Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Maar kijk naar Polen, de VS brengt er massaal troepen naartoe, wat houdt ze tegen dat ze dat ook naar Ukraine zullen doen als ze lid worden?
Kernwapens zijn echt niet het grootste probleem
Zie verder, niemand spreekt nog van communisme...Denfi schreef: ↑28 februari 2022, 13:04 Bedoel je met uitbreiding dat meer landen zich tot de NATO voegen? Er is dan wel een heel groot verschil tussen NATO en Rusland. NATO dwingt niemand om zich aan te sluiten terwijl Rusland andere landen wilt dwingen tot het communsisme en hun gedachten goed. Andere landen moet hun keuzes niet aanpassen omdat Rusland zich niet veilig voelt. Dat is nog steeds het oude sovjet denken,wat geen plaatst meer heeft in huidige tijd. Sovjetunie bestaat niet meer en Rusland moet dit gewoon aanvaarden. Nu gedraagt het zich als een autistisch klein kind.
Om John Mearsheimer (nog maar eens) te citeren: wij zullen Rusland nodig hebben binnenkort
Misschien moeten we dus stoppen met hun pijn proberen te doen?
Ik hoop dat we nu beseffen dat het in ons eigen belang is dat IEDEREEN zich wel veilig voelt, dat moet primair zijn, los van welke nationaliteit of overtuiging je hebt.
Dit heeft niks met communisme te maken, helemaal niet...Denfi schreef: ↑28 februari 2022, 13:04 Sorry voor mijn taalgebruik maar al deze uitspraken zijn ongegrond en gezever.
We hebben ze niet tegen een muur gezet. Geen enkel land moet een alternatief bieden. Rusland moet aanvaarden dat sommige landen uit vrije wil geen communistisch regering willen. Rusland moet stoppen met zijn slachtofferrol.Onveilig...de NATO zou Rusland niet aanvallen (oa door afhankelijkheid van energie). En wie is constant bezig met spionage,cyberaanvallen en zaken proberen te beïnvloeden (Brexit)?Juist ja,Rusland. En altijd maar dreigen,eergisteren met de plannen om ISS neer te halen. Gisteren met kernwapens.
Rusland is ook zelf geen communistisch land meer...
Dus zij willen communisme opleggen aan andere landen terwijl ze het zelf niet meer zijn? ik zie de logica...
De sancties tegen Rusland die al jaren bestaan hebben de Russen zich dus ook ingebeeld?
Dat betwijfel ik, dat beweren we in het Westen, maar het aantal Russen die tegen Putin zijn, ik ken er een paar, maar dat is toch echt een hele kleine minderheid...Denfi schreef: ↑28 februari 2022, 13:04Het is dringend tijd dat de huidige Russische regering ten val komt,desnoods moet het Westen Rusland maar aanvallen.Zodat de Russische bevolking eens echt kan bepalen wie de regering mag zijn. Er waren genoeg tegenkandidaten van putin, die zijn gedood of gevangen gezet.
Die beelden zie je in Belgie ook hoor...Denfi schreef: ↑28 februari 2022, 13:04 Op dit moment kan de Russische bevolking niet zijn eigen mening geven (zoals in het Nazi-Duitsland).Getuigen ook weer dit filmpje van een vrouw met een baby op haar buik.Ze wordt hardhandig aangepakt omdat ze een bladje papier vasthield.En waarom?Omdat de politie zich ook met de rug tegen de muur gezet voelt zeker
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220227_95036125
Dat zijn incidenten die worden geselecteerd en uitvergroot, dit kan je ook filmen op een anti-coronamaatregelen betoging als je wil
Samenvattend: als je denkt dat Rusland mensen wil tot communisme bekeren, leef je ECHT in de verkeerde eeuw...
