Medirect verlaagt rente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Medirect verlaagt rente
Hangt er vanaf hoe groot de problemen zijn die de bank heeft. Bij een faillissement en sluiting (hier nog niet gebeurd, in USA wel) wordt er vereffend.
Dan moet er iets te vereffenen zijn als je geld te verwachten hebt.
@pmu
Nationale overheden hebben in geval van BNP, KBC, DEXIA wel degelijk stappen gezet om tot een oplossing van de problemen te komen.
Als mijn bank in de problemen komt hoop ik dat ze dat weer doen.
Voor izola of medirect zie ik ze dat niet te doen hier.
@Tiktak : ik vrees ook wel dat bij bv. KBC de torens geleased worden of eigendom zijn van één of ander zusterbedrijf waarbij KBC inderdaad huurt.
Een grote bank heeft toch wel eigendommen en eigen tegoeden. Al was het maar hun leningen bv...
Als ik me niet vergis is Dexia nog altijd niet vereffend maar dat is een speciaal geval want het winstgevende stuk heeft een aparte doorstart gemaakt.
Het valt me wel op dat we met zijn allen (inclusief mezelf) afgeweken zijn van het onderwerp 'renteverlaging'.
De discussie is eindeloos als sommigen de andere keuzes dan die van zichzelf niet aanvaarden.
Is alles niet gezegd ? Voor mijn part anders wel.
Dit is nieuw, hé. In 2008 en de daaropvolgende jaren was er geen plan rond de resolutie van banken. En gebeurde alles nog nationaal. Het klopt dat men soms tot een vereffening moet overgaan, maar bij systemische banken gebeurt die door de ECB en kunnen Maltese activa dus gebruikt worden om Belgische klanten uit te betalen. Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat bij een faillissement van Santander activa uit alle landen, waaronder ook Spanje, Nederland en het VK, aanspraak kunt maken. Maar eerst is er dus het depositogarantiestelsel, dat voor faillissementen van kleine banken alleszins volstaat (daar is al voldoende geld voor voorzien).Piepenolleken schreef: ↑20 januari 2022, 19:44@pmu
Nationale overheden hebben in geval van BNP, KBC, DEXIA wel degelijk stappen gezet om tot een oplossing van de problemen te komen.
Als mijn bank in de problemen komt hoop ik dat ze dat weer doen.
Voor izola of medirect zie ik ze dat niet te doen hier.
Izola Bank is geen systemische bank en wordt door de Maltese overheid opgevolgd.
Dit is inderdaad niet zo relevant voor het oorspronkelijke onderwerp, maar wel een interessante discussie.Piepenolleken schreef: ↑20 januari 2022, 19:44 Het valt me wel op dat we met zijn allen (inclusief mezelf) afgeweken zijn van het onderwerp 'renteverlaging'.
De discussie is eindeloos als sommigen de andere keuzes dan die van zichzelf niet aanvaarden.
Is alles niet gezegd ? Voor mijn part anders wel.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik dacht dat het al te ver ging.
Ok, goed als je er plezier aan beleeft
Ik heb nog een opmerking over Santander. Ze staan inderdaad sterk in UK maar dat land is geen deel meer van de ECB of was alleszins (zo te zien) bezig met de ECB te verlaten begin 2020.
"""The European Central Bank (ECB) will keep its subscribed capital steady at €10.8 billion after the Bank of England leaves the European System of Central Banks (ESCB). The current share of the Bank of England in the ECB’s subscribed capital, which stands at 14.3%, will be reallocated....."'''"
Wat je eerder schreef over bv. systemische banken : daar weet ik niets van.
Ik ga het ook niet uitzoeken op www om te kunnen doen alsof. Het gaat mijn pet te boven.
Depositogarantie : dat stelsel heeft zijn beperkingen en ik heb er geen blind vertrouwen in.
Domino effect...
Dat kan ook grote banken treffen, hebben we gezien. Maar : regeringen / ECB laten liever imho een bank van het formaat van izola bank omvallen dan eentje van het formaat van BNP.
Ok, goed als je er plezier aan beleeft
Ik heb nog een opmerking over Santander. Ze staan inderdaad sterk in UK maar dat land is geen deel meer van de ECB of was alleszins (zo te zien) bezig met de ECB te verlaten begin 2020.
