valuta omwisseling rekent ?
Maar je kunt ook handmatig valuta omwisselen dat vanaf 2500€ dus goedkoper is dan die 0,25%
IBKR is nu de goedkoopste 0,20% voor kleine bedragen dus interessantst .Maar je moet alles zelf doen ook de TOB
IBKR is niet 0,20%, maar 0,002% (100 keer minder), doch met een minimum van 2 USD. Vanaf €800 dus goedkoper dan Degiro. En ook €80.000 kost dus 2 USD. Wel enkel handmatig valuta omwisselen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dus eigenlijk rekent Degiro ook teveel aan omdat "de anderen" dan nog het dubbele aanrekenen ?lop schreef: ↑9 februari 2022, 23:23Denk dat je eerder moet vragen waarom rekenen brokers zoal Saxo , Medirect , Mexem zo veel aan .EarthNvstr1 schreef: ↑9 februari 2022, 21:18
Hoe komt het dat Degiro "slechts" 0,25% op valuta omwisseling rekent ?
Hoe dom waren ze dan in het verleden om slechts 0,10% aan te rekenen ?
Degiro is geen Belgische broker. Als je klant wordt van hun Nederlandse afdeling (je kan trouwens ook voor de Franse kiezen, bijvoorbeeld - dan koop je "kosteloos" Franse aandelen), heb je dezelfde prijzen als voor Nederlanders. Mogelijks is de markt daar anders dan hier.EarthNvstr1 schreef: ↑9 februari 2022, 23:31Dus eigenlijk rekent Degiro ook teveel aan omdat "de anderen" dan nog het dubbele aanrekenen ?lop schreef: ↑9 februari 2022, 23:23
Denk dat je eerder moet vragen waarom rekenen brokers zoal Saxo , Medirect , Mexem zo veel aan .
Tja dat zegt eigenlijk meer over de klanten dan over de broker wantEarthNvstr1 schreef: ↑9 februari 2022, 23:31Dus eigenlijk rekent Degiro ook teveel aan omdat "de anderen" dan nog het dubbele aanrekenen ?lop schreef: ↑9 februari 2022, 23:23
Denk dat je eerder moet vragen waarom rekenen brokers zoal Saxo , Medirect , Mexem zo veel aan .
denk niet dat je dat dom kunt noemen , zonder deze tactiek hadden ze nooit zo snel kunnen groeien .
Na de overname van flatex was het te verwachten dat ze gingen bijsturen .
Ze blijven nog altijd de goedkoopste optie .
En zullen waarschijnlijk binnen een paar jaar de grootste broker zijn van Europa .
Als je ziet dat Flatex , DeGiro al 2 miljoen klanten heeft en Saxo , Binck na al die jaren maar uitkomt op 660 000 kun je dit alles behalve dom noemen .
Alleen Bux zero en IBKR zitten op dezelfde kosten maar hebben dan andere nadelen .
De aangifte van TOB vind ik het slechtst al krijg je bij bux een overzicht toch telkens weer iedere maand papieren doorsturen en TOB doorstorten of niks kopen dat kun je ook
Een mooie review en overzicht over de veiligheid van Saxo bank, de kosten, het aanbod en de verschillende opties vind je hier:
https://bedrog.com/review/saxo-bank/
https://bedrog.com/review/saxo-bank/
Belangrijker voor een broker dan het aantal klanten, zijn hun inkomsten uit allerhande activiteiten, zoals uit de comissies die klanten betalen. Ik heb daar geen cijfers over, maar ik kan me inbeelden dat Degiro een broker is met meer kleine klanten, alsook klanten die enkel de ETF-kernselectie gebruiken. Persoonlijk vind ik Degiro prima, ik heb er zelf ook wat geld staan, maar ik vind het toch een broker met wat betrouwbaarheidsproblemen. Hun platform is erg vaak overbelast, zeker als de beurzen een tijdje erg volatiel zijn. Ze hebben ook geen al te beste reputatie op vlak van veiligheid, en prakrijken als securities lending forceren, vind ik ook niet echt goed. Bij IBKR is dit tenminste een opt-in, en gaan een deel van de inbrengsten naar de klant.lop schreef: ↑10 februari 2022, 01:35Tja dat zegt eigenlijk meer over de klanten dan over de broker wantEarthNvstr1 schreef: ↑9 februari 2022, 23:31
Dus eigenlijk rekent Degiro ook teveel aan omdat "de anderen" dan nog het dubbele aanrekenen ?
denk niet dat je dat dom kunt noemen , zonder deze tactiek hadden ze nooit zo snel kunnen groeien .
Na de overname van flatex was het te verwachten dat ze gingen bijsturen .
Ze blijven nog altijd de goedkoopste optie .
En zullen waarschijnlijk binnen een paar jaar de grootste broker zijn van Europa .
Als je ziet dat Flatex , DeGiro al 2 miljoen klanten heeft en Saxo , Binck na al die jaren maar uitkomt op 660 000 kun je dit alles behalve dom noemen .
Alleen Bux zero en IBKR zitten op dezelfde kosten maar hebben dan andere nadelen .
De aangifte van TOB vind ik het slechtst al krijg je bij bux een overzicht toch telkens weer iedere maand papieren doorsturen en TOB doorstorten of niks kopen dat kun je ook
Terug naar Saxo Bank, zie ik hun USP (unique selling proposition) niet echt. Ja, ze zijn nipt goedkoper dan de klassieke Belgische brokers, maar niet veel. Ik lees veel slechte dingen over hun platform en klantendienst. Het is ook niet echt een gekende naam of deel van een andere Belgische bank. Waarom zou een beginnende belegger eigenlijk voor Saxo kiezen?
Vertel eens waar hij wel moet aankloppen als starter.
Alles in vraag stellen is simpel, vertellen bij wie is al een stuk moeilijker zonder achtergrond te kennen.
En ons Belgenland met zijn aparte regeltjes voorbanken enz. nog zoiets.
Estate Guru believer.
Daar ben ik het mee eens, het hangt inderdaad af van het profiel van de starter. In grote lijnen zou ik het volgende doen: Kleine maandelijkse bedragen ETF's en niet bang van wat extra administratie: Degiro, buy-and-hold van Belgische aandelen of ETF's op Euronext Parijs en Amsterdam, en klanten die wat onwennig zijn: Bolero, fondsen: MeDirect, grote maandelijkse transactievolumes, transacties in vreemde valuta en op exotische beurzen: Interactive Brokers. Mensen die verwachten naar het buitenland te verhuizen ook zeker Interactive Brokers.
Bij Saxo zie ik het alleen niet echt. Misschien gewoon een allround "redelijke" broker zonder ergens in uit te blinken? Iets goedkoper dan de typische Belgische brokers zonder de nadelen van buitenlandse brokers te hebben?