Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Al die Rusland-lovers zouden eens een aantal jaar in Rusland moeten gaan wonen en werken. Ik denk dat ze rap zullen terugkomen naar het gehate westen
So what, ik heb ook aandelen in Russische bedrijven en in wapenfabriekjes. Dat heet spreiding.VincentVega schreef: ↑12 februari 2022, 19:23Ja, ik merk elders dat je echt niet van die kapitalistische klootzakken van Amerikanen moet hebbenTikTak schreef: ↑12 februari 2022, 19:17 Overal waar de Amerikanen zich gaan moeien komt er miserie van. Eerst een lokale potentaat geld en wapens toe stoppen en wanneer hij niet meer in de pas wil lopen het land platbranden.
De Amerikanen zijn de klootzakken van deze wereld, niet de Russen. Ik heb het trouwens meer voor Russische dames dan voor Amerikaanse.
Laatst gewijzigd door TikTak op 12 februari 2022, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
LOL, dat laatste verklaart veel …TikTak schreef: ↑12 februari 2022, 19:31So what, ik heb ook aandelen in Russische bedrijven en in wapenfabriekjes.VincentVega schreef: ↑12 februari 2022, 19:23
Ja, ik merk elders dat je echt niet van die kapitalistische klootzakken van Amerikanen moet hebben
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik had dezelfde gedachte, maar dan bij "Dat heet spreiding."
-
- Hero Member
- Contacteer:
Om een lang verhaal kort te maken, ( kan al uw gewaardeerde bijdragen niet meer volgen) Oekraïne doet haar best om de situatie niet te laten escaleren; in feite zegt ze; bemoei jullie er niet mee. Dat moet toch duidelijk genoeg zijn?
Poetins en Bidens standpunt zijn helemaal te begrijpen. Ben het noch eens of noch oneens, gewoonweg omdat het allemaal ietwat ingewikkelder is. Wat we wel kunnen observeren is dat de democratie aan het verliezen is. Dat is jammer. “Der Untergang des Abendlandes”.
Overigens niet filosofisch gezien moet Oekraïne laten weten dat ze voorlopig niet bij de NATO gaat maar wel haar soevereiniteit willen blijven behouden. Aangezien ze ook geen inmenging wil.....
Maar van de andere kant is het natuurlijk ook niet te geloven dat Poetin langs de grenzen van Oekraïne een ‘’modeshow’’ is aan het houden……….
Poetins en Bidens standpunt zijn helemaal te begrijpen. Ben het noch eens of noch oneens, gewoonweg omdat het allemaal ietwat ingewikkelder is. Wat we wel kunnen observeren is dat de democratie aan het verliezen is. Dat is jammer. “Der Untergang des Abendlandes”.
Overigens niet filosofisch gezien moet Oekraïne laten weten dat ze voorlopig niet bij de NATO gaat maar wel haar soevereiniteit willen blijven behouden. Aangezien ze ook geen inmenging wil.....
Maar van de andere kant is het natuurlijk ook niet te geloven dat Poetin langs de grenzen van Oekraïne een ‘’modeshow’’ is aan het houden……….
Meest logische optie lijkt mij dat Poetin zo snel mogelijk in Kiev probeert te geraken om daar een nieuwe regering te installeren. Einde verhaal Ukraine, Navo.
De rest van de Wereld stond erbij en keek er naar want kunnen en mogen niets doen.
Poetin heeft ook al enkele malen het woord "kernwapens" laten vallen, het zal wel blufpoker zijn maar volgens mij is die man tot alles in staat wanneer hij in het nauw wordt gedreven. Maar geen enkel land zal Poetin in het nauw drijven lijkt me.
De rest van de Wereld stond erbij en keek er naar want kunnen en mogen niets doen.
Poetin heeft ook al enkele malen het woord "kernwapens" laten vallen, het zal wel blufpoker zijn maar volgens mij is die man tot alles in staat wanneer hij in het nauw wordt gedreven. Maar geen enkel land zal Poetin in het nauw drijven lijkt me.
-
- Newbie
- Contacteer:
Honestly, dacht dat 'r genenen er wilde over beginnen. So I start reading nowEarthNvstr1 schreef: ↑12 februari 2022, 13:04Wat denk je dat Europa en/of de NATO dan gaan doen als "de tanks van Putin doorrijden tot Kiev" ?VLblokpate schreef: ↑12 februari 2022, 11:05 En ik wist niet dat Putin een Amerikaander was.
Als zijn tanks maandag in de vroegte Ukraine binnenrijden (geen invasie! Het is ter bescherming van de Russen in Ukraine!) rijdt hij hopelijk niet te ver. Als hij direct doorrijdt naar Kiev staan er spannende tijden.
