Holdings
TIP
Re: Holdings
Ja gisteren, al bleek dat ruim vroeg gezien de verdere daling. Nu wel beetje herstel zo te zien.
GAK €68,62 maar nog steeds een kleine positie.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
https://www.princess-privateequity.net/ ... 021_VF.pdfPhjo01 schreef: ↑29 december 2021, 21:09 Velen kopen vandaag Holdings om een blootstelling te hebben aan private equity.
Er bestaan interessante trusts die enkel beleggen in PE en die nog steeds noteren tegen een korting.
Een voorbeeld hiervan is Princess Private Equity (PEY). Je krijgt er bovendien een dividend rendement van > 4% er bovenop.
https://www.princess-privateequity.net/ ... _11_en.pdf
En hopla gisteren alweer bijna 4% erbij en dit in een rode markt. De snel klimmende landbouwproducten zijn niet meer tegen te houden. En dochter IRSA hielp ook gisteren een handje mee. Den TGV is niet meer te stoppen.
Vanmorgen een pakket PROSUS bijgekocht en vergeet de palmolie aandelen niet. Palmolieprijzen schieten als een raket omhoog.
Prosus NAV zo'n €126 pa, enkel het belang in Tencent €98 pa...... koers €56,50.
Ik ben te dom om dit nog te snappen.
Ik ben te dom om dit nog te snappen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Prosus heeft met geopolitieke situaties te maken: XI en Tsaar P.
Overigens Tsaar P. heeft wel ietwat gelijk ondanks dat hij levensgevaarlijk is: “De nieuwe Tsaar” Steven Lee Myers. Eerste druk 2015; wij zijn het aan ‘’herlezen’’.
Zowel Berkshire, Sofina als Brederode zullen beter kunnen beleggen als een kleine belegger. Althans zo zien wij het. Zijn overigens aandelen voor de lange termijn.
Indien gij snel rijk wil worden – en dat willen wij ook – kunnen we concluderen dat alle andere aandelen die wij hebben aangekocht van licht tot behoorlijk in de min staan. Dus verkopen ( doen we niet ) afwachten. En bij uzelf denken: tja wellicht onze eigen schuld!
Ga niet mee met de ‘waan van de dag’ al is het verleidelijk; het was onze fout.
Overigens Tsaar P. heeft wel ietwat gelijk ondanks dat hij levensgevaarlijk is: “De nieuwe Tsaar” Steven Lee Myers. Eerste druk 2015; wij zijn het aan ‘’herlezen’’.
Zowel Berkshire, Sofina als Brederode zullen beter kunnen beleggen als een kleine belegger. Althans zo zien wij het. Zijn overigens aandelen voor de lange termijn.
Indien gij snel rijk wil worden – en dat willen wij ook – kunnen we concluderen dat alle andere aandelen die wij hebben aangekocht van licht tot behoorlijk in de min staan. Dus verkopen ( doen we niet ) afwachten. En bij uzelf denken: tja wellicht onze eigen schuld!
Ga niet mee met de ‘waan van de dag’ al is het verleidelijk; het was onze fout.
"Ik weet niet hoe je snel rijk kunt worden. Ik weet wel hoe je snel arm kunt worden, namelijk: door te proberen snel rijk te worden." (Andre Kostolany)Jozefien1969 schreef: ↑23 februari 2022, 21:28 Indien gij snel rijk wil worden – en dat willen wij ook
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Inderdaad zeg, wat een opportuniteit!
Pakket Prosus bijgekocht aan koersopening.
Ik ook. Ik denk dat als je vandaag waar voor je geld wilt, dat je dan sowieso moet uitwijken naar China (of emerging in het algemeen). Als je dan ook nog eens een holding in die markt met korting koopt dan heb je een redelijke veiligheidsmarge die economische (of andere) schokken zou moeten kunnen opvangen. De keuze tussen Tencent (via Prosus) of Baba (via Alibaba Holdings) is een makkelijke: ik neem ze alletwee.
Ik heb ook beiden ... moet zien dat ze niet te groot worden in de portefeuille.
Of je kan EMIM kopen waar beide een grote positie zijn.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Een portie CRESUD bijgekocht (landbouwgrondstoffen schieten omhoog)
Gisteren dus nog een aantal stukken gekocht toen de koers iets meer dan 2% daalde. Uiteindelijk afgesloten aan bijna 4% in de plus. Gisteren ook gehoord op Kanaal Z dat de tarweprijs naar record niveaus aan het stijgen is.
Hop naar de 20 USD staat nu op iets meer dan 6 USD.