Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ik wilde enkel de aandacht trekken dat in sommige gevallen het gaat over CENTIEMEN. Ik ben niet bevoegd om hier te spreken over Saxo-bank, ik ben er geen klant van en dus geen ervaring met hun product.EarthNvstr1 schreef: ↑13 februari 2022, 13:46
Welke aspecten zie jij ten nadele van Saxo voor Amerikaanse aandelen ?
(edit: buiten dat Bolero Belgisch en Saxo Deens is...)
Ik zie wel heel wat (negatieve) opmerkingen op Spaargids (zie ook overgang van Binckbank) betreffende Saxo Bank. Ik ben vooral belegd op Euronext Amsterdam en Parijs bij volgende brookers: Bolero, Keytrade, Medirect, Re-Bel. Ik zie geen reden waarom ik een 5de (buitenlandse) broker zou bijnemen. KISS
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ik was het juist gaan opzoeken op de website van Bolero en 2 % is in mijn ogen pure afzetterij. En in mijn geval spreken we niet meer over centiemen maar over euro's. En dit per jaar. Dus ja, ik moet niet zoveel moeite doen om dan aan 100 euro te raken. (niet per jaar hé. Cumulatief totaal)
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt.
-
- Hero Member
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 27 dec 2013
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Vraagje voor de Saxo gebruikers, kan ik ergens een overzicht van alle meldingen terugvinden inclusief de geschiedenis van deze meldingen?
Re: Ervaringen met Saxo Bank
3 maand geleden is er een order van mij opgesplitst en heeft saxo me tweemaal commissie aangerekend. Ze geven het toe dat het onterecht is en dat ze het gaan terugbetalen. Maar na 3 maand nog steeds niets gezien.
Kan m'n ergens klacht indienen bij een ombudsdienst? Heeft iemand al zoiets ondernomen?
Het is precies dat saxo al de klanten liever kwijt wilt. Bij Binck kon m'n gewoon via e-mail communiceren, saxo doet alles om communiceren zo moeilijk mogelijk te maken. Communicatie gaat nog meer achteruit dan vorig jaar. En als ze al de middelen niet meer hebben om een onterechte commissie terug te betalen vraag ik me af wat er kan gebeuren indien ze failliet gaan?
Kan m'n ergens klacht indienen bij een ombudsdienst? Heeft iemand al zoiets ondernomen?
Het is precies dat saxo al de klanten liever kwijt wilt. Bij Binck kon m'n gewoon via e-mail communiceren, saxo doet alles om communiceren zo moeilijk mogelijk te maken. Communicatie gaat nog meer achteruit dan vorig jaar. En als ze al de middelen niet meer hebben om een onterechte commissie terug te betalen vraag ik me af wat er kan gebeuren indien ze failliet gaan?
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Site van de Ombudsdienst voor financiële diensten: https://economie.fgov.be/nl/themas/onli ... financiele
Maar je moet eerst proberen het probleem zelf op te lossen. Dat is ook een van de voorwaarden voor hulp: "U moet geprobeerd hebben om het geschil rechtstreeks met de andere partij te regelen, zonder daarbij succes te hebben geboekt."
De contactgevens van Saxo Bank staan hier. Je kunt ze telefonisch contacteren, via mail, chat, een supportticket of via de post. En dan beweer je dat Saxo Bank alles doet om communiceren zo moeilijk mogelijk te maken.
Maar je moet eerst proberen het probleem zelf op te lossen. Dat is ook een van de voorwaarden voor hulp: "U moet geprobeerd hebben om het geschil rechtstreeks met de andere partij te regelen, zonder daarbij succes te hebben geboekt."
De contactgevens van Saxo Bank staan hier. Je kunt ze telefonisch contacteren, via mail, chat, een supportticket of via de post. En dan beweer je dat Saxo Bank alles doet om communiceren zo moeilijk mogelijk te maken.
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Als je de service van Binck gewoon bent dan merk ik ook een stevige achteruitgang bij Saxo, dus ik kan de ongenoegens wel plaatsen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Berichten: 6730
- Lid geworden op: 13 dec 2020
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Zoals Yaris ook al (n.m.i. terecht) aangaf, moet je eerst klacht indienen bij de instelling zelf.