Laatst gewijzigd door Manuscript op 12 februari 2022, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Na een lange tijd geen rekening houden met Rusland is er tijd gekomen om te betalen voor zo een kortzichtig beleid.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
“Dobryy vecher” (goedenavond in het Russisch), beste Igor! Alles kits bij de FSB/ex-KGB?
Ik ben het wel eens met Titak en Igor.
De VS is een hypocriete boel. Die gaan zich overal ter wereld moeien en droppen bommetjes wanneer het hen uitkomt.
Zogezegd zijn de VN Veiligheidsraad en de NAVO heilig maar bij de oorlog in Irak zijn ze ook ten strijde getrokken zonder toestemming van de VN.
Nu zitten ze lekker te stoken tussen de EU en Rusland. Rusland is ook geen heilig boontje maar werd wel continu in het nauw gedreven sinds de Koude Oorlog.
Ik ben er al langer voorstander van dat we minder het schoothondje van de VS moeten spelen en meer moeten samenwerken met Azië. De dollar wordt toch kunstmatig hoog gehouden en het is maar een kwestie van tijd voor de opkomende markten in Azië voldoende gaan gegroeid zijn zodat de VS niet meer de nummer 1 is.
Ik hoop dat er geen oorlog is maar ik denk dat een inval in Donetsk niet volledig uit te sluiten is. De EU zal niets doen want Oekraïne is geen NAVO lid. Misschien hooguit wat sancties waar we ook zelf door getroffen zullen worden maar daar zal het bij blijven.
De VS is een hypocriete boel. Die gaan zich overal ter wereld moeien en droppen bommetjes wanneer het hen uitkomt.
Zogezegd zijn de VN Veiligheidsraad en de NAVO heilig maar bij de oorlog in Irak zijn ze ook ten strijde getrokken zonder toestemming van de VN.
Nu zitten ze lekker te stoken tussen de EU en Rusland. Rusland is ook geen heilig boontje maar werd wel continu in het nauw gedreven sinds de Koude Oorlog.
Ik ben er al langer voorstander van dat we minder het schoothondje van de VS moeten spelen en meer moeten samenwerken met Azië. De dollar wordt toch kunstmatig hoog gehouden en het is maar een kwestie van tijd voor de opkomende markten in Azië voldoende gaan gegroeid zijn zodat de VS niet meer de nummer 1 is.
Ik hoop dat er geen oorlog is maar ik denk dat een inval in Donetsk niet volledig uit te sluiten is. De EU zal niets doen want Oekraïne is geen NAVO lid. Misschien hooguit wat sancties waar we ook zelf door getroffen zullen worden maar daar zal het bij blijven.
Wat gaat de tijd toch snel... lijkt alweer zo ver weg.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik vind het toch vreemd dat er hier zoveel forumleden de VS zien als de grote boze imperialist, terwijl Rusland en China lieve landjes zijn die geen vlieg kwaad doen. Het is de afgelopen decennia niet de VS geweest die zo nodig, louter om nationalistische redenen, andere gebieden (dreigt) binnen te vallen. De VS staat niet klaar met (honderd)duizenden troepen aan de grens. De VS dreigt niet elke paar maanden een eiland als Taiwan binnen te vallen. Of Nepal. https://www.bbc.com/news/world-asia-60288007 Of moet zo nodig andere landen actief helpen protesten hardhandig neer te slaan (Kazachstan). Wat heeft de VS de afgelopen jaren eigenlijk gedaan?
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Om het schoothondje van Rusland te worden? Zoals Kazachstan, Wit-Rusland en binnenkort dus ook Oekraïne …
Onafhankelijkheid, soevereiniteit enz … zegt jullie niks. Oekraïne mag dus niet zelf bepalen wat het wil, enkel Poetin beslist en beschikt. Mooie toekomst …
En soevereniteit en onafhankelijkheid geldt dus niet voor Rusland?
Dat is toch net het argument van Poetin: "ik ben onafhankelijk en heb het recht als soeverein land mijn troepen over het hele land te bewegen"
Onafhankelijkheid komt met vrijheid, vrijheid dat een land mag doen wat het wil, ook als het je niet zint, tenzij ze een andere regel verbreken.
Dat is toch net het argument van Poetin: "ik ben onafhankelijk en heb het recht als soeverein land mijn troepen over het hele land te bewegen"
Onafhankelijkheid komt met vrijheid, vrijheid dat een land mag doen wat het wil, ook als het je niet zint, tenzij ze een andere regel verbreken.