Euh, die werknemers moeten zich herscholen en nog steeds gaan werken. Thuiszitten na fabriekssluiting/collectief ontslag is not done in deze politiek correcte wereld. Dat je wel wilt werken en niemand je wilt aannemen maakt niets uit. Nu kan je verplicht vrijwilligers werk gaan doen.daver schreef: ↑28 februari 2022, 13:06 europa heeft toch top politiekers, men kan nu ineens paar andere probleempjes oplossen, energietransitie en stikstofuitstoot.
we sluiten alle fabrieken die veel energie verbruiken , de chinezen en amerikanen ( en zelfs de russen ) gaan dat met plezier voor ons overnemen .
bijgevolg zijn er veel minder auto's nodig omdat er minder mensen moeten gaan werken . weer minder verbruik en zo komen we toe met onze zonnepanelen en windmolens .
of misschien komt dit allemaal wel vanzelf ....
Wat Mearsheimer zegt, kan ik me wel deels in vinden. Je mag dit alleen nooit als justificatie voor de inval gebruiken. Zijn punt is vooral dat het in ons eigen belang is de zaak niet op de spits te drijven, zelfs als we strikt genomen gelijk zouden hebben.
En dat laatste baart mij nu ook wat zorgen. De juiste reactie op een zot die met kernwapens dreigt als reactie op (terechte) sancties, moet echt wel de-escalatie zijn. We gaan ervan uit dat Poetin deze nooit zou gebruiken, maar we moeten toch rekening houden met de kleine kans op een escalatie. Despoten die hun macht zien afbrokkelen en zich in het nauw gedreven voelen, kunnen soms onvoorspelbaar reageren.
Zoals ondertussen ook door enkele (westerse) experts geopperd wordt, moeten we Poetin de mogelijkheid bieden deze oorlog zonder al te veel gezichtsverlies te verlaten, of alleszins niet doen escaleren. En dat zeg ik puur uit strategische overwegingen. Ik zie Poetin ook het liefst in zijn graf, net als vrijwel alle Oekraïners. Maar ik treed ook liefst geen vernietigende Wereldoorlog binnen.
En dat laatste baart mij nu ook wat zorgen. De juiste reactie op een zot die met kernwapens dreigt als reactie op (terechte) sancties, moet echt wel de-escalatie zijn. We gaan ervan uit dat Poetin deze nooit zou gebruiken, maar we moeten toch rekening houden met de kleine kans op een escalatie. Despoten die hun macht zien afbrokkelen en zich in het nauw gedreven voelen, kunnen soms onvoorspelbaar reageren.
Zoals ondertussen ook door enkele (westerse) experts geopperd wordt, moeten we Poetin de mogelijkheid bieden deze oorlog zonder al te veel gezichtsverlies te verlaten, of alleszins niet doen escaleren. En dat zeg ik puur uit strategische overwegingen. Ik zie Poetin ook het liefst in zijn graf, net als vrijwel alle Oekraïners. Maar ik treed ook liefst geen vernietigende Wereldoorlog binnen.
https://www.demorgen.be/cs-b64c7613
Lachen met het Belgisch Leger mag niet maar
It's hard not to.
Met deze pantservoertuigen trekt België naar Roemenië. Als de eenheid die daar naartoe moet vertrekken voldoende werkende exemplaren kan schooien bij een andere eenheid.
Lachen met het Belgisch Leger mag niet maar
It's hard not to.
Met deze pantservoertuigen trekt België naar Roemenië. Als de eenheid die daar naartoe moet vertrekken voldoende werkende exemplaren kan schooien bij een andere eenheid.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ik wil jullie iets tonen, en ik zeg niet wie gelijk heeft en bla bla bla, maar ik wil tonen hoe Russen denken over een paar punten in deze situatie die we hebben aangeraakt, omdat ik hun stem niet wil negeren. (en eigenlijk gaan de meeste discussie's die ik met hun heb altijd in gelijkaardige lijn....
