Holdings
TIP
Re: Holdings
Zou je dat zo'n probleem vinden wanneer je het aandeel hebt?DonDraper schreef: ↑19 februari 2022, 20:25Zou ook nog wat Berkshire willen bijkopen. Enige probleem is dat hij niet zakt.koendesmet schreef: ↑19 februari 2022, 16:21 Er is er ééntje nij de holdings die zeer goed stand houdt dat is Berkshire...ook op LT (bv 20 jaar) onnavolgbaar. Zeker voor wie wat stabiliteit wil en een goede nachtrust. Brederode is zeker niet slecht de laatste jaren maar we mogen toch niet vergeten dat het in een verder verleden toch ook periodes heeft gekend van laag rendement. Maak even de vgl op 22 jaar ! Brederode +302% , Berkshire +993%
Denk een groter deel v mijn portefeuille naar BRK te verhuizen.. Laat jullie bedenkingen maar komen
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik zit er in voor de LT, dus een daling op KT maakt niet uit, enkel dat ik goedkoper kan bijkopen. Zonder te zakken is het wel minder makkelijk om bij te kopen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- koendesmet
- Newbie
- Contacteer:
Ik denk dat we in een nieuw tijdperk komen met wereldwijd stijgende rentes en vrees een beetje dat holdings met veel private equity in vooral groeibedrijven misschien wel hun glorietijd gehad hebben (genre SMT en Kinnevik). Daarom moeten ze niet verdwijnen uit de portefeuille maar ik zou hun huidige dalingen niet té snel als koopkansen zien. Ik kijk meer naar value voor de komende jaren. Berkshire spint garen bij stijgende rentes door hun aanwezigheid in banken. Hun aandeel in Apple zorgt dan anderzijds voor de groeipoot. Apple is een bedrijf dat weinig last heeft en zal hebben van inflatie en stijgende rentes...
+ 1
-
- Hero Member
- Contacteer:
Oke, ga de weg niet zoeken mijn GPS heeft mij; bedoel ons; in een rivier laten rijden. Gelukkig konden wij nog borden lezen....Overigens prachtige speech van zowel Zelensky als van Harris in München. Wellicht is 'prachtig niet het juiste woord'. Realistisch?EarthNvstr1 schreef: ↑18 februari 2022, 21:55Hoezo ? Dat was n.m.i. maar even... en was n.m.i. ook nodig.
Daar heb ik niets mee te maken n.m.i.
Ik lees graag de denkwijze van eender wie.Jozefien1969 schreef: ↑18 februari 2022, 21:45 Lees graag de denkwijze van Dreamy, Don Draper, Michael en nog een aantal interneters....die zijn nu allemaal de weg kwijt.....
Ik denk echter niet dat iemand de weg kwijt is. Als dat wel zo is, dan mag men mij altijd de weg vragen.
Maar vandaag heeft Macron met Poetin gebeld.....schijnbaar waren ze het eens.
Back to holdings: na 7 jaar beleggen, Berkshire nooit verkocht, Brederode en Sofina wel:
Berkshire: 51%
Brederode: 80%
Sofina: 101%
Overigens dat waren tevens onze beste beleggingen!
Corporacion financiera Alba schiet omhoog. Geen nieuws te vinden.
Exor en Prosus zakken omlaag.Blijkbaar is onderwaardering nog niet groot genoeg.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Koop B-Post staan veel te laag genoteerd overmorgen cijfers en die zouden wel eens positief kunnen onthaald worden.Een tip die geld kan opleveren denk ik, we zullen zien overmorgen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb ook Brederode, Ackermans & Van Haaren, GBL en Sofina. Recent allemaal aangekocht. We zullen zien wat ze gaan doen hé in 2022. Zou de beursgang van DEME Ackermans & Van Haaren beïnvloeden? Ik heb ook interesse in buitenlandse holdings maar buiten Eurazeo heb ik niets. De Scandinavische landen spreken me wel aan. Heb vaak het gevoel dat zij meer verstand hebben van alles dan hier in Europa. Op politiek vlak al wel.:-) Je hebt Investor AB en Indutrade AB, Kinnevik,... Berkshire zou ik ook graag willen maar voor het bedrag dat ik maar zou investeren, is de kostprijs in verhouding niet te doen. We hebben in België als Nederland al genoeg keuze denk ik. Iets dat me de laatste tijd ook opvalt is dat er een verkoopadvies is voor Umicore. Ik heb ze niet maar wilde ze graag aankopen. Wetende dat in 2021 een uitzonderlijk jaar was voor hen maar ook niet alleen voor hen. Ik begrijp niet onmiddellijk waarom er nu plots een verkoopadvies is terwijl er in december nog volop een koopadvies werd gegeven. Als er anderen zijn die net zoals ik zich voornamelijk op holdings richten, mogen altijd tips geven voor andere holdings. Prosus spreekt me minder aan omwille van het Chinese aspect. Ik vertrouw ze voor geen haar. Met alle Chinezen maar niet met den deze.:-)
Prestaties 2022
Brederode -3,76 %
Sofina -2O,88 %
Berkshire B +5,28 %
Wat een wereld van verschil
Brederode -3,76 %
Sofina -2O,88 %
Berkshire B +5,28 %
Wat een wereld van verschil
Al een geluk dat Sofina dit jaar sterk bezig is. Kijk en vergelijk.
https://www.google.com/finance/quote/SO ... window=YTD
Sofina was dan ook zwaar overgewaardeerd.Dat mensen dit aankochten boven 400 euro begrijp ik niet. Plus dan ook het feit dat de markt algemeen met een overwaardering zat. Als je die beide zaken optelt lijkt het mij logisch dat Sofina zakt.
Prosus zit nog steeds met de onzekerheid over Tencent en China. Exor volg ik niet.
Prosus zit nog steeds met de onzekerheid over Tencent en China. Exor volg ik niet.
Vandaag ook Exor aangekocht, limietorder aangetikt onder 70€.
Mooie blootstelling op Ferrari, CNH Industrial, Christian Louboutin, Stellantis...
Blijkbaar was er een settlement van 746mio EUR met betrekking tot Nederlandse hoofdkwartier, zou een negatieve impact hebben van 3% op de NAV.
Mooie blootstelling op Ferrari, CNH Industrial, Christian Louboutin, Stellantis...
Blijkbaar was er een settlement van 746mio EUR met betrekking tot Nederlandse hoofdkwartier, zou een negatieve impact hebben van 3% op de NAV.
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
https://businessam.be/familie-agnelli-b ... se-fiscus/BasVE schreef: ↑21 februari 2022, 19:37 Vandaag ook Exor aangekocht, limietorder aangetikt onder 70€.
Iemand die Prosus al wat heeft aangekocht/bijgekocht? Momenteel heb ik een GAK van net boven de €70 en zou misschien wat kunnen bijkopen.