Peiling: Kerncentrales openhouden?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
FTFY
En om op je vraag te antwoorden: Yep, damaged beyond repair.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zolang heel die energie problematiek een politieke kwestie blijft, zal het een ramp blijven. Zoiets kun je niet laten beslissen door een bende onbekwamen die enkel maar hun agenda punten willen realiseren of kiezerszieltjes willen winnen.
Laatst gewijzigd door vortex op 19 februari 2022, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik ben misschien naïef maar Zuhal Demir is misschien de uitzondering. Trekt zich niets aan van "we moeten ons gezicht redden" of "ik moet populair zijn" of "we mogen niets doen tegen de rijken of ze zijn kwaad op ons" (subsidieslurper Huts bijvoorbeeld) of "we mogen niets doen tegen bedrijven of ze zijn kwaad op ons en dan kopen ze ons niet meer om".vortex schreef: ↑19 februari 2022, 13:21Hoe gaat dat spreekwoord alweer? oude wijn in nieuwe zakkenVLblokpate schreef: ↑19 februari 2022, 13:05 De huidige politici moeten eruit. Kans gekregen en verprutst. Nieuwe voorzitters, nieuwe coalities. Dat is de oplossing.
Demir zegt: we zitten met een dik probleem. Ik los dat op. Met al die zever moet je niet afkomen.
Demir zal zeggen: al die zever met cordon sanitaire. De Vlamingen hebben gekozen en zullen bij de volgende verkiezingen nog straffer kiezen.
Absoluut waar.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Verbannen Gebruiker
Heel groen is damaged. En daarnaast nog een paar.CarpeNoctem schreef: ↑19 februari 2022, 13:25FTFY
En om op je vraag te antwoorden: Yep, damaged beyond repair.
En deze doet de intocht van Christus in Jeruzalem na.
In deze generale repetitie was het nog zonder doornen kroon En de juichende menigte laat het ook afweten. De hevige wind van gisteren zeker.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Nieuwe coalities? Met wie? PVDA of Vlaam Blok.VLblokpate schreef: ↑19 februari 2022, 13:05 De huidige politici moeten eruit. Kans gekregen en verprutst. Nieuwe voorzitters, nieuwe coalities. Dat is de oplossing.
Ik betwijfel of die het beter zouden doen. Het feit dat ze zich zo weinig tonen in deze discussie is veelbetekenend. Weet er iemand wat hun standpunt is inzake kerncentrales en energiebevoorrading?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Verbannen Gebruiker
De naam is al lang Vlaams Belang. Waarom zouden VB en PVDA zich moeien in het huidige debat? Zoals alle Vlamingen zijn ze totaal machteloos. De huidige politici in de Vlaamse en Belgische regering zijn de oorzaak van de huidige miserie en energiecrisis en helaas ligt ons lot in hun handen. VB en PVDA denken in elk geval niet dat alle rijkdom naar de rijken en de bedrijven moeten gaan, en ze begrijpen in elk geval niet dat de Vlamingen stemmen voor partijen die vinden dat alle rijkdom naar de rijken en de bedrijven moeten gaan. De Vlamingen laten zich bedriegen en dat is spijtig.VincentVega schreef: ↑19 februari 2022, 15:26 Nieuwe coalities? Met wie? PVDA of Vlaam Blok.
Ik betwijfel of die het beter zouden doen. Het feit dat ze zich zo weinig tonen in deze discussie is veelbetekenend. Weet er iemand wat hun standpunt is inzake kerncentrales en energiebevoorrading?
Tot de volgende verkiezingen.
https://www.dekamer.be/FLWB/PDF/55/0933/55K0933001.pdfVincentVega schreef: ↑19 februari 2022, 15:26Nieuwe coalities? Met wie? PVDA of Vlaam Blok.VLblokpate schreef: ↑19 februari 2022, 13:05 De huidige politici moeten eruit. Kans gekregen en verprutst. Nieuwe voorzitters, nieuwe coalities. Dat is de oplossing.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ok, bedankt. Het Vlaams Blok wil dus 3 reactoren openhouden en de rest sluiten. Over hoe ze kunnen garanderen dat er voldoende capaciteit is om in onze energievoorziening te voorzien blijven ze vaag, even vaag als elke andere partij.Spaarplan schreef: ↑19 februari 2022, 16:38https://www.dekamer.be/FLWB/PDF/55/0933/55K0933001.pdfVincentVega schreef: ↑19 februari 2022, 15:26
Nieuwe coalities? Met wie? PVDA of Vlaam Blok.
Ik vond hierover het volgende terug :
De problematiek bij de productie van hernieuwbare energie situeert zich vaak in de opslagmogelijkheden ervan. Naar verwachting zal het pas ten vroegste vanaf 2030 mogelijk zijn om op een betaalbare wijze deze energie op te slaan. Bovendien dient te worden aange- stipt dat stuurbare energiecapaciteit essentieel is om pieken en dalen op te vangen.
Naar onze mening kan dit op volgende wijze:
— productie van waterstof;
— gebruik van gas;
— het tijdelijk terugbrengen van de energieproductie in de twee jongste kerncentrales
Gebruik van gas? Dus ook vervuilende CO2-uitstotende gascentrales …
Productie van waterstof? Een technologie die nog in haar kinderschoenen staat en waarvan het dus heel onzeker wordt of die ooit op grote schaal kan worden toegepast.
