Holdings
TIP
Re: Holdings
Helemaal mee eens. Ik sta nu op zo'n 10% verlies op mijn aandelen Kinnevik en dat vind ik acceptabel voor een dergelijke holding die sterk op jonge groeiers focust en het dus in de huidige context van stijgende rentes minder goed doet. Ik zit er ook in voor de lange termijn en ik heb er alle vertrouwen in dat dit op de middellange termijn wel weer goed komt.DonDraper schreef: ↑4 februari 2022, 10:35 Kinnevik zal wellicht inderdaad nog altijd met een premie noteren rekening houdend met de recente dalingen op de beurzen. Vermoedelijk komen er dus nog gunstigere instapmomenten. Maar ik ga er wel vanuit dat die NAV de komende jaren zal groeien (en vind een korting van 30% persoonlijk overdreven).
Als je zeker niet te veel wilt betalen kan je inderdaad wachten op nog fors lagere koersen met het risico om ze nooit te kunnen aankopen. Ikzelf geloof er wel in op LT en lig niet wakker van dalingen op korte termijn. Mijn holdings zijn allemaal LT posities, sommige met korting en andere dan weer wat duurder geprijsd. Zelf betaal ik ook liever geen premie, maar ga me er ook niet op blindstaren. Voor alle duidelijkheid, premie mag uiteraard ook niet te groot zijn. Ik ging ook geen Kinnevik kopen aan 400 of een Latour die nog veel duurder was en is dan Kinnevik. Maar ik ga niet voor iedere holding wachten op kortingen van 30%. Ieder zijn strategie natuurlijk.
Ik overweeg ook om bij te kopen, maar ik richt mij voorlopig eerder op Indutrade voor eventuele aankopen.
Zelfs als je een discount van 10% toepast op de growth portefeuille kon je ze tegen een discount kopen in de daling, dus heb een plukje opgepikt. Strategie blijft gewoon goed en het is een mooie manier om een liquide stukje durfkapitaal aan je portefeuille toe te voegen (naast een Sofina/Prosus bijvoorbeeld).dreamy schreef: ↑9 februari 2022, 15:09Helemaal mee eens. Ik sta nu op zo'n 10% verlies op mijn aandelen Kinnevik en dat vind ik acceptabel voor een dergelijke holding die sterk op jonge groeiers focust en het dus in de huidige context van stijgende rentes minder goed doet. Ik zit er ook in voor de lange termijn en ik heb er alle vertrouwen in dat dit op de middellange termijn wel weer goed komt.DonDraper schreef: ↑4 februari 2022, 10:35 Kinnevik zal wellicht inderdaad nog altijd met een premie noteren rekening houdend met de recente dalingen op de beurzen. Vermoedelijk komen er dus nog gunstigere instapmomenten. Maar ik ga er wel vanuit dat die NAV de komende jaren zal groeien (en vind een korting van 30% persoonlijk overdreven).
Als je zeker niet te veel wilt betalen kan je inderdaad wachten op nog fors lagere koersen met het risico om ze nooit te kunnen aankopen. Ikzelf geloof er wel in op LT en lig niet wakker van dalingen op korte termijn. Mijn holdings zijn allemaal LT posities, sommige met korting en andere dan weer wat duurder geprijsd. Zelf betaal ik ook liever geen premie, maar ga me er ook niet op blindstaren. Voor alle duidelijkheid, premie mag uiteraard ook niet te groot zijn. Ik ging ook geen Kinnevik kopen aan 400 of een Latour die nog veel duurder was en is dan Kinnevik. Maar ik ga niet voor iedere holding wachten op kortingen van 30%. Ieder zijn strategie natuurlijk.
Ik overweeg ook om bij te kopen, maar ik richt mij voorlopig eerder op Indutrade voor eventuele aankopen.
Alhoewel ik veel liever een som der delen analyse als basis neem, is dat bij serial acquirers als Indutrade schier onmogelijk. Een DCF biedt uitkomst, maar maak er meerdere zodat je een bandbreedte krijgt, want een DCF is volledig afhankelijk van de aannames die je doet. Indutrade is na de dip aantrekkelijk gewaardeerd voor de belegger met een lange termijn focus.dreamy schreef: ↑31 januari 2022, 12:22Ik denk dat Indutrade een ander type holding is omdat al hun bedrijven voor zover ik weet in volledige eigendom zijn.
Mijn beslissing om te kopen is dus op basis van de info op hun website en natuurlijk op basis van hun indrukwekkende track record. Ik hoop dat die winning formula nog lange tijd standhoudt!
Bij Ferrari staat de versnellingsbak precies ook in achteruit.
Zeer mooie resultaten Fairfax India Holdings. NAV van 19.65 USD. Vrijdag steeg de koers tegen de trend in.
CIE BOIS SAUVAGE : koopmoment voor bodemvissers
Bois Sauvage wil ik niet in mijn bezit hebben. Vandaag Indutrade gekocht aan 206 (en een klets) SEK.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Velcan Holdings: een stevige portie olie aandelen, goud en zilver en wat bankaandelen. Ideaal om deze stormachtige tijden op de beurs door te komen.
Ik heb net TINC ontdekt. Geen groeier op vlak van koers maar precies wel een mooie voor het dividend. 13€ koers en vorig jaar 0,5€ aan dividend.
Plus een mooi portfolio in groene energie en infrastructuur. Ik ga die eens wat dieper bekijken.
Plus een mooi portfolio in groene energie en infrastructuur. Ik ga die eens wat dieper bekijken.
Dividend is bovendien hoofdzakelijk vrij van roerende voorheffing omdat het grootste gedeelte wordt uitgekeerd via een kapitaalvermindering. Vorig jaar was het dividend dus € 0,52 en € 0,45 daarvan was via kapitaalvermindering. M.a.w. werd er dus slechts € 0,03 ingehouden aan rv. Ieder jaar mag je u ook verwachten aan een hoger dividend.
De koers vertoont misschien niet de grote groei, maar het is wel 1 van de meest stabiele op de Brusselse beurs. Een mooi aandeel voor het defensief gedeelte van de portefeuille.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hoe komt dat en hoe lang kunnen ze dat nog volhouden ?DonDraper schreef: ↑16 februari 2022, 19:00 Dividend is bovendien hoofdzakelijk vrij van roerende voorheffing omdat het grootste gedeelte wordt uitgekeerd via een kapitaalvermindering. Vorig jaar was het dividend dus € 0,52 en € 0,45 daarvan was via kapitaalvermindering. M.a.w. werd er dus slechts € 0,03 ingehouden aan rv.
Ze doen dit nu toch al een aantal jaar op deze manier. Het gedeelte kapitaalvermindering wordt afgeboekt van hun kapitaal, dus ze kunnen dit blijven doen zolang er genoeg kapitaal op de balans staat. En vroeg of laat komt er toch weer een kapitaalverhoging.EarthNvstr1 schreef: ↑16 februari 2022, 19:02Hoe komt dat en hoe lang kunnen ze dat nog volhouden ?DonDraper schreef: ↑16 februari 2022, 19:00 Dividend is bovendien hoofdzakelijk vrij van roerende voorheffing omdat het grootste gedeelte wordt uitgekeerd via een kapitaalvermindering. Vorig jaar was het dividend dus € 0,52 en € 0,45 daarvan was via kapitaalvermindering. M.a.w. werd er dus slechts € 0,03 ingehouden aan rv.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
reactie m.b.t. Tinc "dividend" verhuisd: tinc-t18466-285.html#p539708