nieuwe federale regering
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Ik bevestig just niks ...VLblokpate schreef: ↑8 februari 2022, 16:37Alternatief is dus NVA met PS, de verpersoonlijking van alles dat slecht is in Belgie: staatsschulden ("de staatsschuld is vanzelf gekomen, zal ook wel vanzelf weggaan"), torenhoge werkloosheid in Wallonië, heel veel zieken in Wallonië.
En de deur wagenwijd openzetten voor migranten, ook al hebben ze geen enkele economische waarde.
Bedankt dat je dit hier bevestigd hebt.
Er zijn trouwens nog andere partijen dan N-VA en PS ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
België, het Bokrijk van Europa!VLblokpate schreef: ↑8 februari 2022, 16:45 Nog vergeten: Magnette wil ons terug naar het stenen tijdperk sturen. Na de kernuitstap (jawel !!) de e-commerce uitstap.
-
- Verbannen Gebruiker
GelukkigVincentVega schreef: ↑8 februari 2022, 16:53Ik bevestig just niks ...VLblokpate schreef: ↑8 februari 2022, 16:37
Alternatief is dus NVA met PS, de verpersoonlijking van alles dat slecht is in Belgie: staatsschulden ("de staatsschuld is vanzelf gekomen, zal ook wel vanzelf weggaan"), torenhoge werkloosheid in Wallonië, heel veel zieken in Wallonië.
En de deur wagenwijd openzetten voor migranten, ook al hebben ze geen enkele economische waarde.
Bedankt dat je dit hier bevestigd hebt.
Als er voldoende mensen stemmen voor Vlaams Belang en PVDA/PTB kunnen we een einde maken aan de stenen tijdperk-politiek van NVA, PS, liberalen, christendemocraten. Terug naar democratie. Gedaan met 10% elite die alles voor het zeggen heeft ten koste van 90% van de bevolking.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
De kans dat die eerste partij ooit mee aan de macht komt is ongeveer 0,0000000001%.VLblokpate schreef: ↑8 februari 2022, 17:01GelukkigVincentVega schreef: ↑8 februari 2022, 16:53
Ik bevestig just niks ...
Als er voldoende mensen stemmen voor Vlaams Belang en PVDA/PTB kunnen we een einde maken aan de stenen tijdperk-politiek van NVA, PS, liberalen, christendemocraten. Terug naar democratie. Gedaan met 10% elite die alles voor het zeggen heeft ten koste van 90% van de bevolking.
De 2e partij heeft ongeveer dubbel zoveel kansen ...
-
- Verbannen Gebruiker
Keep on dreaming ...VincentVega schreef: ↑8 februari 2022, 17:03 De kans dat die eerste partij ooit mee aan de macht komt is ongeveer 0,0000000001%.
Je dicht NVA en PS geen kansen toe. De liberalen ook al niet. Vlaams Belang en PVDA / PTB ook niet.
Je hoopt op Groen
En nu ga je weer zeggen dat je dat niet gezegd hebt. Lastig discussiëren met jou.
We laten de lezers van dit forum oordelen wat je wel en niet gezegd hebt.
Ik laat het hierbij voor vandaag. Ajuus!
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
VLblokpate schreef: ↑8 februari 2022, 17:18Keep on dreaming ... De meeste dromen zijn bedrog ...VincentVega schreef: ↑8 februari 2022, 17:03 De kans dat die eerste partij ooit mee aan de macht komt is ongeveer 0,0000000001%.
Je dicht NVA en PS geen kansen toe. De liberalen ook al niet. Dat heb ik inderdaad niet gezegd, ik geloof vooral niet in de door jou veronderstelde coalities NVA/PS of NVA/liberalen. Op federaal vlak denk ik dat de NVA weinig kans maakt om in een coalitie te geraken.
Vlaams Belang en PVDA / PTB ook niet. Dat klopt, zie mijn kansberekening hierboven.
Je hoopt op Groen Dat zeg jij. Niet voor een ander denken of hopen, dat is gevaarlijk.
