Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Gelieve als niet-troller die discussie hier verder te zetten indien nodig: troll-alert-t30905.html#p539514
Edit: ik heb ook enkele posts gemeld... zo kan de moderator ook zijn/haar werk doen
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 14 februari 2022, 21:46, 2 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien beter een beursindex nemen (zoals de RTS) ipv 1 aandeel (Gazprom) of een muntkoers?
Dit is de dagkoers van de RTS: - 2,99% vandaag
RUSLAND-RTS
IND:RTSI.RU,
+ RUSLAND-RTS op mijn watchlist
1.426,09
16:50:00
-44,01 (-2,99%)
En dit is de evolutie van de RTS voor de voorbije 12 maanden:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
De Russische beurs stond ook gewoon superduur eind vorig jaar.
Belangrijker is dat de roebel in diezelfde periode van die daling toch wel gestegen is, dus logisch dat het dan beetje daalt.
Weinig te maken met een oorlogsdreiging (te meer omdat niemand in Rusland of oekraine ze serieus neemt)
Belangrijker is dat de roebel in diezelfde periode van die daling toch wel gestegen is, dus logisch dat het dan beetje daalt.
Weinig te maken met een oorlogsdreiging (te meer omdat niemand in Rusland of oekraine ze serieus neemt)
-
- Verbannen Gebruiker
Oktober vorig jaar.EarthNvstr1 schreef: ↑14 februari 2022, 20:10 Welke datum zie je als "sinds Putin Ukraine aan het bedreigen is" ?
In October 2021, Russia began moving troops and military equipment near the border with Ukraine, reigniting concerns over a potential invasion. Commercial satellite imagery and social media posts from November and December 2021 showed armor, missiles, and other heavy weaponry moving toward Ukraine with no official explanation. By December, more than one hundred thousand troops were in place near the border and U.S. intelligence officials warned that Russia may be planning an invasion of Ukraine in early 2022.
Putin bedreigt Oekraine al sinds 2014.... (en nog eerder)
Er is letterlijk niks veranderd sindsdien in die regio
Het is zoals Zelensky zelf zegt ( maar we negeren de president van Oekraine, die is immers democratisch verkozen en aan democratie doen we niet mee als het ons niet goed uitkomt...)
Er is letterlijk niks veranderd sindsdien in die regio
Het is zoals Zelensky zelf zegt ( maar we negeren de president van Oekraine, die is immers democratisch verkozen en aan democratie doen we niet mee als het ons niet goed uitkomt...)
Lijkt inderdaad eerder probleem van het westen dan van oekraine volgens hun eigen binnenlandse berichten.
-
- Verbannen Gebruiker
Waarom zijn de Russische beurzen dan 18% gezakt sinds Putin in oktober begonnen is met niets te veranderen in de regio door meer dan 120.000 soldaten, tanks, raketten langs de Ukrainse grens te posteren in Wit-Rusland, Krim, Rusland?
of er nu geen, een kleine of grotere inval-aanval komt, europa is de pineut doordat we onze gas, een bijgevolg elektriciteit, duurder betalen . thanx mr biden . consumenten zullen minder kunnen kopen, fabrieken duurder produceren en minder concurrentieel zijn tov amerika - azie ...( en als er niks gebeurt kan russische beurs en roebel ook sterk terugkomen? ) ik zit al vele jaren op +/- 90 % cash, (te weinig interesse ,ik heb dus de laatste stijging gemist) maar nu overweeg ik om terug "iets" te kopen, waarschijnlijk fonds dat china - japan o.i.d. volgt . tips welkom ;-)
Op korte termijn kan Rusland het ons knap lastig maken, maar op langere termijn doen ze zichzelf veel meer pijn.
Als ze (te) lang onbetrouwbaar blijven als gasleverancier, dan zal Europa versneld werk maken van alternatieven. Rusland stelt economisch al niet veel voor en zonder gas en olie is het helemaal een economische dwerg.
Ik denk dat Poetin er niets bij te winnen heeft als er plots massaal LNG-tankers naar Europa komen met goedkoop Amerikaans schaliegas.
Als ze (te) lang onbetrouwbaar blijven als gasleverancier, dan zal Europa versneld werk maken van alternatieven. Rusland stelt economisch al niet veel voor en zonder gas en olie is het helemaal een economische dwerg.