"""The European Central Bank (ECB) will keep its subscribed capital steady at €10.8 billion after the Bank of England leaves the European System of Central Banks (ESCB). The current share of the Bank of England in the ECB’s subscribed capital, which stands at 14.3%, will be reallocated....."'''"
Wat je eerder schreef over bv. systemische banken : daar weet ik niets van.
Ik ga het ook niet uitzoeken op www om te kunnen doen alsof. Het gaat mijn pet te boven.
Depositogarantie : dat stelsel heeft zijn beperkingen en ik heb er geen blind vertrouwen in.
Domino effect...
Dat kan ook grote banken treffen, hebben we gezien. Maar : regeringen / ECB laten liever imho een bank van het formaat van izola bank omvallen dan eentje van het formaat van BNP.
Centjes laatste actie voor de oude klanten zijn op rekening toegekomen.
Estate Guru believer.
vanaf 1 maart nog een beetje lager
En max. 500 euro in plaats van 5000 op maandsparen max...
Ben er net klant geworden. Gevolg: grootste gedeelte zal nog een tijdje op de dynamic blijven (basis 0,10% en getrouwheid 0,10%). Kan het dus bijna even goed bij een grootbank zetten. Als ik dit had geweten had ik wel iets anders gezocht, maar vijgen na Pasen nu.
Ben er net klant geworden. Gevolg: grootste gedeelte zal nog een tijdje op de dynamic blijven (basis 0,10% en getrouwheid 0,10%). Kan het dus bijna even goed bij een grootbank zetten. Als ik dit had geweten had ik wel iets anders gezocht, maar vijgen na Pasen nu.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Zijn hun termijnrekeningen eigenlijk eventueel geen alternatief? 5 jaar in USD levert zo toch 0,80% netto op (GBP zelfs 1,10%). Dan heb je natuurlijk nog een wisselkoersrisico, maar bij wijze van diversificatie vind ik dat niet echt problematisch.
Net even bekeken en in EUR 1,05%, maar weet niet of dit nog klopt. Vraag is of dit de moeite is om uw geld voor 5 jaar vast te zetten. En de rente is nu aan een opmars bezig, je hebt dan ook nog het risico dat binnen 5 jaar de intrest op spaarrekening hoger is dan op uw termijnrekening. Al reken ik niet op dat laatste geval.
TRINA wordt nogmaals bevestigd.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
In EUR zou maar 0,35% moeten zijn. Maar goed, ondanks de opwaartse ECB-rentes, verlaagt MeDirect die van hen wel (en zijn die waarschijnlijk nog steeds te hoog). Met een termijnrekening heb je alvast geen neerwaarts risico meer.DonDraper schreef: ↑23 februari 2022, 13:08Net even bekeken en in EUR 1,05%, maar weet niet of dit nog klopt. Vraag is of dit de moeite is om uw geld voor 5 jaar vast te zetten. En de rente is nu aan een opmars bezig, je hebt dan ook nog het risico dat binnen 5 jaar de intrest op spaarrekening hoger is dan op uw termijnrekening. Al reken ik niet op dat laatste geval.
TRINA wordt nogmaals bevestigd.
Is de rente aan een opmars bezig? Welke bank heeft recentelijk haar spaarrente verhoogd? Ik denk niet dat ze daar rap mee zullen zijn.
-
- VIP member
- Contacteer:
Heb ik gedaan! Rentes in usd en gbp zijn al jaren hoger dan in euro… Ik heb het vooral gedaan zodat ze vrij komen tussen mijn 39ste en 40ste. Dit om zotte uitgaven in de midlifecrisis (40 worden) al te voorfinancieren
Met een inflatie van meer dan 7% heeft het weinig zin om moeite te doen om een paar tienden van een procent meer interest op je spaargeld te krijgen, maar goed.
Santander Vision+, 0.65 voorlopig nog.
Geld moet rollen i.p.v op een spaarboekje.
Heeft nog lang geduurd tot bijna in lijn met de grootbanken.
Geen geld meer op spaarrekeningen kunnen ze ons onder de knoet houden.
Beleggen is het enige dat ze willen, kan het geld via de beurs in rook opgaan.
Heeft nog lang geduurd tot bijna in lijn met de grootbanken.
Geen geld meer op spaarrekeningen kunnen ze ons onder de knoet houden.
Beleggen is het enige dat ze willen, kan het geld via de beurs in rook opgaan.
Estate Guru believer.