nieuwe federale regering
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Dat is er eentje van Oli van Sudpresse.
Hieronder nog eentje van Oli ...
Hieronder nog eentje van Oli ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, ik ben zeer populair in beide landsdelen.
PS: En jij bent dan de persoon die mij verwijt dat ik altijd de communautaire toer opga ...
PS: En jij bent dan de persoon die mij verwijt dat ik altijd de communautaire toer opga ...
-
- Verbannen Gebruiker
Haha. PS. Om mij een breuk te lachen. PS ....
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Verbannen Gebruiker
Ok, my bad. Dan was het iemand anders die het niet leuk vond dat ik zei dat met Zuhal Demir als voorzitter van NVA er een coalitie tussen NVA en Vlaams Belang zou kunnen ontstaan nadat dit al 25 jaar wordt tegengehouden (door Vlamingen !). Vlaanderen terug aan de Vlamingen. En federale coalitie? Coalitie van een mengelmoes van verliezers. Misschien komt er zelfs nooit een federale regering (Magnette, Bouchez, de Groenen, CD&V,... ?!?) en blijft een vleugellamme Vivaldi noodgedwongen "aan de macht". Who cares.
-
- Verbannen Gebruiker
Trouwens door de huidige inflatie vermindert de staatsschuld met 37 miljard per jaar. Dat zal het gemakkelijker maken om Belgie (en activa passiva) te verdelen.
Het Vlaamsch Blok in de regering ? Laat ons hopen dat het nooit zo ver komt..... Stel u voor Dries Plastron als minister van buitenlandse zaken.., de dikke van Ninove als minister van financien en Dominiek Spinnewijn als minsiter van gelijke kansen.. we maken ons hopeloos belachelijk in het buitenland met dergelijke figuren.
Alsof België zich nu niet belachelijk maakt met de huidige vivaldi- nep figuren.
En nu niet?
Nergens is uit te leggen dat wij 5 door niemand verkozen ministers hebben en een fils a papa premier die slechts van de 7e grootste partij is.
9 ministers van volksgezondheid geeft indruk dat wij ongezondste land ter wereld zijn.
Nergens is uit te leggen dat wij 5 door niemand verkozen ministers hebben en een fils a papa premier die slechts van de 7e grootste partij is.
9 ministers van volksgezondheid geeft indruk dat wij ongezondste land ter wereld zijn.
Ministers worden voor zover ik weet nergens verkozen. Het is de premier die zijn regeringsploeg samenstelt en de ministerposten verdeelt.
Het is vooral belachelijk als alle ministers van gelijk wat van de verschillende regeringen samen België gaan vertegenwoordigen op een internationale conferentie.
Foto: de vier Belgische klimaatministers Alain Maron (Ecolo/Brussel), Marie-Christine Marghem (MR/federaal), Philippe Henry (Ecolo/Wallonië) en Zuhal Demir (N-VA/Vlaanderen) op een top in Madrid in december 2019.
Nee. De premier of president is vrij om in zijn regering op te nemen wie hij wil.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Yaris heeft - jammer genoeg - gelijk.
Ikzelf vind ook dat de ministers zouden moeten gekozen worden uit de verkozen parlementsleden, maar momenteel moet dat niet. In theorie zou je dus een regering kunnen samenstellen met 1 verkozene - de premier - en voor de rest allemaal niet-verkozenen. Een regering met technocraten bijvoorbeeld.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het is niet zo dat verkozenen betere bestuurders zouden zijn dan niet-verkozenen (voorbeeld: Trump). Evenmin worden ze als meer legitiem beschouwd (voorbeeld: Biden).