Ik denk dat Poetin er niets bij te winnen heeft als er plots massaal LNG-tankers naar Europa komen met goedkoop Amerikaans schaliegas.
defenieer goedkoop aub ... gas per tanker uit amerika, exact wat biden droomt uiteraard, maar gas per tanker zal steeds véél duurder zijn dat wat we vorige jaren betaald hebben . maw , we zijn nog steeds gesjost ( of ge-jo-ed )en dus , en als wij minder zouden afnemen, gaat poetin meer aan china leveren, tegen veel betere prijzen omdat hij het ergens kwijt moet ....Zwiertje schreef: ↑15 februari 2022, 10:10 Op korte termijn kan Rusland het ons knap lastig maken, maar op langere termijn doen ze zichzelf veel meer pijn.
Zelfs als er uiteindelijk niets gebeurt in Oekraïne, Wit-Rusland is nu officieel bezet door het Russische leger.
En ik snap wel waarom Putin wat afleiding nodig had gezien hoe het in Rusland liep de voorbije 2 jaar.
En ik snap wel waarom Putin wat afleiding nodig had gezien hoe het in Rusland liep de voorbije 2 jaar.
En dat vergeet dan nog de recente openbaringen van Navalniy, het paleis van Putin, de vergiftiging... De jongere generatie Russen heeft meer en meer toegang tot deze informatie en daar verliest Putin populariteit.Russians are dying like flies from Covid with new death records set daily (and no one wants Sputnik V; the leaders all got western vaccines), the GDP is imploding, inflation is skyrocketing, and the healthcare system is disintegrating. Like all Russian leaders before him, Putin needs an external threat to deflect attention away from his abysmal failures as a leader. Add to that the threat that a prosperous and democratic Ukraine poses as a model and you have clear reasons for Russia’s aggression.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
goedkoper dan wat we nu betalen.
definieer 'véél duurder' aub.
Ongetwijfeld duurder, maar er worden nu ook heel wat LNG-tankers geleegd in Zeebrugge. Dat gebeurt toch ook niet omdat het onbetaalbaar is? En er is sowieso een trend om van fossiele brandstof af te raken. Als het duurder wordt, zal de transitie naar alternatieven alleen maar versnellen. Ik denk niet dat Rusland daar vrolijker van zou worden.
(BTW: ik ben zeker geen voorstander om schaliegas uit de US in te gaan voeren)
met 'betere prijzen' bedoel je toch 'lagere prijzen'? Dus nadelig voor Rusland. Ik weet ook niet in hoeverre China zit te wachten op Russisch gas, tenzij ze een zeer voordelige deal kunnen krijgen...
Er komt geen oorlog
Rusland gaat oostelijke republieken v oekraine erkennen als zelfstandige staten.
Daardoor kan oekraine geen lid vd Navo worden, tenzij ze die nieuwe staten ook erkent.
Probleem opgelost, voorlopig.
Rusland gaat oostelijke republieken v oekraine erkennen als zelfstandige staten.
Daardoor kan oekraine geen lid vd Navo worden, tenzij ze die nieuwe staten ook erkent.
Probleem opgelost, voorlopig.
Rusland komt dan ook nauwgezet zijn leveringscontracten na. Ze willen niet hun reputatie van betrouwbare leverancier op het spel zetten.
idd, Rusland is eigenlijk bijna een Saoedi-Arabië: een economie die puur draait op de export van grondstoffen.
Niet bepaald het recept van een wereldmacht.
Een land als China is altijd wel geïnteresseerd om zijn bevoorrading van grondstoffen veiliger te stellen, zeker als dat kan aan voordelige voorwaarden én over land (zekerder).
Dat is ook wat gebeurd is na 2014: een pijplijn door Siberië, Chinese investeringen in Yamal (gastransport via Zeebrugge trouwens)
Omdat die aandelen superduur stonden?VLblokpate schreef: ↑15 februari 2022, 09:16Waarom zijn de Russische beurzen dan 18% gezakt sinds Putin in oktober begonnen is met niets te veranderen in de regio door meer dan 120.000 soldaten, tanks, raketten langs de Ukrainse grens te posteren in Wit-Rusland, Krim, Rusland?
Bovendien heeft Putin een grote nieuwe taks aangekondigd voor grote bedrijven....
Daarmee dat ik een beleggingsbeslissing last-minute in Rusland heb gewijzigd (wat ik achteraf gezien beter niet had gedaan, maar bon)