Ze is een onderzoekster aan een universiteit (chemie) dus geen laaggeschoold profiel (ik geloof in Samara, maar dat ben ik eerlijk gezegd vergeten )
Ik geloof dat zij trouwens tegen Putin is, maar ook dat ben ik vergeten
Ze is een onderzoekster aan een universiteit (chemie) dus geen laaggeschoold profiel (ik geloof in Samara, maar dat ben ik eerlijk gezegd vergeten )
Is nogal,een veralgemening “ hoe Russen” denken, er zijn er ook die iets anders denken
Het probleem voor Putin en de machthebbers in Rusland is dat ze met afschuw zien dat steeds meer vroegere landen die onder hun invloedssfeer stonden een meer westerse “democratie en vrijheden” wensen en in dat systeem een betere toekomst en levensstandaard zien en hij uiteindelijk vreest dat zijn eigen bevolking straks ook de durf zal hebben om het heersende regime in Rusland te verwerpen.
Het probleem voor Putin en de machthebbers in Rusland is dat ze met afschuw zien dat steeds meer vroegere landen die onder hun invloedssfeer stonden een meer westerse “democratie en vrijheden” wensen en in dat systeem een betere toekomst en levensstandaard zien en hij uiteindelijk vreest dat zijn eigen bevolking straks ook de durf zal hebben om het heersende regime in Rusland te verwerpen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wie denkt dat het hier gaat over standpunten op een weegschaaltje, die vergist zich. De situatie is zo klaar als een klontje.
Nog meer oorlogsmisdaden vermijden. Daar gaat het hier over. De waanzin pauzeren en stoppen. Pas daarna is er ruimte voor standpunten. Hopelijk kunnen we niet al te veel later de eindverantwoordelijke voor al deze doden in de bak te steken, of anderhalve meter onder de grond. We zien wel wat er eerst komt.
Sta me toe intussen even te zingen wat ik gisteravond geleerd heb: "Putin Huylo la la la la la la la la!".
https://www.youtube.com/watch?v=QXPisPv-sjc
https://en.wikipedia.org/wiki/Putin_khuylo!
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Anekdotisch .. niet representatief.Aerolla schreef: ↑28 februari 2022, 15:57 Ik wil jullie iets tonen, en ik zeg niet wie gelijk heeft en bla bla bla, maar ik wil tonen hoe Russen denken over een paar punten in deze situatie die we hebben aangeraakt, omdat ik hun stem niet wil negeren. (en eigenlijk gaan de meeste discussie's die ik met hun heb altijd in gelijkaardige lijn....
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
ja ja, inderdaad, dat ontken ik helemaal niet, dat zei ik ook al
Maar ik dacht: de mening van een gewone random Rus is misschien iets relevanter dan de mening van een gewone random Belg. Je doet er dan nog mee wat je wil
Als je wil haal ik je ook de mening van een gewone random Oekraiense?
Maar ik dacht: de mening van een gewone random Rus is misschien iets relevanter dan de mening van een gewone random Belg. Je doet er dan nog mee wat je wil
Als je wil haal ik je ook de mening van een gewone random Oekraiense?
Maar nu ben je op dezelfde manier aan het reageren als putin. Je zet het gevolg voor de oorzaak. Het lijkt mij logisch dat Nato nu zijn grenzen extra beveiligd (gevolg) na de actie van de Russen (oorzaak).
Weer hetzelfde. Dit is het gevolg van de oorzaak die putin zelf heeft gecreeërd.Meneer denkt dat hij zonder gevolg zomaar een stuk grond van een ander land kan inpalmen.
Dus het Oekraïense volk zou dan maar moeten aanvaarden dat ze met een pro-Russiche regering zit omdat er iemand zich niet veilig voelt in een buurland.Hoe belachelijk is dat Het Oekraïense volk heeft heel duidelijk gemaakt dat ze dit niet meer willen. In het begin van zijn ambtstermijn vonden ze Zelensky zelfs nog te pro-Russisch.Putin heeft geen enkel recht om te bepalen hoe een volk in een anders land zou moeten leven.
Daar zijn we het dan fundamenteel oneens.Hoe wil je het dan anders benoemen?Toch geen democratie? Politieke tegenstanders die worden vergiftigd of worden opgesloten door drogredenen. Het Russische volk mag al jaren niet meer bepalen wie hun leider is. Mensen die opeens "verdwijnen" omdat ze kritiek hebben op de huidige regering.Dit zijn meer toestanden zoals in Nood-Korea.
Als je het een andere naam wilt geven kun je dit nog een dictatuur noemen.
