Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Als Westen de strijd op het veld aangaan met Rusland is heel dom. Ik hoop dat er snel gesprekken volgen tussen Oekraïne en Rusland. Joe Biden weet ook als hij troepen stuurt dan stromen de bodybags á volonté binnen.robinvandyck schreef: ↑26 februari 2022, 14:49 Mocht ik beslissen dan zou ik ook de strijd aangaan met Rusland. Want het gaat hier niet bij stoppen. Hij gebruikt exact maar dan ook exact hetzelfde draaiboek of blauwdruk van Hitler. Dezelfde strategie en gaat voor werelddominantie. Ik weet niet hoe het leven is in Rusland. Ik zou heel graag het eens willen horen van Vlamingen of Belgen die er wonen en werken. Is hij een goede president voor zijn mensen? Feit is wel dat hij nu compleet nuts is geworden.
Grozny was de meest verwoeste stad op aarde tijdens de tweede Tsjetsjeense oorlog. In 2008 hebben ze in Georgië ook eens kennis gemaakt met het leger van Putin. Bepaalde dorpen zijn daar echt van de kaart geblazen en mensen zijn daar afgeslacht.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Als het te lang blijft aanslepen twijfel ik er niet aan dat ze gaan beginnen met tapijtbombardementen etc. Zelensky zal toch eens met Putin moeten praten denk ik.
Onze fake news kanalen tonen dit allemaal niet. De president van Tsjetsjenië Kadyrov stuurt ook 12 000 soldaten om Putin te steunen in Oekraïne, de beruchte Wagner groep heeft daar ook al serieus voet aan de grond.
We zien allemaal beelden dat Zelensky wil vechten, maar het is en blijft dom. Laten we niet vergeten dat er nog maar 1/3 van de voorziene Russische troepen in Oekraïne zijn gearriveerd.
Onze fake news kanalen tonen dit allemaal niet. De president van Tsjetsjenië Kadyrov stuurt ook 12 000 soldaten om Putin te steunen in Oekraïne, de beruchte Wagner groep heeft daar ook al serieus voet aan de grond.
We zien allemaal beelden dat Zelensky wil vechten, maar het is en blijft dom. Laten we niet vergeten dat er nog maar 1/3 van de voorziene Russische troepen in Oekraïne zijn gearriveerd.
Laatst gewijzigd door GroupB op 26 februari 2022, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Full Member
- Contacteer:
En nu is 1 van die Tsjetcheense leiders de grootste fan van Poetin en moordt hij erop los in zijn regio onder het goedziend oog van mijnheer de president. Jammer dat ik hem niet kan contacteren of boos kan maken. Als hij mij kan vinden en liquideren dan geloof ik hem dat hij ieders leven kan beëindigen naar zijn wens. Eigen schuld voor mij.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik sterf liever dan dat ik mij moet schikken naar mensen die voor God willen spelen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Praten met Poetin? Graag maar wat zijn zijn wensen? Ik wil eigenlijk heel Europa in Russische invloedssfeer. Als het dat maar is dan zijn wij akkoord.
De toekomst zal dit uitwijzen, maar ik weet niet of je door opportunistisch “China first”-gedrag, vaak gestoeld op economische motieven, echt een wereldmacht kan worden. Welvarend misschien, maar je toont zo geen leiderschap, niets waaraan je je kunt optrekken in moeilijke tijden. Waarom zou je als land op politiek/militair-strategisch vlak voor China kiezen als je weet dat men daar geen principes heeft, je gewoon laat vallen als er elders meer te verdienen valt. China heeft mede daardoor ook geen echte bondgenoten, behalve Pakistan en Cambodja misschien, maar of dat echte referenties zijn… China heeft ook geen moeite gedaan om een positieve rol te spelen in dit conflict, integendeel.
Om maar te zeggen: geen sancties is gemakkelijk gezegd, maar helemaal niet reageren zou allicht nog minder blijk geven van wereldleiderschap. Wat ik overigens wel vind, is dat de Westerse landen en bondgenootschappen, alsook de internationale instellingen, eens grondig moeten nadenken of ze wel bereiken wat ze willen bereiken. Ik kan mij inbeelden dat de reactie nu een sterkere samenwerking zal zijn. Ook een sterkere NAVO, bijvoorbeeld. Dat zal allicht wel moeten als Poetin’s macht tot de NAVO-grenzen reikt (wat eigenlijk al zo was met Wit-Rusland en Kaliningrad, maar het bewustzijn is wat laat gekomen). Was de impliciete overeenkomt na het uiteenvallen van de USSR niet dat er een zekere “neutrale” zone zou zijn? Dat was misschien niet succesvol gelukt in de laatste decennia, maar de recente gebeurtenissen hebben dit alleen maar erger gemaakt.