En nu ga je weer zeggen dat je dat niet gezegd hebt. Lastig discussiëren met jou.Ook met jou is het best lastig discussiëren, met iemand die niet leest wat er staat en zelf beslist wat een ander zegt of hoopt. Maar ik doe mijn best
We laten de lezers van dit forum oordelen wat je wel en niet gezegd hebt.Deal! Dat is het beste wat je vandaag al geschreven hebt ...
Ik laat het hierbij voor vandaag. Ajuus!Au revoir!
-
- Verbannen Gebruiker
Terwijl mensen zoals VincentVega krampachtig vasthouden aan wat ze kennen i.c. traditionele kerncentrales ("een boer eet alleen wat hij kent") zijn er gelukkig anderen die werken aan de toekomst. Ik lig nog altijd in een krul van te lachen als ik denk aan zijn voorstel om mini-kerncentrales te bouwen want ze verbruiken veel minder uranium. Dat ze dan ook navenant veel minder elektriciteit produceren, is een futiel detail in de ogen van VincentVega.
Maar dus de toekomst:
European scientists say they have made a major breakthrough in their quest to develop practical nuclear fusion - the energy process that powers the stars.
The UK-based JET laboratory has smashed its own world record for the amount of energy it can extract by squeezing together two forms of hydrogen.
The experiments produced 59 megajoules of energy over five seconds (11 megawatts of power).
This is more than double what was achieved in similar tests back in 1997.
Maar dus de toekomst:
European scientists say they have made a major breakthrough in their quest to develop practical nuclear fusion - the energy process that powers the stars.
The UK-based JET laboratory has smashed its own world record for the amount of energy it can extract by squeezing together two forms of hydrogen.
The experiments produced 59 megajoules of energy over five seconds (11 megawatts of power).
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Leuk, zo'n artikel. Alleen is kernfusie nog steeds heel experimenteel.VLblokpate schreef: ↑9 februari 2022, 13:41 Terwijl mensen (dankjewel) zoals VincentVega krampachtig (ik krijg altijd krampen als ik jouw artikelen lees) vasthouden aan wat ze kennen i.c. traditionele kerncentrales ("een boer eet alleen wat hij kent" (spreek voor jezelf)) zijn er gelukkig anderen die werken aan de toekomst (zoals jij????).
Ik lig nog altijd in een krul van te lachen (opgepast, dat kan gevaarlijk zijn op jouw leeftijd) als ik denk aan zijn voorstel om mini-kerncentrales te bouwen want ze verbruiken veel minder uranium (natuurlijk is dat verhoudingsgewijs, dat is evident). Dat ze dan ook navenant veel minder elektriciteit produceren, is een futiel detail in de ogen van VincentVega. (neen hoor, nogmaals verhoudingsgewijs, voor eenzelfde totale productie in kWh zullen verschillende moderne mini-kerncentrales samen minder uranium verbruiken dan een oude traditionele centrale)
Maar dus de toekomst:
European scientists say they have made a major breakthrough in their quest to develop practical nuclear fusion - the energy process that powers the stars. (bronvermelding is blijkbaar niet meer nodig)
"The results suggest the technology could be used to produce energy in the UK by 2050 “and maybe a little bit earlier”, according to the head of the UK Atomic Energy Authority (UKAEA), Professor Ian Chapman." (bron: https://inews.co.uk)
Productie van energie via kernfusie is dus mogelijk vanaf 2050 (mogelijk iets vroeger), we mogen dus nog een kleine 28 jaar wachten ...
-
- Verbannen Gebruiker
Nu lig ik nog meer in een krul van te lachen. Keep on dreaming.VincentVega schreef: ↑9 februari 2022, 14:20 neen hoor, nogmaals verhoudingsgewijs, voor eenzelfde totale productie in kWh zullen verschillende moderne mini-kerncentrales samen minder uranium verbruiken dan een oude traditionele centrale
Maar het is goed dat je begrijpt dat het openhouden van oude ouderwetse, onrendabele, oeroude kerncentrales die tot op de draad versleten zijn, geen optie is. De tientallen miljarden die nodig zijn voor de ontmanteling moeten we vroeg of laat toch betalen. En een oude versleten auto kun je ook oplappen en oplappen en nogmaals oplappen, maar uiteindelijk had je al 3 nieuwe auto's kunnen kopen.