Niet onmiddellijk iets waarvan ik zou zeggen “laat het VB besturen en haar gang gaan”.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Niets inhoudelijk te melden? Van het Vlaams Blok heb ik hierboven kunnen lezen wat hun standpunt is. Niks indrukwekkend.VLblokpate schreef: ↑19 februari 2022, 15:44De naam is al lang Vlaams Belang. Waarom zouden VB en PVDA zich moeien in het huidige debat? Zoals alle Vlamingen zijn ze totaal machteloos. De huidige politici in de Vlaamse en Belgische regering zijn de oorzaak van de huidige miserie en energiecrisis en helaas ligt ons lot in hun handen. VB en PVDA denken in elk geval niet dat alle rijkdom naar de rijken en de bedrijven moeten gaan, en ze begrijpen in elk geval niet dat de Vlamingen stemmen voor partijen die vinden dat alle rijkdom naar de rijken en de bedrijven moeten gaan. De Vlamingen laten zich bedriegen en dat is spijtig.VincentVega schreef: ↑19 februari 2022, 15:26 Nieuwe coalities? Met wie? PVDA of Vlaam Blok.
Tot de volgende verkiezingen.
Hoe staat de PVDA tegenover onze energievoorziening? Met enkel holle slogans zoals “ander partijen zijn enkel voor de rijken en bedrijven” zal je de modale Vlaamse burger niet overtuigen.
Klopt. Geld voor alle partijen (ook groen). Probleem van de baseload kon al lang opgelost zijn (er zijn genoeg landen in de wereld en europa zonder kerncentrales). Ik ben niet perse tegen kerncentrales, met wat we inmiddels weten wel in het kleine belgie. Herhaling, herhaling, herhaling... pfff.VincentVega schreef: ↑19 februari 2022, 19:36Ok, bedankt. Het Vlaams Blok wil dus 3 reactoren openhouden en de rest sluiten. Over hoe ze kunnen garanderen dat er voldoende capaciteit is om in onze energievoorziening te voorzien blijven ze vaag, even vaag als elke andere partij.
De problematiek bij de productie van hernieuwbare energie situeert zich vaak in de opslagmogelijkheden ervan. Naar verwachting zal het pas ten vroegste vanaf 2030 mogelijk zijn om op een betaalbare wijze deze energie op te slaan. Bovendien dient te worden aange- stipt dat stuurbare energiecapaciteit essentieel is om pieken en dalen op te vangen.
— gebruik van gas;
— het tijdelijk terugbrengen van de energieproductie in de twee jongste kerncentrales
Productie van waterstof? Een technologie die nog in haar kinderschoenen staat en waarvan het dus heel onzeker wordt of die ooit op grote schaal kan worden toegepast.
Niet onmiddellijk iets waarvan ik zou zeggen “laat het VB besturen en haar gang gaan”.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Maar dan betekent dan nog meer gascentrales? Ook weer niet goed voor de CO2 -uitstoot en het milieuSpaarplan schreef: ↑19 februari 2022, 21:11Klopt. Geld voor alle partijen (ook groen). Probleem van de baseload kon al lang opgelost zijn (er zijn genoeg landen in de wereld en europa zonder kerncentrales). Ik ben niet perse tegen kerncentrales, met wat we inmiddels weten wel in het kleine belgie. Herhaling, herhaling, herhaling... pfff.VincentVega schreef: ↑19 februari 2022, 19:36
Ok, bedankt. Het Vlaams Blok wil dus 3 reactoren openhouden en de rest sluiten. Over hoe ze kunnen garanderen dat er voldoende capaciteit is om in onze energievoorziening te voorzien blijven ze vaag, even vaag als elke andere partij.
— gebruik van gas;
En met de hoge gasprijzen en afhankelijkheid van Rusland
Niet perse meer gascentrales, maar omdat we blijven uitstellen... pfff. Trouwens, gascentrales hoeven niet echt een probleem te zijn, het is maar hoe je ze inzet. Hoe dan ook, mocht ik nu 30 zijn zouden ze allemaal mijn kl*ten kunnen kussen: er kwamen 28 zonnepanelen op mijn dak, een batterij van 10kwh en nog meer isolatie. Ik ben nu dik over de 60 en het kan me eigenlijk allemaal niet meer zo veel schelen. Cheers!VincentVega schreef: ↑19 februari 2022, 22:03
Maar dan betekent dan nog meer gascentrales? Ook weer niet goed voor de CO2 -uitstoot en het milieu
-
- Verbannen Gebruiker
Yeah right. 4 à 6% van ons gas komt uit Rusland. Big deal.VincentVega schreef: ↑19 februari 2022, 22:03 Maar dan betekent dan nog meer gascentrales? Ook weer niet goed voor de CO2 -uitstoot en het milieu
En uranium? Vanwaar komt het uranium voor onze kerncentrales? Dat weten we niet omdat Synatom dat ons uranium aankoopt het niet wil zeggen. Ze zeggen alleen dat ze verschillende leveranciers hebben.
Maar voor jou is het geen probleem blijkbaar waar het uranium vandaan komt. Dat we hiervoor afhankelijk zijn van onbekende bronnen.
De kans is groot dat Kazachstan, vazal van Rusland, daarbij zit, dat wereldwijd 41% van alle uranium produceert. Of misschien komt het van Rusland. Wie weet.
Rusland en Kazachstan bezitten 22% van alle uraniumreserves.