Santander bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander bank
In het zuiden gaat alles wat trager.WeerHetzelfde schreef: ↑3 februari 2022, 17:55
Reageren of niet, of herhalen dezelfde stompzinnige vragen (en ja, ik heb al verschillende screenshots gestuurd).
Geen vooruitgang!![]()
Is het vandaag niet misschien morgen.
Laten zich niet op stang jagen door strebers.
Estate Guru believer.
Als ik me niet vergis, moest dat initieel een rekeningnummer zijn bij een bank die fysieke kantoren heeft (geen internetbank).WeerHetzelfde schreef: ↑3 februari 2022, 17:55 ...
Mijn tegenrekening is bij Rabobank, die er binnenkort mee stoppen.
Als ik de rekening wil veranderen, treedt er een technische systeemfout op.
...
Misschien ligt het probleem dus daar?
Hoe moet ik dit product van Santander begrijpen?
https://www.santanderconsumerbank.be/nl ... vision-max
Als je tussen 125.000 en 200.000 hebt dan zal heel het bedrag de 0,25% basis rente krijgen
Of werkt het in schijven en krijgt de eerste schijf van 0 tot 125.000 0,05% basis rente, de schijf tussen 125.000 en 200.000 0,25% enz?
Hun website is niet volledig duidelijk hierin.
Spaargids daarentegen lijkt wel te "denken" dat het op het volledige bedrag is: https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Aan de andere kant, wie gaat dit bedrag erop zetten? Bedragen > €100.000 vallen niet meer onder de depositogarantie.
Voor die iets hogere rente waag ik het niet om daar tegoeden te plaatsen hoger dan dit (het is al een bank met niet de beste ratings en in het buitenland).
Als je tussen 125.000 en 200.000 hebt dan zal heel het bedrag de 0,25% basis rente krijgen
Of werkt het in schijven en krijgt de eerste schijf van 0 tot 125.000 0,05% basis rente, de schijf tussen 125.000 en 200.000 0,25% enz?
Spaargids daarentegen lijkt wel te "denken" dat het op het volledige bedrag is: https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Condities geldig bij inlage van min. €125.000 en max. €200.000. Bij een hoger of lager bedrag op rekening bedraagt de basisrente slechts 0,05% en de getrouwheidspremie 0,40%.
Aan de andere kant, wie gaat dit bedrag erop zetten? Bedragen > €100.000 vallen niet meer onder de depositogarantie.
Voor die iets hogere rente waag ik het niet om daar tegoeden te plaatsen hoger dan dit (het is al een bank met niet de beste ratings en in het buitenland).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zie details: https://www.santanderconsumerbank.be/nl ... vision-maxSMGGM schreef: ↑11 februari 2022, 11:18 Hoe moet ik dit product van Santander begrijpen?
Dus: uw "Als je tussen 125.000 en 200.000 hebt dan zal heel het bedrag de 0,25% basis rente krijgen" en daarbuiten zal heel het bedrag 0,05% basis rente krijgen.Als het stortingsbedrag lager is dan de minimuminlage, bedraagt de vergoeding op jaarbasis 0,05% voor de basisrente
en 0,40% voor de getrouwheidspremie. Als het stortingsbedrag hoger is dan de maximuminlage, bedraagt de
vergoeding op jaarbasis 0,05% voor de basisrente en 0,40% voor de getrouwheidspremie.
Idd., klopt dus.SMGGM schreef: ↑11 februari 2022, 11:18 Spaargids daarentegen lijkt wel te "denken" dat het op het volledige bedrag is: https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.htmlCondities geldig bij inlage van min. €125.000 en max. €200.000. Bij een hoger of lager bedrag op rekening bedraagt de basisrente slechts 0,05% en de getrouwheidspremie 0,40%.
Wat is het stortingsbedrag? Het bedrag dat ik op de spaarrekening stort?
Stel ik stort dit jaar 150 000 euro, dan krijgt ik 0,25% basisintrest.
Volgend jaar stort ik niets. Krijg ik dan weer 0,25% basisintrest, of slechts 0,05%. Want ik heb volgend jaar geen 'stortingsbedrag'.
Veel onduidelijkheden.
