invoerskosten voor pakjes van buiten de EU
Re: invoerskosten voor pakjes van buiten de EU
haha dat pakje is al lang mee met de vuilniswagen
LOL en de mail van bpost waarschijnlijk ook met de virtuele vuilniswagen ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Onder foto kan je het CN22 formulier die op het pakket kleeft zien.
nee hoor heb nog alle digitale sporen (mails). Maar ik had die een paar berichten ervoor al gepost: en zoals je ook kan zien, niks te zien bij die track&trace van factuur of wat dan ook.
Voila hier is dat CN22 formulier (zeer lage resolutie weliswaar, kon wel een pakske beter die foto):
En je ziet, het bedrag is 22.09€, inclusief btw, is hetzelfde bedrag als op de factuur van Amazon.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door TOATOA86 op 25 februari 2022, 22:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Wat heeft Amazon of Raw Indigo nu geantwoord?
Amazon kon ik niet rechtstreeks contacteren, die verwezen mij automatisch door naar Raw Indigo. Ik moest de facturen van Bpost laten zien (custom receipts) en daar willen ze 50% van terugbetalen.:
Thank you for your message. We would like to draw your attention to our terms and conditions which are stated on the
listing page. All international customers are responsible for customs tariff and clearance
in their respective countries, but as a gesture towards our customer we will reimburse 50%
of the custom paid kindly share the custom receipt which you paid for the reimbursement.
Please inform us would you like to go ahead with option.
Maar zij zijn dus nog steeds in de fout, toch? eigenlijk moeten ze gewoon 100% terugebetalen?
Had een nieuwe smartphone bij Banggood besteld (Hong Kong). Had al op verschillende fora gelezen dat de 'priority direct mail' zonder extra kosten zou passeren.
Pakje vandaag toegekomen en inderdaad geen extra taksen.
Scheelt toch snel €50 met hetzelfde toestel in een webshop hier.
Pakje vandaag toegekomen en inderdaad geen extra taksen.
Scheelt toch snel €50 met hetzelfde toestel in een webshop hier.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik heb ook weer een speciale voor jullie mensen.
Ik ben lid van een 'kring' voor historische rekeninstrumenten. Hun Amerikaanse tegenhanger heet The Oughtred Society en die hebben een paar honderd leden wereldwijd, waaronder ook Nederlanders, Belgen, Duitsers en Spanjaarden. Zij sturen hun Journal of the Oughtred Society op en tot zomer dit jaar - jawel - waren daar nooit problemen mee.
Magazine in de envelop, postzegels en adres - klaar ermee.
Zowel Nederlanders als Spanjaarden, echter, rapporteren, dat ze nu een factuur krijgen van hun eigen posterijen. En aan de enveloppe zit ineens een douaneformulier gekleefd met de categorie 'journal'.
Het eerste raadsel "Why did this suddenly happen ?" heb ik voor ze opgelost. Vroeger was alles onder de EUR 23 immers vrij van gezeik, maar nu wordt alles verwerkt door de posterijen.
Maar nu de tweede vraag. Zijn die kosten te vermijden ?
Het lijkt mij toch niet de bedoeling, dat een ledenmagazine ineens met een extra factuur wordt opgezadeld. Een IOSS handling is te veel gevraagd - dit is een informele vriendenkring. Zouden ze dit magazine van een douaneformulier kunnen voorzien en anders classificeren ?
Overigens heft België 0% BTW op kranten, dus ik zou vermoeden, dat BPOST geen geld kan vragen. Geen BTW en dus ook geen inklaringskosten. Helaas hebben we nog geen formeel bericht. Ik ben geen lid van ze en ze moeten nog bij het Belgisch lid nagaan hoe het bij hem is afgelopen.
Iemand enig idee hoe dit beter kan ?
De gedeclareerde waarde van het magazine zou $ 1 zijn, dus de Nederlandse BTW is EUR 0,09 (afgerond). Maar ja... Post NL zijn boeven natuurlijk en het losgeld voor hun Belgische directeur moet wel worden betaald. Het is dus de handling fee die pijn doet (EUR 5 ovrigens, toch fors minder dan bij de staatstsboeven van BPOST).
Ik ben lid van een 'kring' voor historische rekeninstrumenten. Hun Amerikaanse tegenhanger heet The Oughtred Society en die hebben een paar honderd leden wereldwijd, waaronder ook Nederlanders, Belgen, Duitsers en Spanjaarden. Zij sturen hun Journal of the Oughtred Society op en tot zomer dit jaar - jawel - waren daar nooit problemen mee.
Magazine in de envelop, postzegels en adres - klaar ermee.
Zowel Nederlanders als Spanjaarden, echter, rapporteren, dat ze nu een factuur krijgen van hun eigen posterijen. En aan de enveloppe zit ineens een douaneformulier gekleefd met de categorie 'journal'.
Het eerste raadsel "Why did this suddenly happen ?" heb ik voor ze opgelost. Vroeger was alles onder de EUR 23 immers vrij van gezeik, maar nu wordt alles verwerkt door de posterijen.
Maar nu de tweede vraag. Zijn die kosten te vermijden ?
Het lijkt mij toch niet de bedoeling, dat een ledenmagazine ineens met een extra factuur wordt opgezadeld. Een IOSS handling is te veel gevraagd - dit is een informele vriendenkring. Zouden ze dit magazine van een douaneformulier kunnen voorzien en anders classificeren ?
Overigens heft België 0% BTW op kranten, dus ik zou vermoeden, dat BPOST geen geld kan vragen. Geen BTW en dus ook geen inklaringskosten. Helaas hebben we nog geen formeel bericht. Ik ben geen lid van ze en ze moeten nog bij het Belgisch lid nagaan hoe het bij hem is afgelopen.
Iemand enig idee hoe dit beter kan ?
De gedeclareerde waarde van het magazine zou $ 1 zijn, dus de Nederlandse BTW is EUR 0,09 (afgerond). Maar ja... Post NL zijn boeven natuurlijk en het losgeld voor hun Belgische directeur moet wel worden betaald. Het is dus de handling fee die pijn doet (EUR 5 ovrigens, toch fors minder dan bij de staatstsboeven van BPOST).