nieuwe federale regering
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Dus hopen dat Vlaams Blok 50% +1 van de stemmen haalt? Irrealistisch …VLblokpate schreef: ↑20 februari 2022, 10:57En dus op NVA stemmen? Kan lukken als NVA 50% +1 zetel haalt in Vlaanderen. Het sociaal economisch programma van NVA maakt dit echter onmogelijk: langer werken, minder ziektevergoeding, lagere en minder lange werkloosheidvergoeding. Veel Vlamingen willen dit niet, dan hebben ze liever de Walen erbij.EarthNvstr1 schreef: ↑20 februari 2022, 10:46 Mijn post ging uit van de kiezer, die op een rationele en strategische manier zijn stem zou kunnen uitbrengen in het kader van federale verkiezingen.
Maar zelfs als NVA 50% van Vlaamse zetels haalt, dan nog ga je een soort Vivaldi Bis krijgen als Belgische regering. Met alweer geen meerderheid aan Vlaamse kant.
Stemmen voor NVA levert dus niets op zolang NVA bij voorbaat coalitie met VB uitsluit.
Vlamingen stemmen dus beter voor VB. Het punt komt dan dat zonder VB geen coalitie mogelijk is.
En zelf als het lukt dan nog moet er een federale regering met de Franstaligen gevormd worden.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat "moet" niet per seVincentVega schreef: ↑20 februari 2022, 13:19 En zelf als het lukt dan nog moet er een federale regering met de Franstaligen gevormd worden.
Stel dat we ooit in een impasse terecht komen waarbij er geen federale regering meer kan gevormd worden, dan zou Vlaanderen bv. de onafhankelijkheid kunnen uitroepen. Maar dat zie ik ook niet als een realistisch scenario, naast ook niet wenselijk.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik hou me liever bezig met haalbare (of wensbare) mogelijkheden …EarthNvstr1 schreef: ↑20 februari 2022, 13:25Dat "moet" niet per seVincentVega schreef: ↑20 februari 2022, 13:19 En zelf als het lukt dan nog moet er een federale regering met de Franstaligen gevormd worden.
Stel dat we ooit in een impasse terecht komen waarbij er geen federale regering meer kan gevormd worden, dan zou Vlaanderen bv. de onafhankelijkheid kunnen uitroepen. Maar dat zie ik ook niet als een realistisch scenario, naast ook niet wenselijk.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is niet nodig. VB wil wel met NVA een coalitie vormen.VincentVega schreef: ↑20 februari 2022, 13:19 Dus hopen dat Vlaams Blok 50% +1 van de stemmen haalt? Irrealistisch …
VB en NVA, en elk ander Vlaams partijtje dat zich wil schikken naar VB en NVA, gaan voor de eerste keer de Franstaligen voor het vlok kunnen zetten. Belgie is onbestuurbaar of enkele toegevingen doen, niet te bruusk, niet te geweldig.En zelf als het lukt dan nog moet er een federale regering met de Franstaligen gevormd worden.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Maar N-VA niet met het Vlaams Blok … dus terug naar afVLblokpate schreef: ↑20 februari 2022, 13:42Dat is niet nodig. VB wil wel met NVA een coalitie vormen.VincentVega schreef: ↑20 februari 2022, 13:19 Dus hopen dat Vlaams Blok 50% +1 van de stemmen haalt? Irrealistisch …VB en NVA, en elk ander Vlaams partijtje dat zich wil schikken naar VB en NVA, gaan voor de eerste keer de Franstaligen voor het vlok kunnen zetten. Belgie is onbestuurbaar of enkele toegevingen doen, niet te bruusk, niet te geweldig.En zelf als het lukt dan nog moet er een federale regering met de Franstaligen gevormd worden.
-
- Verbannen Gebruiker
Voilà.VincentVega schreef: ↑20 februari 2022, 13:53 Maar N-VA niet met het Vlaams Blok … dus terug naar af
Tot Zuhal Demir voorzitter wordt. Nog een jaar of 6 geduld. Tegen dan zijn de geesten gerijpt.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Hahaha, een heel klein beetje voortvarend …VLblokpate schreef: ↑20 februari 2022, 14:45Voilà.VincentVega schreef: ↑20 februari 2022, 13:53 Maar N-VA niet met het Vlaams Blok … dus terug naar af
Tot Zuhal Demir voorzitter wordt. Nog een jaar of 6 geduld. Tegen dan zijn de geesten gerijpt.
Als de hoop op een samenwerking met het VB bij Zuhal Demir ligt, dan vrees ik dat je van een kale reis thuiskomt (nu, over 6 jaar, over 20 jaar of over 100 jaar). Lees zelf maar:
In een interview met De Morgen sluit Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) de deur voor een samenwerking met het Vlaams Belang. “Daar volg ik De Wever met zijn Chinese Muur”, klinkt het.
