nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Bovenstaande is louter theorie;
In de praktijk zijn het de partijvoorzitters die bepalen wie zij als ministrabelen aanduiden.
Bovendien heeft de huidige premier (waarvan de naam mij even ontsnapt) net zoveel macht (gezag heeft hij al zeker niet) als de meerderheidspartijen hem willen toestaan (= +- nihil).
Meer zelfs, het zijn de partij voorzitters die bepalen welke partij de premier mag leveren en welke figuur dat mag zijn en wat die partij daarvoor moet inleveren op hun programma. Vermits het postje deze keer naar een klein partijtje gegaan is, moest het een slap figuur zijn en blijft er van hun partijprogramma niks over.dhalluinR schreef: ↑12 februari 2022, 08:05Bovenstaande is louter theorie;
In de praktijk zijn het de partijvoorzitters die bepalen wie zij als ministrabelen aanduiden.
Bovendien heeft de huidige premier (waarvan de naam mij even ontsnapt) net zoveel macht (gezag heeft hij al zeker niet) als de meerderheidspartijen hem willen toestaan (= +- nihil).
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Helemaal eens met het bovenstaande. Stemmen doen er nauwelijks toe. Al zeker Vlaamse niet omwille van de "pariteit". Daarbovenop durven ze dan nog federale regeringen aan elkaar te plakken waarin de al door het voorgaande gekortwiekte Vlaamse meerderheid de minderheid vormt. Om te kotsen is het.
De democratie heeft globaal haar dieptepunt bereikt, zo blijkt uit de jaarlijkse Democracy Index van The Economist. Slechts 6,4 procent van de wereldbevolking zou in een volledig democratisch land leven. Opmerkelijk: België is het slechtste land in West-Europa. Op de wereldranglijst staan we zelfs onder Chili en Botswana.
-
- Verbannen Gebruiker
De Belgische regering krijgt de hoge score van 7,86, hoger dan veel landen die een hogere globale score hebben.Yaris schreef: ↑12 februari 2022, 09:51 De democratie heeft globaal haar dieptepunt bereikt, zo blijkt uit de jaarlijkse Democracy Index van The Economist. Slechts 6,4 procent van de wereldbevolking zou in een volledig democratisch land leven. Opmerkelijk: België is het slechtste land in West-Europa. Op de wereldranglijst staan we zelfs onder Chili en Botswana.
Dus Belgie doet het in het algemeen niet goed maar de Belgische regering wel.
En jij hecht waarde aan dat rapport
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
We scoren vooral heel slecht op “politieke participatie “, slechts een 5 op 10, zowat de score van een doorsnee 3e wereldland.
De hoogste score voor “politieke participatie” krijgt Israël, een 10 op 10. Benieuwd of de Palestijnen die in Israël leven en daar als 2derangsburgers worden behandeld daar mee akkoord gaan.
De hoogste score voor “politieke participatie” krijgt Israël, een 10 op 10. Benieuwd of de Palestijnen die in Israël leven en daar als 2derangsburgers worden behandeld daar mee akkoord gaan.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
We scoren vooral heel slecht op “politieke participatie “, slechts een 5 op 10, zowat de score van een doorsnee 3e wereldland.
Bij dergelijke studies stel ik mij steeds de vraag: wie kent de scores toe? En op basis waarvan? Hoe objectief gebeurt dit?
Bij dergelijke studies stel ik mij steeds de vraag: wie kent de scores toe? En op basis waarvan? Hoe objectief gebeurt dit?
LOL
Bij een slechte score vooral op de boodschapper schieten.
Bij een slechte score vooral op de boodschapper schieten.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Kritische vragen stellen mag blijkbaar ook al niet meer
Hier wordt het grootste deel van de eigen bevolking als tweederangsburgers behandeld.VincentVega schreef: ↑12 februari 2022, 17:37 We scoren vooral heel slecht op “politieke participatie “, slechts een 5 op 10, zowat de score van een doorsnee 3e wereldland.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De methodologie is inderdaad een wezenlijk onderdeel van een serieuze studie.VincentVega schreef: ↑12 februari 2022, 17:37 Bij dergelijke studies stel ik mij steeds de vraag: wie kent de scores toe? En op basis waarvan? Hoe objectief gebeurt dit?
Goede vragen dus, waarop je mogelijks het antwoord kan vinden in het document.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ach ja, 39,3% van de wereldbevolking leeft in een “onvolmaakte democratie” leven. In deze categorie zitten landen als Frankrijk, Spanje … en ook België. Samen leeft dus meer dan 45% van de wereldbevolking in één of andere vorm van democratie.Yaris schreef: ↑12 februari 2022, 09:51 De democratie heeft globaal haar dieptepunt bereikt, zo blijkt uit de jaarlijkse Democracy Index van The Economist. Slechts 6,4 procent van de wereldbevolking zou in een volledig democratisch land leven. Opmerkelijk: België is het slechtste land in West-Europa. Op de wereldranglijst staan we zelfs onder Chili en Botswana.
Ik voel mij zeker niet behandeld als tweederangsburger tegenover bijvoorbeeld een inwoner van de provincie Limburg of Luik.
-
- Verbannen Gebruiker
De rijken en de hele rijken voelen de bui al hangen. Schoppen wild om zich heen en uiten bedreigingen bij de vleet. Typische reactie van wie machteloos is.
De Gucht: "regeren met Vlaams Belang zal het einde van NVA betekenen"
Huts: "NVA zal de acties van Demir voelen in de verkiezingen".
Twee van de grootste profiteurs van hun generatie die voelen dat het einde van hun profitariaat eraan komt wanneer Demir voorzitter van NVA wordt en met Vlaams Belang in zee gaat.
Ik zie het voor me: Demir staat nu de grootste angsten uit
De Gucht: "regeren met Vlaams Belang zal het einde van NVA betekenen"
Huts: "NVA zal de acties van Demir voelen in de verkiezingen".
Twee van de grootste profiteurs van hun generatie die voelen dat het einde van hun profitariaat eraan komt wanneer Demir voorzitter van NVA wordt en met Vlaams Belang in zee gaat.
Ik zie het voor me: Demir staat nu de grootste angsten uit
Het is wel altijd zo geweest en het zal nooit anders zijn: wanneer men de rijken kan/gaat belasten zal de gewone man al half verzopen zijn.