Stel ik stort dit jaar 150 000 euro, dan krijgt ik 0,25% basisintrest.
Volgend jaar stort ik niets. Krijg ik dan weer 0,25% basisintrest, of slechts 0,05%. Want ik heb volgend jaar geen 'stortingsbedrag'.
Veel onduidelijkheden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is inderdaad onduidelijk, kan men n.m.i. beter "spaarsaldo" noemen, zoals ze hier doen:
Variabele basisrente
Hoeveel het bedrag op uw Vision MAX-rekening ook bedraagt, u geniet steeds van dezelfde getrouwheidspremie. De basisrente daarentegen past zich aan uw spaarsaldo aan. U hoeft hierbij geen rekening te houden met de looptijd. U geniet vanaf de eerste dag en voor het volledige bedrag van het voordeel op de basisrente, ongeacht de tijd dat het geld op uw rekening staat.
Basis intrest is per dag.
Het klopt dus dat je enkel van en naar de referentierekening kan overschrijven vanuit Santander?
Ik was namelijk aan het denken om ook een Vision account te openen voor het geld dat ik in de toekomst nog zou beleggen. Maar dan zou ik dus eerst naar mijn referentierekening moeten overschrijven en dan pas naar mijn beleggersrekening waardoor de transfer van het geld dubbel zo lang zou duren. Ik zou sowieso nog deel bij de referentierekening laten en dit dan af en toe aanvullen.
Iemand die nog zo werkt? Volgens mij is het toch kosteloos om zowel Vision+ als Vision te hebben.
Ik was namelijk aan het denken om ook een Vision account te openen voor het geld dat ik in de toekomst nog zou beleggen. Maar dan zou ik dus eerst naar mijn referentierekening moeten overschrijven en dan pas naar mijn beleggersrekening waardoor de transfer van het geld dubbel zo lang zou duren. Ik zou sowieso nog deel bij de referentierekening laten en dit dan af en toe aanvullen.
Iemand die nog zo werkt? Volgens mij is het toch kosteloos om zowel Vision+ als Vision te hebben.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Worden overschrijvingen tussen twee rekeningen intern bij Santander niet onmiddellijk verwerkt?
Maar de referentierekening is geen rekening bij Santander zelf. Er is geen zichtrekening bij Santander en die referentierekening dient dus als uw zichtrekening, maar zit eigenlijk bij een andere bank.
In mijn geval zou dat als volgt gaan, ik wil met cash op mijn Vision rekening beleggen:
- Overschrijven van Vision rekening naar mijn referentierekening (rekening bij een grootbank)
- Overschrijven van mijn referentierekening naar mijn broker
Alle 3 de rekening zitten dus bij een andere bank.
In mijn geval zou dat als volgt gaan, ik wil met cash op mijn Vision rekening beleggen:
- Overschrijven van Vision rekening naar mijn referentierekening (rekening bij een grootbank)
- Overschrijven van mijn referentierekening naar mijn broker
Alle 3 de rekening zitten dus bij een andere bank.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je kan van om het even welke andere bankinstelling naar je Santanderrekeningen overschrijven. Van bij heel wat banken wordt het trouwens op dezelfde dag nog zichtbaar bij Santander.
Het is in de omgekeerde richting dat er met een referterekening wordt gewerkt: overboekingen van Santander naar je bankinstelling die jij verkiest.
-
- Full Member
- Contacteer:
Vanmorgen een spaarrekening geopend. Na de procedure met eid een login(klantnr) en wachtwoord aangekregen. Na enkele mislukte inlogpogingen, authentification failed, eens geprobeerd met al een nieuw wachtwoord aan te vragen. Na 1 poging, login blocked wegens te veel mislukte pogingen. Wat een geweldige kennismaking. Al bij al nog een geluk dat ik er van mijn tegenrekening maar 1 euro naar heb overgeschreven want dit vind ik maar een triestig begin. Ben nu benieuwd naar de klantendienst.
Klein vraagje: ik heb een Vision+ rekening bij Santander op naam van mijn echtgenote en mezelf. Is het dus zo dat wij dan per persoon voor 100.000 € beschermd zijn (depositobescherming) ? Dus in totaal 200.000 €.
Klopt!