De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Aanvankelijk was de handel opgeschort, maar zijn dan later opengegaan.
Gazprom ondertussen -28%. Maar dit is inderdaad eerder voer voor speculanten.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Zeker rustig blijven in alles er zal daling komen op korte termijn maar dat biedt perspectieven om koopjes te doen.
Is maar hoe dat je het bekijkt.
Ik wacht op ageas
Is maar hoe dat je het bekijkt.
Ik wacht op ageas
Ik denk dat dit (nog?) niet het geval isVLblokpate schreef: ↑24 februari 2022, 09:23 Russische banken zijn afgesloten van de internationale kapitaalmarkten.
-
- Verbannen Gebruiker
Klopt. Voorlopig 2 of 3 banken slechts. Von der Leyen heeft het aangekondigd voor alle banken. Misschien was het enkel om Putin bang te maken (haha). We moeten afwachten wat concreet beslist wordt, blijkbaar later vandaag nog. En dan kijken wat US beslist.JW1 schreef: ↑24 februari 2022, 11:23Ik denk dat dit (nog?) niet het geval isVLblokpate schreef: ↑24 februari 2022, 09:23 Russische banken zijn afgesloten van de internationale kapitaalmarkten.
Verstand en emoties op nul en bijgekocht, 60/40 was geëvolueerd naar een 50/50.
Hopelijk ben ik mezelf binnen 40 jaar dankbaar![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Hopelijk ben ik mezelf binnen 40 jaar dankbaar
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Een tijd geleden was ik van plan BAE systems te verkopen. Blij dat ik ze gehouden heb. + 5 procent vandaag. Voorlopig enige stijger in mijn pf.
goudprijs "schiet" door het dak
Inderdaad inflatie gaat door het dak gaan! Vrees dat de ECB al met het schijt zit.Hoe gaan ze dat in hemelsnaam kelderen?
Rente naar 1% brengen ? Is een mug die in de zee pist !! Hoger kan het zuiden van Europa niet verdragen.....
Rente naar 1% brengen ? Is een mug die in de zee pist !! Hoger kan het zuiden van Europa niet verdragen.....
-
- Verbannen Gebruiker
NASDAQ futures -3%. Als aandelenkoersen dit bevestigen zit de NASDAQ officieel in een berenmarkt. En het is nog maar pas begonnen in Ukraine. En de zware sancties van Europa en US moeten nog komen. US en Europese economie gaan zelf ook de gevolgen voelen.
Bij dit soort inflatie gaan rentestijgingen niet het verhoopte effect hebben?
Mijn aankoopstrategie (tijdens berenmarkt) voor de trackers in de portefeuille:
Een daling = het equivalent van een aankooporder -> plaatsen van een aankooporder.
Hoef ik de dip niet te zoeken/timen. Dit is bovenop de periodieke aankopen en kan nog opgedreven worden.
Een daling = het equivalent van een aankooporder -> plaatsen van een aankooporder.
Hoef ik de dip niet te zoeken/timen. Dit is bovenop de periodieke aankopen en kan nog opgedreven worden.
Beste forumleden, graag jullie advies of opmerking;
Wat met de huidige situatie in Oekraine... posities bijkopen of nog even afwachten de komende dag(en). Het lijkt aantrekkelijk posities bij te kopen die nu reeds 5 a 10 % gezakt zijn de laaste dagen.
Als beginnend belegger met posities op amerikaanse en europese beuzen, graag advies of ervaringen van doorwinterde beleggers.
Wat met de huidige situatie in Oekraine... posities bijkopen of nog even afwachten de komende dag(en). Het lijkt aantrekkelijk posities bij te kopen die nu reeds 5 a 10 % gezakt zijn de laaste dagen.
Als beginnend belegger met posities op amerikaanse en europese beuzen, graag advies of ervaringen van doorwinterde beleggers.
Na 2 jaar Corona komt nu de hyperinflatie. Leuke tijden! Gelukkig mag het Sportpaleis terug open en komt ook Tomorrowland er weer aan...
Een liter benzine aan 3, een brood aan 4 en een maandelijkse elektriciteitsfactuur van 500 euro liggen in het verschiet. Het wordt warm in ( West) europa.![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Een liter benzine aan 3, een brood aan 4 en een maandelijkse elektriciteitsfactuur van 500 euro liggen in het verschiet. Het wordt warm in ( West) europa.
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
Mijn mening is dat er toch wel al koopjes in bepaalde aandelen te doen zijn. Op mijn kooplijst toch al wel enkele.Het zijn op bloedrode dagen dat je moet kopen....Beste forumleden, graag jullie advies of opmerking;
Koop wel kwaliteit !