aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
je kan ongeveer dezelfde intrestvoet krijgen maar dan vast. een veranderlijke intretsvoet kan verdubbelen.
Ik zou toch ook eerder voor een vaste rentevoet gaan.
Bovendien vind ik Hypotheekwinkel goed om een idee te krijgen over de rentevoet, maar kan je vaak rechtstreeks bij de bank nog een betere rentevoet krijgen.
Bij Hypotheekwinkel boden ze mij bij bank A een tarief aan van 1,30%, toen ik bij dezelfde bank rechtstreeks informeerde kreeg ik daar 1,08%.
Bovendien vind ik Hypotheekwinkel goed om een idee te krijgen over de rentevoet, maar kan je vaak rechtstreeks bij de bank nog een betere rentevoet krijgen.
Bij Hypotheekwinkel boden ze mij bij bank A een tarief aan van 1,30%, toen ik bij dezelfde bank rechtstreeks informeerde kreeg ik daar 1,08%.
-
- Newbie
- Contacteer:
Volgens mij was dat inderdaad verplicht af te sluiten (ben wel niet 100% zeker).
En ondanks ik alleenstaande ben, lijkt me dit toch interessant om af te sluiten, aangezien ik niet wil dat er eventuele schuld bij mijn familie terechtkomt
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben er mij inderdaad achteraf bewust van dat als ik zelf zou geprobeerd hebben, misschien idd een lagere en vaste rentevoet had kunnen krijgen. Of diegene die ik nu heb maar dan vast. Heb het namelijk via hypotheekwinkel gedaan, aangezien ik er geen verstand van heb/had, en het snel moest gaan (dus enorm in het diepe gesprongen heb).puntkomma schreef: ↑10 februari 2022, 19:35 Ik zou toch ook eerder voor een vaste rentevoet gaan.
Ondanks dat ben ik in principe wel tevreden met de rentevoet die ik nu heb (variabele kwam goedkoper uit), en de rentevoeten zijn intussen weer gestegen dus.
Misschien zijn er hier een aantal die zullen vinden dat ik een “Middeleeuwer” ben?!
Ik lig daar overigens in het geheel niet wakker van.
Toen de dieren nog spraken, waren de rentevoeten in de buurt van 10%. De laatste jaren worden er verhitte discussies gevoerd over verschilletjes van amper enkele procentpuntjes na de komma.
Echter, wat maakt het uit?
Evenwel zullen diezelfden hun standpunt tot treurens toe naar voor brengen, enkel door dit minieme maandelijks verschilletje uit te vergroten door het te vermenigvuldigen met het aantal maanden.
Aan Christina: je hebt er goed aan gedaan te beslissen wat voor jou belangrijk was: snelheid. Binnen enkele jaartjes zal je deze triviale discussie helemaal vergeten zijn!
Toen de dieren nog spraken, waren de rentevoeten in de buurt van 10%. De laatste jaren worden er verhitte discussies gevoerd over verschilletjes van amper enkele procentpuntjes na de komma.
Evenwel zullen diezelfden hun standpunt tot treurens toe naar voor brengen, enkel door dit minieme maandelijks verschilletje uit te vergroten door het te vermenigvuldigen met het aantal maanden.
Aan Christina: je hebt er goed aan gedaan te beslissen wat voor jou belangrijk was: snelheid. Binnen enkele jaartjes zal je deze triviale discussie helemaal vergeten zijn!
Beste,
Na enkele banken bezocht te hebben lijkt voor ons Belfius het beste uit de bus te komen. Gaven aan dat de bodemrente 1,57 was maar gezien een KBC simulatie van 1,47, hebben zij hierop gereageerd. Koppel, 29 en 28 jaar oud.
Te lenen bedrag: 315.000
25 jaar vast
Q: 90%
Rente: 1,459
SSV man: 291 gedurende 16j
SSV vrouw: 273 gedurende 16j
Brandverzekering (excl diefstal): 518 jaarlijks
Jullie inzichten in de huidige markt? Is dit aanvaardbaar? Brandverzekering lijkt aan de hoge kant, of ben ik mis (vrij bescheiden open bebouwing).
Iemand tips hoe ik dit beter/anders kan aanpakken? Is natuurlijk voor de komende jaren, wil me niet mispakken
Alvast bedankt!
Na enkele banken bezocht te hebben lijkt voor ons Belfius het beste uit de bus te komen. Gaven aan dat de bodemrente 1,57 was maar gezien een KBC simulatie van 1,47, hebben zij hierop gereageerd. Koppel, 29 en 28 jaar oud.
Te lenen bedrag: 315.000
25 jaar vast
Q: 90%
Rente: 1,459
SSV man: 291 gedurende 16j
SSV vrouw: 273 gedurende 16j
Brandverzekering (excl diefstal): 518 jaarlijks
Jullie inzichten in de huidige markt? Is dit aanvaardbaar? Brandverzekering lijkt aan de hoge kant, of ben ik mis (vrij bescheiden open bebouwing).
