De Beurs vandaag
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag
De oorlog is begonnen in Ukraine.
Futures weer bloedrood.
Futures weer bloedrood.
-
- Full Member
- Contacteer:
2022 was tot nu toe geen saai beursjaar.... President Poetin leeft toch op een andere planeet. De modale Rus zal er zeker niet op vooruit gaan economisch....
Beurshandel in Moskou ook opgeschort tot nader order.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Stilaan moeten een aantal aandelen toch interessant worden die aan je criteria beantwoorden, het extra zetje (alle menselijk leed ten spijt) komt eraan.gpv1 schreef: ↑22 februari 2022, 09:51 Buiten de bevolking in de getroffen regio's ligt niemand in de wereld wakker van wat er ginds in Oost-Europa gebeurt. De enige negatieve impact is de stijging van de gasprijs. Doordat in de media een heel gedoe wordt gecreëerd rond de kwestie duwen traders op de verkoopknoppen omdat ze denken dat anderen zullen afgeschrikt worden door de nieuwsberichten en uit paniek ook zullen verkopen. En toch, Europa gaat voorlopig 1% lager, dus echte paniek blijft tot dusver uit. Jammer eigenlijk, want de meeste kwaliteitsaandelen blijven oninteressant om te kopen. Als de Europese en Amerikaanse indexen op de huidige niveaus blijven, dan liggen er voor indexbeleggers magere returns in het vooruitzicht de komende jaren.
-
- Verbannen Gebruiker
Vooral in Rusland koopjes te doen.
MOEX -29%. En roebel nog eens 9% gezakt in waarde. Toppie!!
RTS -35%.
Russen zijn blijkbaar zelf verrast.
MOEX -29%. En roebel nog eens 9% gezakt in waarde. Toppie!!
RTS -35%.
Russen zijn blijkbaar zelf verrast.
Het is niet omdat iets goedkoop is, dat het ook een koopje is. Je moet ook altijd kijken wat er in ruil aangeboden wordt voor de prijs.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Mijn berichtje was ironisch, als reactie op die persoon die nog geen koopjes zag.
Russische banken zijn afgesloten van de internationale kapitaalmarkten. Russische economie gaat heel zware tijden tegemoet.
Tenzij je tevreden bent met een rendement van 5 à 10% per jaar zie ik Quality niet als koopwaardig. Het is nog allemaal veel te duur. Vandaag zien we ook weer geen paniek op de beurzen, al is de trend wel dalende, en het zou goed zijn als de meeste aandelen nog 10 à 15% zouden zakken. Daarnet nog wat SAP en LSEG bijgekocht.contextbinder schreef: ↑24 februari 2022, 08:41Stilaan moeten een aantal aandelen toch interessant worden die aan je criteria beantwoorden, het extra zetje (alle menselijk leed ten spijt) komt eraan.gpv1 schreef: ↑22 februari 2022, 09:51 Buiten de bevolking in de getroffen regio's ligt niemand in de wereld wakker van wat er ginds in Oost-Europa gebeurt. De enige negatieve impact is de stijging van de gasprijs. Doordat in de media een heel gedoe wordt gecreëerd rond de kwestie duwen traders op de verkoopknoppen omdat ze denken dat anderen zullen afgeschrikt worden door de nieuwsberichten en uit paniek ook zullen verkopen. En toch, Europa gaat voorlopig 1% lager, dus echte paniek blijft tot dusver uit. Jammer eigenlijk, want de meeste kwaliteitsaandelen blijven oninteressant om te kopen. Als de Europese en Amerikaanse indexen op de huidige niveaus blijven, dan liggen er voor indexbeleggers magere returns in het vooruitzicht de komende jaren.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Het is nog vroeg maar de dalingen vallen nog mee.
Ik ben benieuwd hoe dit verder zal evolueren komende dagen.
Dit worden zeer leerzame tijden.
(en los van mogelijke beurskoopjes, hoop ik vooral dat het geweld snel stopt.)
Ik ben benieuwd hoe dit verder zal evolueren komende dagen.
Dit worden zeer leerzame tijden.
(en los van mogelijke beurskoopjes, hoop ik vooral dat het geweld snel stopt.)
-
- Verbannen Gebruiker
VLblokpate schreef: ↑24 februari 2022, 08:52.
MOEX -29%. En roebel nog eens 9% gezakt in waarde.
RTS -35%.
VLblokpate schreef: ↑24 februari 2022, 09:23 Russische banken zijn afgesloten van de internationale kapitaalmarkten. Russische economie gaat heel zware tijden tegemoet.
MOEX -45%
RTS -50%
Russen beginnen te beseffen in welk avontuur Putin ze heeft gestort
Gazprom -55%. Wie durft er?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Globaltrans Investments -35 procent. Ik zal wel bijkopen maar nog niet vandaag.
De Russische beurs is dicht vandaag.
En nee ik hoef die brol niet.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik denk echt niet dat we ons moeten haasten. Dit kan alle kanten op gaan. Een crash voltrekt zich niet op 1 dag.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Op lange termijn is de impact van militaire crisissen of ophefmakende gebeurtenissen op de aandelenkoersen al bij al beperkt. Zie de tabel hieronder die ik van Beursduivel heb gepikt.
![Afbeelding](https://img.iex.nl/beeld/20220224-Belegger.gif)
![Afbeelding](https://img.iex.nl/beeld/20220224-Belegger.gif)
Laatst gewijzigd door Yaris op 24 februari 2022, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.