Volgens Demir valt er op vlak van migratie en integratie niet samen te werken met het Vlaams Belang. “Zij hebben een exclusief verhaal, wij hebben een inclusief verhaal”, schetst ze.
“Ik ben zelf tweede generatie, ik ben een mijnwerkersdochter”, vervolgt Demir, die wijst op het belang van taal. “Voor de tweede en derde generatie is er geen excuus: die moeten de taal perfect kennen. Maar wat die Vlaams Belangers over de eerste generatie zeggen… Die zijn wel in de mijnen moeten gaan werken hè.”
Hyperallergisch
Verder stelt Demir dat ze “hyperallergisch” is voor racisme en discriminatie. “Zo’n Sam van Rooy of Dries Van Langenhove: als mama zou ik niet willen dat Rozanne later met zo’n man naar huis komt.”
-
- Verbannen Gebruiker
Dit standpunt is in grote lijnen dat van PVDA. Als enige partij hebben ze zich onthouden bij de stemming over de veroordeling van Rusland en de maatregelen tegen Rusland.vortex schreef: ↑24 februari 2022, 07:37Ja, als iemand de vraag stelt of de VS "militaire wapensystemen" in Oekraïne geplaatst heeft, is bovenstaande uiteraard een relevant antwoord.
En ja, ook de vraag of de VS zou laten begaan mochten de situatie omgekeerd zijn, is relevant, toen Cuba toenadering vond bij de Russen, alvast niet. Varkensbaai fiasco van Kennedy zegt je niks zeker? In plaats van blind eenzijdige propaganda te lezen en verkondigen, misschien ook eens de ware aanleiding en geschiedenis achter dit zoveelste conflict tussen VS en Russen trachten te zien, het is echt geen the good and the bad verhaaltje zoals sommigen het hier verkondigen. Lees alvast dit eens, je zal zien dat die Cubaanse bewapening slechts een antwoord was op de op Rusland gerichte kernwapens vanuit Italië en Turkije
PVDA was de enige partij die in Vlaanderen goed bezig was in de peilingen naast Vlaams Belang.
Veel potentiele kiezers van PVDA bekijken dit waarschijnlijk met grote verbazing. Jammer. De neergang van de traditionele partijen was nu goed bezig. Maar de verkiezingen zijn nog ver. PVDA kan dit nog goed maken.
Omgeving van woning premier De Croo afgesloten voor actievoerders
n Michelbeke heeft de politie de omgeving van de woning van premier De Croo afgesloten. Volgens burgemeester Stefaan Devleeschouwer (Open Vld) wilden manifestanten er een zitactie doen.
https://www.hln.be/brakel/omgeving-van- ... ~a92ebe8a/
Indien hij zo geen windhaan was zou dit alles niet hoeven te gebeuren!
Zou beter zijn ego wat inkrimpen en de stekker uit zijn mislukte coalitie trekken.
Heeft dit in het verleden nog gedaan - de stekker eruit - dus weet hoe het moet!!!!!!!!!!!!!
Persoonlijk kan ik die man niet luchten.
n Michelbeke heeft de politie de omgeving van de woning van premier De Croo afgesloten. Volgens burgemeester Stefaan Devleeschouwer (Open Vld) wilden manifestanten er een zitactie doen.
https://www.hln.be/brakel/omgeving-van- ... ~a92ebe8a/
Indien hij zo geen windhaan was zou dit alles niet hoeven te gebeuren!
Zou beter zijn ego wat inkrimpen en de stekker uit zijn mislukte coalitie trekken.
Heeft dit in het verleden nog gedaan - de stekker eruit - dus weet hoe het moet!!!!!!!!!!!!!
Persoonlijk kan ik die man niet luchten.
-
- Verbannen Gebruiker
+1
Hoe sneller verkiezingen hoe beter. Kunnen Vlaams Belang en PVDA sneller hun goede peilingen in goede verkiezingen omzetten. Alleen op nationaal gebied, maar het is een start. En dan bevestiging in gemeenteraadsverkiezingen waar voor het eerst het cordon doorbroken zal worden. Definitief.
En dan de fascisten aan het bestuur ? Nee bedankt , dan liever meneer De Croo.
En dan de fascisten aan het bestuur ? Nee bedankt , dan liever meneer De Croo.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Fascisten of communisten? Het is kiezen tussen de pest en de cholera … maar alles is beter dan Vivaldi.
Denk je? Wat is erger, een kibbelkabinet dat geen beslissingen neemt of een sterke regering met een sterke leider die verkeerde beslissingen neemt?
Vraag dat maar aan de Duitsers in 1940 , de zielsgenoten van Dries Plastron en consoorten.