Medirect verlaagt rente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Medirect verlaagt rente
Alles opdoen aan drank en de wijven en aan het OCMW gaan staan he platin.
Potverdorie, ik was spaargeld van Rabo aan 't overzetten naar MeDirect Maandsparen. Had nog 2 maanden te gaan. Dat worden er dan nu 20, maar zolang trekt Rabo het niet meer
ik had MeDirect uitgekozen om mijn geld van Rabobank te plaatsen. Nu krijgen zen de truken die Deutsche bank jaren heeft toegepast, klanten lokken met hogere rentes, enkele honderden nieuwe klanten en dan rentes naar beneden en hopen dat ze blijven. We zullen zien of we daar blijven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is omdat wij met z'n allen hebben verhuisd naar hun ... dus remmen ze af.DrÈ schreef: ↑23 februari 2022, 19:55 ik had MeDirect uitgekozen om mijn geld van Rabobank te plaatsen. Nu krijgen zen de truken die Deutsche bank jaren heeft toegepast, klanten lokken met hogere rentes, enkele honderden nieuwe klanten en dan rentes naar beneden en hopen dat ze blijven. We zullen zien of we daar blijven.
Je bent eigenlijk zelf laat... ik had alles al verhuisd nog voor er sprake was van stop Rabobank
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De rente op de ME3 zakt naar 0,13 % bruto, 0,09 % netto ... m.a.w. lager dan wat op de gereglementeerde spaarboekjes geldt.
Ik dacht het saldo van Rabo naar MeDirect te verhuizen ... waar nu naar toe ?
Een mens wil sparen en hij mag niet, in wat voor wereld leven wij eigenlijk ?
Ik dacht het saldo van Rabo naar MeDirect te verhuizen ... waar nu naar toe ?
Een mens wil sparen en hij mag niet, in wat voor wereld leven wij eigenlijk ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bij een ME3 spaarrekening wordt de netto intrest elke 3 maanden uitbetaald. Reken maar uit wat dan voor jouw situatie het beste is.Gebruikersnaam2 schreef: ↑23 februari 2022, 20:00 De rente op de ME3 zakt naar 0,13 % bruto, 0,09 % netto ... m.a.w. lager dan wat op de gereglementeerde spaarboekjes geldt.
Nog steeds Medirect en daarnaast ook Santander en dat is al een hele tijd zo.Gebruikersnaam2 schreef: ↑23 februari 2022, 20:00 Ik dacht het saldo van Rabo naar MeDirect te verhuizen ... waar nu naar toe ?
Je "mag" wel, maar het wordt (al lang) ontmoedigd ...Gebruikersnaam2 schreef: ↑23 februari 2022, 20:00 Een mens wil sparen en hij mag niet, in wat voor wereld leven wij eigenlijk ?
Jij hebt nog geluk dan, ik had nog maar deze maand mijn 1ste overschrijving gedaan. Nu zal het nog een paar jaar duren eer ik alles heb overgeschreven.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ben ik verkeerd dat Rabo 2 j terug heeft aangekondigd te stoppen in Belgie.
Waarom blijft men daar dan nog 2 j met spaarcenten terwijl andere een hogere rente geven.
Nu is die naar waar ze eindelijk overstappen met zijn velen de slechterik.
En ja Moet nu toch eens Santander gaan bekijken.
Waarom blijft men daar dan nog 2 j met spaarcenten terwijl andere een hogere rente geven.
Nu is die naar waar ze eindelijk overstappen met zijn velen de slechterik.
En ja Moet nu toch eens Santander gaan bekijken.
Estate Guru believer.
Rabobank heeft dit aan de klanten gemeld op 17/06/2021.
Dus geen 2 jaar geleden, maar 8 maanden en 7 dagen geleden.
Zomaar zonder na te denken alles overzetten, kan verlies van getrouwheidspremie meebrengen.
Daarom zetten slimme klanten gefaseerd over.
De Rabobank Groep heeft besloten om de activiteiten van Rabobank.be te beëindigen. Als onderdeel hiervan worden de gereglementeerde spaarrekeningen afgesloten op 1 juli 2022. Deze beslissing is het gevolg van de uitkomst van een strategische oefening rond de leefbaarheid van Rabobank.be binnen de huidige marktomstandigheden.
Wij vinden het bijzonder jammer dat wij afscheid van u moeten nemen en verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak dat u hierdoor ondervindt. Wij stellen alles in het werk zodat u uw rekeningen gemakkelijk en veilig kunt afsluiten. U hebt hiervoor ruimschoots de tijd aangezien we een transitieperiode van 1 jaar voorzien.
Dus geen 2 jaar geleden, maar 8 maanden en 7 dagen geleden.
Zomaar zonder na te denken alles overzetten, kan verlies van getrouwheidspremie meebrengen.
Daarom zetten slimme klanten gefaseerd over.
De Rabobank Groep heeft besloten om de activiteiten van Rabobank.be te beëindigen. Als onderdeel hiervan worden de gereglementeerde spaarrekeningen afgesloten op 1 juli 2022. Deze beslissing is het gevolg van de uitkomst van een strategische oefening rond de leefbaarheid van Rabobank.be binnen de huidige marktomstandigheden.
Wij vinden het bijzonder jammer dat wij afscheid van u moeten nemen en verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak dat u hierdoor ondervindt. Wij stellen alles in het werk zodat u uw rekeningen gemakkelijk en veilig kunt afsluiten. U hebt hiervoor ruimschoots de tijd aangezien we een transitieperiode van 1 jaar voorzien.
Slim ? Hoeveel getrouwheidspremie zou men verloren hebben?
Hoeveel premie zou men heden opgebouwd hebben aan de hogere rente voet.
Dus voor 0,10 heden op website getrouwheidspremie bij Rabo stelde men overplaatsingen uit.
0,1 versus 0,45 - 0,65.
Die rekening moet ieder voor zich zelf uitmaken.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Rekenen op basis van correcte gegevens is wellicht ook handig
rabobank-be-stopt-er-bijna-mee-t29790-1 ... nk#p513230
rabobank-be-stopt-er-bijna-mee-t29790-1 ... nk#p513230
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uiteindelijk doet dat er niet toe.
De intentie van Rabobank was ook al eerder dan 17/6/2021 bekend.
En de rente was al veel langer lager dan bij bv. Medirect en Santander, maar de rente is niet het enige dat telt hé.
Klopt, als je met "gefaseerd" bedoelt "rekening houdend met de getrouwheidsperiodes".
Wat een flop, medirect.
Zit er enkele maanden, maar heb vandaag alles wat bij medirect stond overgezet naar Santander, daar krijg je 0,65 % en een stabiele rente die niet om de haverklap zakt.
Zit er enkele maanden, maar heb vandaag alles wat bij medirect stond overgezet naar Santander, daar krijg je 0,65 % en een stabiele rente die niet om de haverklap zakt.
Dat krijg je alleen onder bepaalde voorwaarden: nml voor een spaarbedrag tussen 125000 € en 200000 € op de Vision Max spaarrekening. Ik vermoed dat er weinigen zijn met dergelijk bedrag op een spaarrekening.
Maar de Vision Plus met 0,60 % is ook niet mis in vergelijking met wat er tegenwoordig nog te halen valt op spaarrekeningen.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 25 februari 2022, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Vision + is 0.60