GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Er zijn geruchten over een beursexit.
In die maanden heb ik er nog over nagedacht. Opzich is hun 'systeem' aantrekkelijk omdat ze telkens oudere gebouwen verkopen en zo aan vernieuwing doen.Afrodiziak schreef: ↑24 februari 2022, 22:28 Denfi,
Throwback naar onze discussie van enkele maanden geleden.
Die 100% coverage van het dividend (ditmaal door de) recurrente winst en niet enkel door de (door meerwaardes gebooste) uitkeerbare winst ... ?
't Is zover !
Verslag resultaten HOMI hier => https://twitter.com/orakelvanoilsjt/sta ... 6717070342
Dan had ik het toch goed vernomen dat ze een kapitaalsvermindering gaan uitvoeren.
Ben je trouwens niet verkeerd in je twitterpost.Je spreekt van jaarlijkse herwaardering. Bij een GVV moet dit toch om de 3 maanden?
Rest alleen de vraag of investeren in residentieel(huizen) nu een goed moment is. Was ondertussen ook TAG Immobilien aan het volgen.Ze gaan zelf vastgoed ontwikkelen in Polen.Vind ik wel interresant want zelf ontwikkelen brengt meer op dan alleen maar verhuren.
Laatst gewijzigd door Denfi op 25 februari 2022, 11:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Toch wel ! Er komt een overname : https://ml-eu.globenewswire.com/Resourc ... 42e55ade15
RE Invest Belgium NV, een entiteit die volledig wordt gecontroleerd door een van de privé vastgoedfondsen van Brookfield, heeft op 25 februari 2022 een formele kennisgeving ingediend bij de FSMA voor een vrijwillig openbaar overnamebod aan een prijs van 47,50 € per aandeel in contanten, wat een premie vertegenwoordigt van 51,8% ten opzichte van de slotkoers van het aandeel van 31,30 € op 24 februari 2022
De Raad van Bestuur heeft zijn steun voor de transactie uitgesproken, onder voorbehoud van het nazicht van de definitieve prospectus
De twee grootste aandeelhouders van Befimmo, AXA Belgium en AG Finance, zijn elk een onherroepelijke verbintenis (soft) aangegaan om Befimmo aandelen te verkopen, respectievelijk gaat het om 9,6% en 5,6% van het totale aandelenkapitaal van Befimmo
RE Invest Belgium NV, een entiteit die volledig wordt gecontroleerd door een van de privé vastgoedfondsen van Brookfield, heeft op 25 februari 2022 een formele kennisgeving ingediend bij de FSMA voor een vrijwillig openbaar overnamebod aan een prijs van 47,50 € per aandeel in contanten, wat een premie vertegenwoordigt van 51,8% ten opzichte van de slotkoers van het aandeel van 31,30 € op 24 februari 2022
De Raad van Bestuur heeft zijn steun voor de transactie uitgesproken, onder voorbehoud van het nazicht van de definitieve prospectus
De twee grootste aandeelhouders van Befimmo, AXA Belgium en AG Finance, zijn elk een onherroepelijke verbintenis (soft) aangegaan om Befimmo aandelen te verkopen, respectievelijk gaat het om 9,6% en 5,6% van het totale aandelenkapitaal van Befimmo
Gunstig voor wie recent instapte, maar voor historische aandeelhouders toch een koude douche kan ik me voorstellen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Inderdaad, een koude douch . Want het is 1 van de 3 aandelen waar ik (serieus) verlies mee heb.
Dank zij de geboden overnameprijs zal ik op break-even komen.
Dank zij de geboden overnameprijs zal ik op break-even komen.
Hoe verloopt zoiets? Word je op de hoogte gebracht van de stemming en wordt dit automatisch afgehandeld?
Ik heb wel een gunstige GAK.
Ik heb wel een gunstige GAK.
Bij Bolero hebben ze de koers al aangepast ... mooie winst zichtbaar itt eerder.
Ja, en je krijgt dan de keuze of je op het bod wilt ingaan of niet. Als je echter niet ingaat op het bod bestaat de kans dat je met onverkoopbare aandelen in je portfeuille blijft zitten.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Newbie
- Contacteer:
Verkopen jullie Befimmo vandaag?
Eenmaal alle aandeelhouders uitbetaald zijn, gaan jullie dat dan herbeleggen in andere GVV?
Ik heb mijn aandelen Befimmo zo juist verkocht aan 47,65 euro.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier ook verkocht, pas ingestapt in januari 2022.
Ook verkocht aan 47,65(befimmo),scenario van Vastned retail Belgium kan zich herhalen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Deels verkocht.