Iemand tips hoe ik dit beter/anders kan aanpakken? Is natuurlijk voor de komende jaren, wil me niet mispakken
Alvast bedankt!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou inbraak/diefstal ook nemen, is normaal niet zoveel extra.
SSV 100/100 ? wil je je daar echt blauw aan betalen ?
Thanks voor de feedback.
- Diefstal zou 110 extra kosten (50% van de inboedel).
- SSV twijfelen we over, spelen wel met het idee 80/80 of 70/70, of wat heb jij in gedachten? Klopt mijn redering dat als ik voor 70 kies ik de huidige premie gewoon maal 0,7 mag doen of te kort door de bocht?
- Diefstal zou 110 extra kosten (50% van de inboedel).
- SSV twijfelen we over, spelen wel met het idee 80/80 of 70/70, of wat heb jij in gedachten? Klopt mijn redering dat als ik voor 70 kies ik de huidige premie gewoon maal 0,7 mag doen of te kort door de bocht?
Laatst gewijzigd door stafvdb op 23 februari 2022, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mogelijks is dat te kort door de bocht, geen idee.
Dat hangt af van je situatie en dan nog is het een persoonlijke keuze n.m.i.
Andere tijd, andere financiële wetten. Natuurlijk heeft een verschil van 0.1% een enorme impact, zeker bij de huidige veel langere looptijden en hogere ontleende bedragen. Het is altijd goed te vergelijken en het beste voorstel te zoeken. Je moet kijken naar de moeite die je erin steekt en wat het opleverd. Op een lening van 250.000 over 25 jaar is 0.01% renteverschil al makkelijk een voordeel van 400 euro, voor mij de moeite, want op 2 uurtjes werk verdient (dat haal ik nooit met te werken, ik ben geen directeur van een beursgenoteerd bedrijf).dhalluinR schreef: ↑21 februari 2022, 10:27 Misschien zijn er hier een aantal die zullen vinden dat ik een “Middeleeuwer” ben?!
Uiteraard is iedereen vrij over dit onderwerp zijn eigen mening te hebben en die zo nodig ook te ventileren. Toch vind ik jouw vergelijking van 400 € te verdienen op 2 uur met hetzelfde bedrag op 25 jaar nogal mank.Galactic schreef: ↑24 februari 2022, 10:34Andere tijd, andere financiële wetten. Natuurlijk heeft een verschil van 0.1% een enorme impact, zeker bij de huidige veel langere looptijden en hogere ontleende bedragen. Het is altijd goed te vergelijken en het beste voorstel te zoeken. Je moet kijken naar de moeite die je erin steekt en wat het opleverd. Op een lening van 250.000 over 25 jaar is 0.01% renteverschil al makkelijk een voordeel van 400 euro, voor mij de moeite, want op 2 uurtjes werk verdient (dat haal ik nooit met te werken, ik ben geen directeur van een beursgenoteerd bedrijf).dhalluinR schreef: ↑21 februari 2022, 10:27 Misschien zijn er hier een aantal die zullen vinden dat ik een “Middeleeuwer” ben?!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.
Ik ben wel akkoord met dit stukje:
De intrestvoet is echter maar 1 van de vele parameters.
Zal stenen en inboedel zijn is standaard in een Kbc kantoor.
Nadien komen ze af voor psp, auto verzekering, familiale.
Weet dat bij Kbc de inboedel, diefstal niet verplicht is.
Als kantoor moeilijk doet, een simpel telefoontje naar Kbc live lost dit op.
Keuze ligt bij u natuurlijk.
Estate Guru believer.
€ 200000 lenen op 20j vast met rentevoet 1,25%
Q<80%
Q<80%
Laatst gewijzigd door Onbekwaam op 27 februari 2022, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een appartement gekocht van 205 000 euro.
Ik kreeg van BNP het volgende aanbod:
- 88 000 euro op 10 jaar aan 0,95%
- 88 000 euro op 15 jaar aan 1,32%
Notariskosten krediet 3410 eur. Schuldsaldoverzekering 873 eur.
Dossierkosten 500 eur
Ik heb een eigen inbreng van +- 110 000 eur.
Maar ik kan ook het resterende bedrag renteloos lenen bij m'n ouders. Iemand enig advies wat mijn beste optie is?
Appartement is om zelf te gebruiken maar na aantal jaren te verhuren. Dus ik zal nog budget nodig hebben voor een tweede project later.
Iemand enig advies? Alvast bedankt!
Ik kreeg van BNP het volgende aanbod:
- 88 000 euro op 10 jaar aan 0,95%
- 88 000 euro op 15 jaar aan 1,32%
Notariskosten krediet 3410 eur. Schuldsaldoverzekering 873 eur.
Dossierkosten 500 eur
Ik heb een eigen inbreng van +- 110 000 eur.
Maar ik kan ook het resterende bedrag renteloos lenen bij m'n ouders. Iemand enig advies wat mijn beste optie is?
Appartement is om zelf te gebruiken maar na aantal jaren te verhuren. Dus ik zal nog budget nodig hebben voor een tweede project later.
Iemand enig advies? Alvast bedankt!