Meer bepaald:
https://www.home.saxo/nl-be/legal/complaints/complaints
(je kan hen er ook ineens op wijzen dat er een fout in de tekst staat...)Als u als klant of prospect van Saxo Bank een vraag of een probleem onder de aandacht heeft gebracht bij uw account manager of een andere medewerker van Saxo Bank, zonder dat u afdoende antwoord heeft ontvangen, kunt u alsnog klacht bij ons indienen.
Indien de kwestie niet naar uw tevredenheid werd opgelost aan de hand van onze reactie, kunt u via ons online formulier een formele klacht indien(en) bij het klachtenteam.
Als u vervolgens niet tevreden bent met de reactie op uw klacht, kunt u steeds contact opnemen met Ombudsfin, de Ombudsman in financiële geschillen.
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Flink stuk duurder bij Saxo tegenover Binck.
Bij Binck betaalde ik €3 voor live koersen en die kreeg ik terug wanneer ik een transactie deed.
Bij Saxo is het 20 usd.
Aandelen Dow Jones 4,5 usd
Aandelen Nasdaq 7 usd
Opties 7 usd
Bij Binck betaalde ik €3 voor live koersen en die kreeg ik terug wanneer ik een transactie deed.
Bij Saxo is het 20 usd.
Aandelen Dow Jones 4,5 usd
Aandelen Nasdaq 7 usd
Opties 7 usd
-
- Full Member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 24 dec 2011
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
al dat bean counting gaat jullie miserie opleveren
Even serieus blijven. Wie maalt over een euro meer of minder??
Een bank die haar zaken niet op orde heeft is een ticket to hell.
Bij saxobank is het een combinatie van onkunde, chaos en slechte wil
veel geluk met bean counting.
I'm outta here.
Even serieus blijven. Wie maalt over een euro meer of minder??
Een bank die haar zaken niet op orde heeft is een ticket to hell.
Bij saxobank is het een combinatie van onkunde, chaos en slechte wil
veel geluk met bean counting.
I'm outta here.
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Welk alternatief is er?
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Gisteren ook weer iets raars vastgesteld.
Enkele van mijn aandelen Aedifica staan nog bij Saxo.
Het was vorig jaar al zo'n gedoe bij Binck met het dividend. Waarom moeten ze die dividendrechten ineens verkopen en terug aankopen ??
'k Hou mijn hart weer vast, als in mei de uitbetaling is... Daarna verplaats ik ook dit restdeel naar elders.
Ondertussen begint ook bij mij de twijfel hoe langer hoe meer toe te slaan of ik nog klant wil blijven... De hoofdreden was tot hiertoe buitenlandse aandelen. Maar de recente tariefwijziging van MeDirect, ook al is het voorlopig zonder limietorders met een deftige termijn, komen aardig in de buurt.
Voer tot nadenken...
Enkele van mijn aandelen Aedifica staan nog bij Saxo.
Het was vorig jaar al zo'n gedoe bij Binck met het dividend. Waarom moeten ze die dividendrechten ineens verkopen en terug aankopen ??
'k Hou mijn hart weer vast, als in mei de uitbetaling is... Daarna verplaats ik ook dit restdeel naar elders.
Ondertussen begint ook bij mij de twijfel hoe langer hoe meer toe te slaan of ik nog klant wil blijven... De hoofdreden was tot hiertoe buitenlandse aandelen. Maar de recente tariefwijziging van MeDirect, ook al is het voorlopig zonder limietorders met een deftige termijn, komen aardig in de buurt.
Voer tot nadenken...
-
- Full Member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 24 dec 2011
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Yaris schreef: ↑16 februari 2022, 03:15 Site van de Ombudsdienst voor financiële diensten: https://economie.fgov.be/nl/themas/onli ... financiele
Maar je moet eerst proberen het probleem zelf op te lossen. Dat is ook een van de voorwaarden voor hulp: "U moet geprobeerd hebben om het geschil rechtstreeks met de andere partij te regelen, zonder daarbij succes te hebben geboekt."
De contactgevens van Saxo Bank staan hier. Je kunt ze telefonisch contacteren, via mail, chat, een supportticket of via de post. En dan beweer je dat Saxo Bank alles doet om communiceren zo moeilijk mogelijk te maken.
Dàt is interessante informatie!
Saxobank plaatst een wettelijk verplicht formulier op hun website.
Weet u of er aan de andere kant van dat formulier iemand reageert?
Weet u of er aan de andere kant van dat formulier iemand op die dingen leest?
