IE00B4L5Y983 (aka "IWDA"), pro/con, zin/onzin, voor/tegen, vergelijkingen, etc
TIP
Re: IE00B4L5Y983 (aka "IWDA"), pro/con, zin/onzin, voor/tegen, vergelijkingen, etc
Als ik de maandelijkse inbreng op 203 € zet, kom ik nog altijd op 8.51% met XIRR.VLblokpate schreef: ↑12 februari 2022, 10:54Houd je ook rekening met de transaction kost van 2€ per maand? En waarschijnlijk een extra 2€ (of 4€) per jaar voor rebalancing.
Een maandelijkse inbreng van 210 € geeft 8.31% met XIRR.
(Steeds met 257.004 € als eindbedrag.)
Re: IE00B4L5Y983 (aka "IWDA"), pro/con, zin/onzin, voor/tegen, vergelijkingen, etc
Die transactiekosten zitten toch verwerkt in je eindtotaal?VLblokpate schreef: ↑12 februari 2022, 10:54Houd je ook rekening met de transaction kost van 2€ per maand? En waarschijnlijk een extra 2€ (of 4€) per jaar voor rebalancing.
Om je rendement te berekenen tellen enkel de flows: je steekt er elke maand 200 in (door de transactiekost wordt er echter maar 196 belegd).
Edit: belegd geld aangepast aangezien curvo bij elke aankoop elk fonds aankoopt => 2 transacties per maand)
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
-
- Verbannen Gebruiker
Ik zie het minder positief in. Er is geen hoogconjunctuur. Er is een tekort aan grondstoffen, chips, onderdelen, arbeidswerkkrachten, problemen met transport. Dat jaagt de prijzen omhoog.De FED zegt ook dat het tijdelijk is (het zou maar tot eind 2022 duren) Maar we gaan zien.vortex schreef: ↑12 februari 2022, 10:55Hoge inflatie is een tijdelijk gegeven, zeker de huidige die veroorzaakt wordt door hoogconjunctuur wat voor hoge grondstoffen en energie prijzen heeft gezorgd.VLblokpate schreef: ↑12 februari 2022, 10:37 Ja, klopt. Maar de vraag is: bij huidige hoge inflatie, zal dat nog steeds zo? Het is al 40 jaar geleden dat er zo hoge inflatie was. Dat is voor de start 1994. Het is een nieuwe situatie.
En ik wist niet dat Putin een Amerikaander was.
Als zijn tanks maandag in de vroegte Ukraine binnenrijden (geen invasie! Het is ter bescherming van de Russen in Ukraine!) rijdt hij hopelijk niet te ver. Als hij direct doorrijdt naar Kiev staan er spannende tijden.
-
- Verbannen Gebruiker
Jep idd, dit zit al verrekend in het eindbedrag.
Tekort aan grondstoffen, chips, onderdelen, arbeidswerkkrachten, problemen met transport zijn symptomen van hoogconjunctuur, of met andere woorden, er wordt meer geconsumeerd dan dat de productie keten kan aanleveren.VLblokpate schreef: ↑12 februari 2022, 11:05 Ik zie het minder positief in. Er is geen hoogconjunctuur. Er is een tekort aan grondstoffen, chips, onderdelen, arbeidswerkkrachten, problemen met transport. Dat jaagt de prijzen omhoog.De FED zegt ook dat het tijdelijk is (het zou maar tot eind 2022 duren) Maar we gaan zien.
Tja, als je enkel de westerse propaganda volgt en het conflict maar langs een kant bekijkt... De andere kant van het verhaal is dat er sinds een paar decennia na het uiteenvallen van de Sovjet-unie een westerse invasie richting Rusland aan de gang is, geen militaire maar politieke. Stel je even voor dat Europa uiteen valt en dat Rusland daar gebruik van maakt om buurlanden in te lijven via economische steun en politieke macht (juist gelijk het westen ex sovjet landen heeft ingepalmd) en daar vervolgens militaire bondgenoten van wil maken, denk je dat het westen dat goed zou vinden en laten begaan?VLblokpate schreef: ↑12 februari 2022, 11:05 En ik wist niet dat Putin een Amerikaander was.
Als zijn tanks maandag in de vroegte Ukraine binnenrijden (geen invasie! Het is ter bescherming van de Russen in Ukraine!) rijdt hij hopelijk niet te ver. Als hij direct doorrijdt naar Kiev staan er spannende tijden.
Zolang het allemaal democratisch gebeurt...
Waw, we zijn ver off-topic te gaan
Maar vergeet niet dat de Krim ingelijfd is via democratie, een referendum
En dat vinden we toch niet goed om een of andere reden?
(we hebben echt een Rusland topic nodig...)
Maar vergeet niet dat de Krim ingelijfd is via democratie, een referendum
En dat vinden we toch niet goed om een of andere reden?
(we hebben echt een Rusland topic nodig...)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Deze week mijn nieuwe wagen besteld. Levertermijn 15 maanden!
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Dankzij het wonder der bedrijfswagens is mijn "ouden" nog maar 3 jaar oud
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik bedoelde eigenlijk gewoon dat je niet extra moet bijkopen omdat er nu een dip is. Je normale plan voortzetten, is uiteraard prima.jantubaman schreef: ↑12 februari 2022, 13:43Ik investeer eigenlijk iedere week ongeacht wat er gebeurt... en daar voel ik me goed bij