Troll alert
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Troll alert
Of hem ? Of hun ?VincentVega schreef: ↑16 februari 2022, 21:21 Ik ken haar niet zo goed .. en zij mij ook niet, veronderstel ik. En toch meent ze mij om een of andere reden te moeten vernoemen. Ik snap nog steeds niet waarom het onderwerp “internettrol” plots door haar in een beschaafde discussie over Oekraïne werd binnengesmokkeld.
Ik weet het ook niet, mogelijks/waarschijnlijk zal ze volgend weekend wel reageren. (edit: misschien na consultatie van de buurman)
Als je een post ongepast vind (bv. een persoonlijke aanval of compleet off-topic), dan kan je die post melden en dan zal de moderator dat bekijken/beoordelen en een al dan niet gepaste actie ondernemen.VincentVega schreef: ↑16 februari 2022, 21:21 Melden? Welke regel overtreedt ze, is het voldoende om de post te verwijderen en hoelang duurt het vooraleer de post effectief ook verwijderd wordt? En intussen staat hij open en bloot op dit forum.
Elk ander forumlid kan zelf wel zijn/haar bedenkingen/conclusies hebben/trekken uit wat er gepost wordt (of net niet), veronderstel ik...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hey VincentVega!
Oprechte excuses VincentVega, neem aan dat dit u pseudoniem is? Dus uw ‘’echte’’ goede naam zal altijd blijven bestaan. En de door u genoemde discussie over Oekraïne op internet heeft wellicht iets meer tijd nodig om diegene met een pseudoniem te begrijpen. Geef toe wellicht waren we te kort door de bocht; vandaar onze excuses. Maar om daar zo een ‘’heisa’’ over te maken begrijpen we absoluut niet. Wij hopen – net zoals u – dat de moderators – ons verwijderen.
Verder blijven wij voorzichtig of wellicht angstig betreffende het probleem Oekraïne-Rusland. Om alle twijfel weg te nemen we gaan natuurlijk voor het “Westen’’ ondanks de tekortkomingen. Wij moeten er niet aan denken om onder invloed van ene Erdogan, Putin, Xi, Orban, Baudet etc te leven.
Verder ter uwer info, wanneer u iets meer had gelezen; wist u dat wij al vaker hebben voorgesteld op dit forum om eens samen te komen om over beleggen te praten tijdens een etentje. Nou; dat werd ons niet in dank afgenomen. Mijn buurman zei nog: Hoe dom bent u dat u dat heeft voorgesteld!
Oprechte excuses VincentVega, neem aan dat dit u pseudoniem is? Dus uw ‘’echte’’ goede naam zal altijd blijven bestaan. En de door u genoemde discussie over Oekraïne op internet heeft wellicht iets meer tijd nodig om diegene met een pseudoniem te begrijpen. Geef toe wellicht waren we te kort door de bocht; vandaar onze excuses. Maar om daar zo een ‘’heisa’’ over te maken begrijpen we absoluut niet. Wij hopen – net zoals u – dat de moderators – ons verwijderen.
Verder blijven wij voorzichtig of wellicht angstig betreffende het probleem Oekraïne-Rusland. Om alle twijfel weg te nemen we gaan natuurlijk voor het “Westen’’ ondanks de tekortkomingen. Wij moeten er niet aan denken om onder invloed van ene Erdogan, Putin, Xi, Orban, Baudet etc te leven.
Verder ter uwer info, wanneer u iets meer had gelezen; wist u dat wij al vaker hebben voorgesteld op dit forum om eens samen te komen om over beleggen te praten tijdens een etentje. Nou; dat werd ons niet in dank afgenomen. Mijn buurman zei nog: Hoe dom bent u dat u dat heeft voorgesteld!
U hebt ook een buurman die naar hartelust vousvoyeert, Jozefien...
Klasse !
Klasse !
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Vousvoyeren en pluralis majestatis, een psychologisch gevaarlijk taalgebruik dat veel zegt over wie er gebruik of misbruik van maakt …
Liesbeth Koenen schreef hierover “pluralis majestatis, waar ook dikdoeners zich soms graag van bedienen. Dat is dan een ‘we’ als de kauwgombalbel die kikkers al blazend onder hun kinnetjes vandaan kunnen toveren”.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Toch grappig hoe ze consequent "we" blijft zeggen.
Enfin, ik ga ervanuit dat Jozefien een "ze" is, zeker is dat niet.
Ze kan ook een man zijn, of zelfs een collectief, dat zou dan die "we" verklaren...
Enfin, ik ga ervanuit dat Jozefien een "ze" is, zeker is dat niet.
Ze kan ook een man zijn, of zelfs een collectief, dat zou dan die "we" verklaren...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Gaslighting. Best gewoon niet op in gaan. Als je van dat soort types IRL al last gehad hebt, leer je ze feilloos herkennen.VincentVega schreef: ↑16 februari 2022, 14:30Volgens mij is Jozefien1969 een échte (internet)trol. Zij heeft de discussie over trollen zonder enige aanleiding enkele dagen geleden opgestart, vernoemt enkele mogelijke namen (waaronder de mijne), doet alsof ze eigenlijk niet weet wat een trol is en verdwijnt dan van de aardbodem. De modus opetende van een échte trol …Jozefien1969 schreef: ↑14 februari 2022, 20:13 Hierop dit forum werd vaker gesproken over 'trollen'' ik heb nog zo één pop van een trol uit Denemarken. Maar volgens mij ( en niet mijn buurman ) hebben we het over andere trollen toch? Zijn VincentVega, Igor23 en Vlbloppaté trollen?