Praten met Putin zal sowieso moeten gebeuren. Op Frankrijk na zit onze Europese politieke elite nog in de jaren '90 van de vorige eeuw. Met de gedachte van het Westen lost alles wel op. De speech in 2014 van dat Gents Nijlpaard op het Maidan is daar toch een perfect voorbeeld van.
De Verenigde Staten hebben na 9/11 veel van hun glans verloren en veel nederlagen geleden. Dictators zoals Putin, Xi Jinping, Kim Jong-Un nee die vrezen het Westen niet meer
Donald Trump was een clown. Maar op vlak van foreign policy had hij toch gelijk.
De Verenigde Staten hebben na 9/11 veel van hun glans verloren en veel nederlagen geleden. Dictators zoals Putin, Xi Jinping, Kim Jong-Un nee die vrezen het Westen niet meer
Donald Trump was een clown. Maar op vlak van foreign policy had hij toch gelijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Trump steunt Poetin.
Op welke manier dan? Hij werd nergens echt serieus genomen, heeft nooit oplossingen aangereikt, en zijn buitenlands beleid was er ook niet bepaald een van samenwerken.
Niet dat ik het huidige buitenlandse beleid zo fantastisch vind, hoor.
Het probleem is ook wat dat het westen dacht dat principes van multilateralisme en diplomatie problemen toekomstige problemen gingen voorkomen, terwijl in de praktijk sommige landen zich van internationale, multilaterale instituties en diplomatie niets aantrekken, en teruggrijpen naar de “oude” methodes van unilaterale militaire ingrepen. We hebben blijkbaar naïef gedacht dat andere landen ons gingen volgen, maar dat gebeurde niet.
America First Policy.
Overal de politie agent in de wereld willen spelen is niet bepaald een succes geworden de voorbije jaren ...
Overal de politie agent in de wereld willen spelen is niet bepaald een succes geworden de voorbije jaren ...
-
- Full Member
- Contacteer:
Trump zou beter hebben gezegd als je je blijft agressief gedragen dan kan er wel eens een nucleaire raket worden opgestuurd. Zo'n man als Poetin mort je zo aanpakken. Ik heb niks tegen Russen of Russische bedrijven maar ik heb het gevoel dat Vlaams Belang op kop goed wil samen werken met Rusland voor de Vlaamse economie maar hoe betrouwbaar is het woord van de Rus? Opnieuw net zoals in 1940 kiest de Vlaamse rechtse tak voor wat in hun ogen de sterkste is en dat het hen vooruit gaat helpen in Vlaamse onafhankelijkheid. Waar of niet?! Ook toen is er niks van gekomen met Duitsland en nu reikt Filip De Winter de hand aan Rusland. Morgen zal in Gent klein Rusland en de wijk Moskou Russisch territorium worden. Zo denkt Vlaams Belang. Vlaamse ss'ers die hun leven hebben gegeven, zouden zich schamen. Maar zoals Filip De Winter het zou verwoorden: jammer jongens maar we moeten de andere kant kiezen nu. Dat is politiek!
Laatst gewijzigd door robinvandyck op 26 februari 2022, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je hebt gelijk … maar enkel voor wat de eerste zin betreft.
Trump gelijk op vlak van buitenlandse politiek? You must be kidding, die man leeft in zijn eigen fantasiewereld en zijn wereldvisie is navenant. Getuige volgende uitspraak van Trump over de inval …
Tijdens een interview met een conservatieve radio show kreeg Trump de vraag voorgeschoteld wat zijn mening is over de acties van het Witte Huis omtrent het conflict in Oekraïne. De voormalige president hamerde eerst op het feit dat het eigenlijk al misgelopen is toen de “verkiezingen gemanipuleerd werden”. Maar ging daarna verder door te zeggen dat de acties van Poetin “geniaal” zijn.
“Poetin verklaart een groot deel van Oekraïne onafhankelijk. Oh, dat is prachtig. Dus, Poetin zegt nu dat een groot deel van Oekraïne onafhankelijk is. Ik zei: ‘Hoe slim is dat?’ En hij gaat naar binnen (met troepen, red.) en wordt zo een vredesbewaarder. We zouden dat aan onze zuidgrens kunnen gebruiken. Dat is de sterkste vredesmacht die ik ooit heb gezien. Er waren meer legertanks dan ik ooit heb gezien. Ze zullen de vrede wel bewaren.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Rudi Vranckx heeft het deze morgen nog eens mooi uitgelegd op Radio 2. Tegen Putin zijn leger in Oekraïne valt niets te beginnen. Er moet snel worden samengezeten, indien niet slacht het Russische leger daar de bevolking.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is waar dat de USA zich overal gaat bemoeien maar voor Oekraïne is het in mijn ogen nodig want Rusland gaat hier zwaar tekeer. Wat is het morgen? Polen? Finland? Geen last van. Over 2 weken staan de Russen misschien in Hasselt en dan zal het nog zijn van die doen geen vlieg kwaad. Geen last van. Toffe kerels zolang ik maar doe wat ze vragen. No big deal!