De Beurs vandaag
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
We hebben hetzelfde gezien bij de Golfoorlogen: in de aanloop naar de oorlog een daling, eenmaal de oorlog begonnen was een stijging.
Hoe raar het ook mag klinken maar inderdaad, Earth heeft gelijk. De beurs reageert op onzekerheid. Mensen zijn bang van onzekerheid. Nu de strijd is losgebarsten is er weer zekerheid en gaan sommige aandelen weer stijgen. Je mag niet vergeten dat veel bedrijven nooit geziene winstcijfers hebben.
ah ja, hahaTikTak schreef: ↑24 februari 2022, 21:28 Hoe raar het ook mag klinken maar inderdaad, Earth heeft gelijk. De beurs reageert op onzekerheid. Mensen zijn bang van onzekerheid. Nu de strijd is losgebarsten is er weer zekerheid en gaan sommige aandelen weer stijgen. Je mag niet vergeten dat veel bedrijven nooit geziene winstcijfers hebben.
https://beursig.com/forum/viewtopic.php ... &start=910
ikzelf ben aan het bekijken welke yankee en oosterse aandelen koopwaardig zijn . die gaan m.i. het minst last hebben van deze situatie , of er misschien wel van profiteren . defensie aandelen VS staan uiteraard al zeer hoog, maar nu europese landen meer geld aan navo gaan spenderen gaan deze misschien nog iets stijgen ??? ik zie dollar ook stijgen tov euro .
voor de eurozone zie ik donkere tijden, de energieprijzen gaan uiteraard niet dalen, integendeel . voor veel burgers is dat de extra luxe die wegvalt, voor bedrijven moeilijker om te concurreren .
voor de eurozone zie ik donkere tijden, de energieprijzen gaan uiteraard niet dalen, integendeel . voor veel burgers is dat de extra luxe die wegvalt, voor bedrijven moeilijker om te concurreren .
De amerikaanse beurzen waren alleszins niet onder de indruk gisteren. Voor amerikanen is het een ver-van-hun-bed show, en de amerikanen zullen zich na het debacle in afghanistan niet snel mengen in een nieuwe oorlog.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
De grote woorden die USA, UK, EU gebruiken ivm hun maatregelen (grootste pakket maatregelen ooit !!!!!) moeten verdoezelen dat er geen maatregelen zijn die Rusland onmiddellijk treffen.
Ze weigeren dus drastische maatregelen te nemen omdat dit de eigen economische belangen zou schaden.
Ze laten Ukraine dus vallen en bereiden zich voor op een nieuwe situatie in Oost-Europa, waarbij ze nog steeds zaken gaan doen met Rusland.
De beleggers hebben dat goed begrepen.
Ook de Russen hebben dat goed begrepen. Vandaar de grote sprong op de Russische beurzen vandaag: meer dan 20% omhoog.
ETF op de Russische sterindex 28% omhoog.
https://www.msn.com/nl-be/financien/ind ... uration=1D
lolEarthNvstr1 schreef: ↑24 februari 2022, 21:21De "strijd" is begonnen, de onzekerheid daarover is dus van de baan.
Van Bolero:Kevva schreef: ↑25 februari 2022, 09:17 ETF op de Russische sterindex 28% omhoog.
Houd er rekening mee dat waarden in uw Bolero-portefeuille met onderliggend Russische effecten of linken met de Russische beurs (bv. trackers) geblokkeerd kunnen worden door mogelijk financiële sancties tegen Rusland. De mogelijkheid bestaat ook dat sommige orders in effecten met Russische linken gecanceld worden door de markt. Zodra er meer informatie beschikbaar is, houden we u op de hoogte. Houd daarvoor de Bolero-blog in de gaten.
Er zijn vandaag toch enkele serieuze stijgers ipv van min sta ik terug in de plus.
+1,7% 'gemiddeld' op dit moment.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.