Ik vroeg me dat af!
Liefhebbers van (absurd) toneel, mensen die energie halen uit leedvermaak en mensen die geen idee hebben waar het hier over gaat, kunnen dit allemaal vermakelijk vinden. Anderen zullen vooral gebaat zijn bij de negeerknop.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Mag ik dit dan ook als “gaslighting” beschouwen? Want zo is de ganse troldiscussie ontstaan ..Jozefien1969 schreef: ↑14 februari 2022, 20:13 Hierop dit forum werd vaker gesproken over 'trollen'' ik heb nog zo één pop van een trol uit Denemarken. Maar volgens mij ( en niet mijn buurman ) hebben we het over andere trollen toch? Zijn VincentVega, Igor23 en Vlbloppaté trollen?
Ik vroeg me dat af!
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik zou dit inderdaad gewoon negeren. Pech dat ze jou er uit kiest, maar ik denk dat verstandige forumleden wel beter weten.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bericht is gemeld.VLblokpate schreef: ↑5 april 2022, 20:27 Nog steeds geen antwoord op de vraag: wie zijn "ze"
Knettergek.lop schreef: ↑3 april 2022, 16:17 Hoe rond kun je zijn wie controleert de inflatie ?
Wie grijpt in ?
Wie kan ervoor zorgen dat volgende week de olie prijs met 20% daalt ?
Denk dat het toch niet zo moeilijk is om dit te begrijpen .
Als milieu de norm zou zijn zouden ze momenteel de olietankers niet naar de andere kant van de wereld laten varen onder het mom van een oorlog .
Ze willen dat de prijs hoog is zodat de vraag afkoelt en de inflatie daalt .
Jij gelooft echt in complotten. Ik hoop dat je je beleggingen niet op die manier beheert, voor zover je echt beleggingen hebt.
Bewust dubbele post, zie: de-beurs-vandaag-t12706-18525.html#p544663
Gerelateerd:
N.a.v.:EarthNvstr1 schreef: ↑5 april 2022, 20:43Men zou kunnen denken dat je je in het rijtje van dictators schaart ...
VLblokpate schreef: ↑28 maart 2022, 20:24 EarthNvstr1 schaart zich in het rijtje van Putin verdedigers.VLblokpate schreef: ↑20 maart 2022, 07:30 Charlesvdw schaart zich in het rijtje van Aerolla, mver, GroupB, dhalluinR, daver, WannesDenDopper, DesertFox ... (*).
gedragsregels-forum-t29915.html#p503691
-
- Verbannen Gebruiker
Bedankt dat je helpt Lop eraan te herinneren dat hij nog steeds de vraag niet beantwoord heeft, ondanks al mijn herinneringen.EarthNvstr1 schreef: ↑5 april 2022, 21:08Bericht is gemeld.
Bewust dubbele post, zie: de-beurs-vandaag-t12706-18525.html#p544663
Iemand melden aan de moderatoren omdat hij schrijft: "je moet nog deze vraag beantwoorden"EarthNvstr1 schreef: ↑5 april 2022, 20:43
Men zou kunnen denken dat je je in het rijtje van dictators schaart ...
De moderatoren liggen nu dubbelgeplooid van het lachen, met tranen in de ogen. Ze zullen je dankbaar zijn dat je humor in hun leven brengt. Ze hebben vast geen leuke job, doorgaans.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Man man ... hoe jij dingen verzint, ongelooflijk ...VLblokpate schreef: ↑6 april 2022, 09:18 Iemand melden aan de moderatoren omdat hij schrijft: "je moet nog deze vraag beantwoorden"
Dit bericht is gemeld:
de-beurs-vandaag-t12706-18540.html#p544886
Omdat dat een herhaling is van dit bericht:
de-beurs-vandaag-t12706-18525.html#p544663
Wat je dan in een ander topic nog maar eens herhaalt:
umicore-t15529-330.html#p544851
Spamming noemt zoiets ...
Een voet tussen de deur met die kindertekeningen? Mocht ik ook hier beheerder of moderator zijn ...
-
- Verbannen Gebruiker
Yaris een koekje van eigen deeg geven en zijn berichten melden bij de moderatoren, behoort tot de mogelijkheden. Maar anderzijds je weet wat met Tantalus, Sisyphus, Damocles, ... gebeurd is nadat ze de goden uitgedaagd hebben
Wat is er mis met mijn cartoons? Het staat iedereen vrij plaatjes te posten. Spaargids hoeft zelfs niet bang te zijn voor een aanklacht in verband met copyright want de cartoons van Jeroom zijn eerder verschenen in Humo, dat tot dezelfde DPG Media behoort als Spaargids.