Hoe lang duurt het bij u vooraleer er iemand een telefoon opneemt?
Hoe lang duurt het bij u vooraleer u een menselijk wezen in de chat krijgt? (Bij mij gemiddeld een uur)
Vindt u het normaal dat antwoorden varieren naargelang de stand van de maan en de persoon die reageert?
Vindt u het normaal dat men in het call center in real time improviseert?
Vindt u het normaal dat het support center issues uit de geschiedenis weghaalt?
Vindt u het normaal dat onopgeloste issues zonder toestemming worden gesloten?
In mijn ogen simpele issues blijven na 3 maand onopgelost.
Er wordt geen tussentijdse status gemeld. Ik moet elke keer opnieuw zelf op zoektocht en wachten tot er iemand zo goed wil zijn om op de chat te reageren.
Vindt u dat normaal?
Zoveel vragen!
Heeft u, buiten de melding dat saxobank zich aan wettelijk verplichte formaliteiten houdt, verder nog iets te melden?
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Als er bij Saxo "Te verwerken inkomsten (bv. dividenden)" een bedrag staat, hoe weet ik dan makkelijk door welk aandeel (of aandelen) dit komt?
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Het verbetert niet. Als je nu een rekening afschrift download wordt je gelijk uitgelogd!
Re: Ervaringen met Saxo Bank
een half jaar geleden postte ik onderstaand bericht.
"Saxo Investor sommige wereldwijde ETF's kunnen niet aangekocht worden"
"Bericht door HertogJan » 14 oktober 2021, 11:13
Het is al een sinds de overname van Binck door Saxo, dat ik op hun platform Saxo Investor sommige wereldwijde ETF's niet langer kan aankopen. Alhoewel ik deze ETF's reeds aangekocht had toen het nog Binck was. Volgens de uitleg van Saxo ontbreekt het informatiedocument: "Essentiële-informatiedocument (KID) niet beschikbaar. In sommige rechtsgebieden kunt u dit instrument niet als particuliere cliënt verhandelen." Je vindt dit bericht als je in Saxo Investor op de ETF zoekt en het tabblad 'Documenten' opent. Ook volgens Saxo helpdesk is het aan de uitgever om dit document toe te voegen. Bij andere brokers kan ik deze wel aankopen. Heeft iemand op dit forum ervaring hiermee? Het gaat onder andere om VAGF en SWRD."
ETF SWRD die ik aankocht bij Binck kan ik niet langer verder aankopen bij Saxo. Bij de Gegevens van SWRD op de Saxo's website staat vandaag nog steeds "Essentiële-informatiedocument (KID) niet beschikbaar. In sommige rechtsgebieden kunt u dit instrument niet als particuliere cliënt verhandelen."
Sinds Oktober verleden jaar koop ik dus niet langer bij Saxo. Ik laat mijn portefeuille bij Saxo staan as is. Ik koop nu bij Degiro.
"Saxo Investor sommige wereldwijde ETF's kunnen niet aangekocht worden"
"Bericht door HertogJan » 14 oktober 2021, 11:13
Het is al een sinds de overname van Binck door Saxo, dat ik op hun platform Saxo Investor sommige wereldwijde ETF's niet langer kan aankopen. Alhoewel ik deze ETF's reeds aangekocht had toen het nog Binck was. Volgens de uitleg van Saxo ontbreekt het informatiedocument: "Essentiële-informatiedocument (KID) niet beschikbaar. In sommige rechtsgebieden kunt u dit instrument niet als particuliere cliënt verhandelen." Je vindt dit bericht als je in Saxo Investor op de ETF zoekt en het tabblad 'Documenten' opent. Ook volgens Saxo helpdesk is het aan de uitgever om dit document toe te voegen. Bij andere brokers kan ik deze wel aankopen. Heeft iemand op dit forum ervaring hiermee? Het gaat onder andere om VAGF en SWRD."
ETF SWRD die ik aankocht bij Binck kan ik niet langer verder aankopen bij Saxo. Bij de Gegevens van SWRD op de Saxo's website staat vandaag nog steeds "Essentiële-informatiedocument (KID) niet beschikbaar. In sommige rechtsgebieden kunt u dit instrument niet als particuliere cliënt verhandelen."
Sinds Oktober verleden jaar koop ik dus niet langer bij Saxo. Ik laat mijn portefeuille bij Saxo staan as is. Ik koop nu bij Degiro.