Coronavaccinaties en de cijfers
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
De vlucht naar Europa … heb je het dan over De Croo?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Sofagate heeft een vervolg gekregen: Sofagate 2.0
Von der Leyen staat opnieuw voor schut in bijzijn van Charles Michel
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Toch ook heel zwak van Von der Leyen dat ze niet voor zichzelf durft op te komen.CarpeNoctem schreef: ↑19 februari 2022, 17:36Sofagate heeft een vervolg gekregen: Sofagate 2.0
Von der Leyen staat opnieuw voor schut in bijzijn van Charles Michel
Net zoals bij Erdogan het geval was, is zij het die beledigd wordt, dit zonder al te veel protest ondergaat en dan hoopt dat een heer (Charles Michel) haar ter hulp komt. Niet echt een geëmancipeerde vrouw ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ook al is dit de kroeg, laat ons on-topic blijven.
Zonder het met zoveel worden te zeggen, is duidelijk dat omikron beschouwd wordt als een verkoudheidsvirus, dat in ons land heel weinig mensen nog zo ziek maakt dat ziekenhuisopname noodzakelijk is.
Intussen hebben heel veel mensen het gehad.
Alleen te hopen dat voor code geel niet te veel naar de ziekenhuisopnames wordt gekeken, want zoals ik hier eerder al betoogd heb, is de telling van ziekenhuisopnames niet zoals Sciensano beweert enkel voor opnames omwille van Covid, maar ook voor opnames waarbij toevallig Covid wordt vastgelegd.
Zonder het met zoveel worden te zeggen, is duidelijk dat omikron beschouwd wordt als een verkoudheidsvirus, dat in ons land heel weinig mensen nog zo ziek maakt dat ziekenhuisopname noodzakelijk is.
Intussen hebben heel veel mensen het gehad.
Alleen te hopen dat voor code geel niet te veel naar de ziekenhuisopnames wordt gekeken, want zoals ik hier eerder al betoogd heb, is de telling van ziekenhuisopnames niet zoals Sciensano beweert enkel voor opnames omwille van Covid, maar ook voor opnames waarbij toevallig Covid wordt vastgelegd.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Dat is met te veel fantastische woorden de werkelijkheid kleuren.Charlesvdw schreef: ↑20 februari 2022, 17:07 Zonder het met zoveel worden te zeggen, is duidelijk dat omikron beschouwd wordt als een verkoudheidsvirus, dat in ons land heel weinig mensen nog zo ziek maakt dat ziekenhuisopname noodzakelijk is.
Er zal wel een verschil zijn maar MVR zal het niet met je eens zijn dat dit nu WEL een simpele verkoudheid is voor iedereen of bijna iedereen.
Er komen volgens recente cijfers nog altijd 228 mensen per dag in ons land in het ziekenhuis met Covid (of ze blijken het te hebben nadat ze moeten worden opgenomen). Dat is wel minder opnames per 1000 besmettingen dan vroeger maar het is nog altijd niet niks.
Recente cijfers van overlijdens : niet gezien. Ik vraag me af hoeveel er daar zijn met Omikron en hoeveel met Delta.
Maar Delta is er (of was er tot voor kort) ook nog altijd.
Er zullen ALTIJD mensen worden opgenomen in een ziekenhuis, dat was 10 jaar geleden ook al zo...haelewyn schreef: ↑20 februari 2022, 18:26
Er komen volgens recente cijfers nog altijd 228 mensen per dag in ons land in het ziekenhuis met Covid (of ze blijken het te hebben nadat ze moeten worden opgenomen). Dat is wel minder opnames per 1000 besmettingen dan vroeger maar het is nog altijd niet niks.
Recente cijfers van overlijdens : niet gezien. Ik vraag me af hoeveel er daar zijn met Omikron en hoeveel met Delta.
Maar Delta is er (of was er tot voor kort) ook nog altijd.
Dat is ook de bestaansreden van een ziekenhuis.
Daarom dat de coronabarometer ook onzinnig is, zolang je niet deftig telt.
De enige relevante vraag is: hoeveel mensen worden er opgenomen DOOR een corona-virus? en dat is een bitterlaag cijfer (als het er al zelfs 1 per dag tegenwoordig zou zijn...)
Een indicatie zou al kunnen zijn als je terugvindt hoeveel mensen er per dag in een ziekenhuis werden opgenomen 2 of meer jaar geleden rond deze tijd.
(het zou me niet verbazen mochten het er toen veel meer zijn by the way, doordat we minder op skivakantie gaan nu )
Dus we kunnen perfect alle maatregelen stopzetten...
Wordt hoog tijd trouwens
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Tijd om over te schakelen naar vrijwillige maatregelen ipv verplichte maatregelen.
Wie zich ergens (op school, horeca …) niet veilig voelt, moet maar zelf een masker opzetten (best een FFP2-masker) om zichzelf te beschermen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
N=1, dus dat zegt misschien niet zo veel, maar mijn bron uit het ziekenhuis zegt 9 patiënten opgenomen Covidpositief, slechts 1 daarvan heeft een Covidlongontsteking, de anderen zijn toevallige vondsten, en werden voor een andere reden opgenomen.
Je lijkt wel erg veel contact te hebben met uw bron in het ziekenhuis. Mogelijks bloeit er iets moois.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
I could tell you, but then I would have to kill you
(citaat uit Top Gun, Tom Cruise als Maverick)
(citaat uit Top Gun, Tom Cruise als Maverick)
Einde Corona maatregelen in zicht?
Vorige week nog:
https://www.demorgen.be/nieuws/de-pande ... ~b54fcefb/
Volgens mij was dat interview om te trachten volgende beslissing uit te stellen:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/02 ... erdwijnen/
Vorige week nog:
https://www.demorgen.be/nieuws/de-pande ... ~b54fcefb/
Volgens mij was dat interview om te trachten volgende beslissing uit te stellen:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/02 ... erdwijnen/
Kindervaccin beschermt na één maand nauwelijks nog tegen infectie
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220301_98486145
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Om volledig te zijn, ook nog dit:Davy V schreef: ↑2 maart 2022, 11:09 Kindervaccin beschermt na één maand nauwelijks nog tegen infectie
Ze belanden wel maar de helft zo vaak door covid in het ziekenhuis.
Idd. Ziekenhuizen zijn gedurende de ganse pandemie dan ook overspoelt geweest door niet gevaccineerde kinderen.