Magnette vindt dat ook. Een van de weinige dingen die goed zijn aan PS.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
De oude kerncentrales zijn versleten. Net daarom dat ik pleit voor nieuwe mini-kerncentrales ...VLblokpate schreef: ↑9 februari 2022, 15:40Nu lig ik nog meer in een krul van te lachen. Keep on dreaming.VincentVega schreef: ↑9 februari 2022, 14:20 neen hoor, nogmaals verhoudingsgewijs, voor eenzelfde totale productie in kWh zullen verschillende moderne mini-kerncentrales samen minder uranium verbruiken dan een oude traditionele centrale
Maar het is goed dat je begrijpt dat het openhouden van oude ouderwetse, onrendabele, oeroude kerncentrales die tot op de draad versleten zijn, geen optie is. De tientallen miljarden die nodig zijn voor de ontmanteling moeten we vroeg of laat toch betalen. En een oude versleten auto kun je ook oplappen en oplappen en nogmaals oplappen, maar uiteindelijk had je al 3 nieuwe auto's kunnen kopen.
Magnette vindt dat ook. Een van de weinige dingen die goed zijn aan PS.
-
- Verbannen Gebruiker
Klopt. Nieuwe zijn efficiënter dan de huidige versleten oubollige brol van kerncentrales die we hebben. Om van het gevaar nog niet te spreken.VincentVega schreef: ↑9 februari 2022, 15:55 De oude kerncentrales zijn versleten. Net daarom dat ik pleit voor nieuwe mini-kerncentrales ...
Maar het is niet omdat technologie efficiënter wordt dan we onmiddellijk ook het begrip "schaalvoordeel" in de vuilbak kieperen. De huidige bestelwagens zijn veel efficiënter dan vrachtwagens van 50 jaar. Maar voor lange afstandsvervoer is één moderne vrachtwagen veel efficiënter dan 20 moderne bestelwagens.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Maar Pateeblokske toch, wat een vergelijking (die er eigenlijk geen is)!VLblokpate schreef: ↑9 februari 2022, 16:30Klopt. Nieuwe zijn efficiënter dan de huidige versleten oubollige brol van kerncentrales die we hebben. Om van het gevaar nog niet te spreken.VincentVega schreef: ↑9 februari 2022, 15:55 De oude kerncentrales zijn versleten. Net daarom dat ik pleit voor nieuwe mini-kerncentrales ...
Maar het is niet omdat technologie efficiënter wordt dan we onmiddellijk ook het begrip "schaalvoordeel" in de vuilbak kieperen. De huidige bestelwagens zijn veel efficiënter dan vrachtwagens van 50 jaar. Maar voor lange afstandsvervoer is één moderne vrachtwagen veel efficiënter dan 20 moderne bestelwagens.
Maar goed, een mini-kerncentrale kan tot 300 MegaWatt leveren. De 4 reactoren van Doel hebben een capaciteit van 400 tot 1000 MW elk, samen goed voor een kleine 3000 MW. 10 moderne en zuinige mini-kerncentrales kunnen dus de 4 oude en uraniumverslindende reactoren van Doel vervangen.
Het uraniumverbruik van die nieuwe mini-kerncentrales zou ongeveer 1/10e zijn van een oude reactor zoals die in Doel of Tihange. Bovendien kunnen ze werken op het verarmde uraniumkernafval van die oude centrales …
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb er een cartoon van gemaaktVLblokpate schreef: ↑8 februari 2022, 16:45 Nog vergeten: Magnette wil ons terug naar het stenen tijdperk sturen. Na de kernuitstap (jawel !!) de e-commerce uitstap.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je bedoelt dat cartoonist Zaza van De Morgen er een cartoon van heeft gemaakt ...VLblokpate schreef: ↑10 februari 2022, 10:07Ik heb er een cartoon van gemaaktVLblokpate schreef: ↑8 februari 2022, 16:45 Nog vergeten: Magnette wil ons terug naar het stenen tijdperk sturen. Na de kernuitstap (jawel !!) de e-commerce uitstap.
-
- Verbannen Gebruiker
Niet enkel de morgen publiceert mijn cartoons.VincentVega schreef: ↑10 februari 2022, 17:49Je bedoelt dat cartoonist Zaza van De Morgen er een cartoon van heeft gemaakt ...