De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Je vergeet dat toen ook al België de spil was in Europa en de bemoeienissen van de NAVO medeverantwoordelijk waren voor een groot leed .VLblokpate schreef: ↑19 februari 2022, 15:53Belgie die iets te betekenen heeft op het wereldtoneel? Zelfs 50% verantwoordelijk voor een wereldcrisis?lop schreef: ↑19 februari 2022, 15:47
Waarom Europa de schuldige was ? Meen je dat nu echt ?
Waarom moesten ze per se Israël steunen ? Wat hadden zij daar te zoeken ?
Belgie is 50% schuldig voor de hele crisis in de jaren 1970 begrijp dat goed .
En vandaag heeft Europa ook niks te zoeken in Oekraïne het zelfde voor de VS .
Want ze lokken het zelf uit besef dat goed als je dat niet ziet ben je echt blind
Lop, je hebt vreemde meningen.
Veel succes met je beleggingen.
Zonder de bemoeienissen van de NAVO ging er nooit een boycot zijn gekomen .
Dus zijn ze zeker 50% verantwoordelijk eigenlijk is dit nog zacht uitgedrukt .
Vandaag zit de vs ook te provoceren naar Rusland toe .
Raar dat ze nu zo reageren en in het geval van Cuba de heel andere richting kozen .
Terwijl het juist 2 dezelfde situaties waren en zijn .
Zo zie je maar dat ze altijd maar kijken naar hun eigen belangen en reageren hoe het hen goed uitkomt .
Jij bent gewoonweg te goed gelovig in mijn ogen ziet de grove lijnen niet in het verhaal .
Zou prosus kopen enorm onder zijn waarde en 15 procent naar beneden op week
Men snijdt nog steeds stukjes van de salami. Je kan kopen om te kopen of denken dat het laatste stukje eraf gesneden is. Ik zie niet direct beterschap.
De waarde van mijn, serieus afgeslankte, aandelenport is dit jaar met 500€ gedaald. Dat is hetzelfde bedrag dan mijn nieuwe, maandelijkse elektriciteitsfactuur ... De vorige was 183€. ![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
Er.komen terug wel betere tijden.pukkie007 schreef: ↑21 februari 2022, 18:52 Men snijdt nog steeds stukjes van de salami. Je kan kopen om te kopen of denken dat het laatste stukje eraf gesneden is. Ik zie niet direct beterschap.De waarde van mijn, serieus afgeslankte, aandelenport is dit jaar met 500€ gedaald. Dat is hetzelfde bedrag dan mijn nieuwe, maandelijkse elektriciteitsfactuur ... De vorige was 183€.
![]()
Aandelen moet je zien op lange termijn en met cash dat je niet onmiddellijk nodig hebt
-
- Verbannen Gebruiker
Het is niet voor direct, die betere tijden.
Putin erkent de "zelfuitgeroepen" republieken in Oost-Ukraine.
Met andere woorden: volgens Putin behoren ze niet meer tot Ukraine. Met andere woorden: Putin mag daar komen met zijn tanks.
De Amerikaanse futures tonen wat de Europese beurzen nog steeds niet konden geloven: blood on the streets.
Met andere woorden: volgens Putin behoren ze niet meer tot Ukraine. Met andere woorden: Putin mag daar komen met zijn tanks.
De Amerikaanse futures tonen wat de Europese beurzen nog steeds niet konden geloven: blood on the streets.
-
- Full Member
- Contacteer:
Een mooie test om je plan in realiteit uit te voeren... Aandelen zijn niet voor angsthazenVLblokpate schreef: ↑21 februari 2022, 19:52 Het is niet voor direct, die betere tijden.
-
- Verbannen Gebruiker
Het zal nog niet zijnjantubaman schreef: ↑21 februari 2022, 20:09Een mooie test om je plan in realiteit uit te voeren... Aandelen zijn niet voor angsthazenVLblokpate schreef: ↑21 februari 2022, 19:52
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
500 euro? Dan is jouw portefeuille ofwel heel erg afgeslankt ofwel quasi gelijk gebleven.pukkie007 schreef: ↑21 februari 2022, 18:52 Men snijdt nog steeds stukjes van de salami. Je kan kopen om te kopen of denken dat het laatste stukje eraf gesneden is. Ik zie niet direct beterschap.De waarde van mijn, serieus afgeslankte, aandelenport is dit jaar met 500€ gedaald. Dat is hetzelfde bedrag dan mijn nieuwe, maandelijkse elektriciteitsfactuur ... De vorige was 183€.
![]()
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Beide.
Enkele jaren geleden had ik nog voor 500k aan beleggingen, nu nog 25k.
Verschuiving naar vastgoed. Die 25k mag wel wat omhoog bij opportuniteiten. Een stukje salami is dat niet.![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Enkele jaren geleden had ik nog voor 500k aan beleggingen, nu nog 25k.
Verschuiving naar vastgoed. Die 25k mag wel wat omhoog bij opportuniteiten. Een stukje salami is dat niet.
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Wat heeft je doen beslissen om te verschuiven van aandelen naar vastgoed? Persoonlijk heb ik eerder een voorkeur voor aandelen, wat historisch gezien ook het beste rendement oplevert.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
-
- Full Member
- Contacteer:
Plus ook het feit dat je veel meer spreidt met aandelen en het meer liquide is.... en meer opbrengt
En minder administratief gedoe en lagere kosten.jantubaman schreef: ↑21 februari 2022, 23:01Plus ook het feit dat je veel meer spreidt met aandelen en het meer liquide is.... en meer opbrengt
Enig nadeel is dat je op dagen als vandaag misschien iets minder "gerust" bent met aandelen dan vastgoed, maar dat neem ik er bij.
-
- Verbannen Gebruiker
Voilà. De Russische tanks zijn al in Ukraine.VLblokpate schreef: ↑21 februari 2022, 19:52 Het is niet voor direct, die betere tijden.
Iets gelijkaardig hier, timing was perfect.
Er is een pakket geld van equity naar vastgoed gegaan, verkoop huidige woning en bouw nieuwe energiezuinige woning aangepast aan de huidige familie situatie.
Heb aan hoge koersen delen verkocht en bouwen aan 6% btw en mega lage lening gescoord!
Never waste a good crisis!
De komende tijd rustig de boel bekijken en links en rechts wat sprokkelen, niks groots.