Wel grappig dat je zegt
Putin en zijn regering denkt wel nog zoals vorige eeuw. Ik ontken niet dat in vorige eeuw, bepaalde beloftes zijn gemaakt aan Rusland.Maar we leven in een andere tijd,de wereld gaat vooruit. Rusland (putin) blijft bij zijn oudbollige denkpatroon. Tijd dat hij begint in te zien dat andere landen vrij zijn in hun keuzes.verkeerde eeuw
Ofwel is heel het internet fout, ofwel ben jij fout....
https://www.historyonthenet.com/is-russia-communist
https://en.as.com/en/2022/02/25/latest_ ... 59365.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Communism
https://en.wikipedia.org/wiki/Communist ... Federation
https://en.wikipedia.org/wiki/Communist_state
En de rest van google....
Toevallig is de 2de grootste partij van Rusland communistisch (wat impliceert dat de 1ste dat niet is, maar goed, volgens jou is de hele wereld hierin fout) en die worden dus uitgemoord door de communistische leider (?).
Dus, als het communisme zo slecht is, dan moeten we zorgen dat de 2de grootste partij in Rusland nooit aan de macht mag komen, correct? Dus dat de grootste partij absoluut aan de macht moet blijven?
Vind je niet dat er precies iets niet klopt aan je redeneringen?
Dus weeral: leef in het heden, jij denkt echt dat de USSR nog bestaat...
EN ja: mocht dat zo zijn, zou ik je al veel meer gelijk geven...
Jammer genoeg ben je hier essentieel fout, dus zijn je gevolgen die je hieruit trekt ook fout
Er zijn trouwens wel nog een paar communistische landen in de wereld (jammer genoeg, ik vind communisme een verwerpelijk systeem)
https://www.historyonthenet.com/is-russia-communist
https://en.as.com/en/2022/02/25/latest_ ... 59365.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Communism
https://en.wikipedia.org/wiki/Communist ... Federation
https://en.wikipedia.org/wiki/Communist_state
En de rest van google....
Toevallig is de 2de grootste partij van Rusland communistisch (wat impliceert dat de 1ste dat niet is, maar goed, volgens jou is de hele wereld hierin fout) en die worden dus uitgemoord door de communistische leider (?).
Dus, als het communisme zo slecht is, dan moeten we zorgen dat de 2de grootste partij in Rusland nooit aan de macht mag komen, correct? Dus dat de grootste partij absoluut aan de macht moet blijven?
Vind je niet dat er precies iets niet klopt aan je redeneringen?
Dus weeral: leef in het heden, jij denkt echt dat de USSR nog bestaat...
EN ja: mocht dat zo zijn, zou ik je al veel meer gelijk geven...
Jammer genoeg ben je hier essentieel fout, dus zijn je gevolgen die je hieruit trekt ook fout
Er zijn trouwens wel nog een paar communistische landen in de wereld (jammer genoeg, ik vind communisme een verwerpelijk systeem)
Ik vrees dat dit de waarheid is. Als putin merkt dat hij niet wint,kan het heel gevaarlijk worden. Dat heeft hij niks meer te verliezen er zal hij alles gebruiken,zoals kernwapens, om toch maar zijn plan te kunnen uitvoeren.pmu schreef: ↑28 februari 2022, 13:46 Zoals ondertussen ook door enkele (westerse) experts geopperd wordt, moeten we Poetin de mogelijkheid bieden deze oorlog zonder al te veel gezichtsverlies te verlaten, of alleszins niet doen escaleren. En dat zeg ik puur uit strategische overwegingen. Ik zie Poetin ook het liefst in zijn graf, net als vrijwel alle Oekraïners. Maar ik treed ook liefst geen vernietigende Wereldoorlog binnen.
Alleen wanneer eindigd het als we nu toegeven? Nu is het Oekraïne.Wie zegt het niet dat ze moeilijk gaan doen over Polen binnen een paar jaar? Begint vermoeiend te worden dat putin, ongegrond over alles maar kwaad is.We moeten contant op eieren lopen door die belachelijke kleuter
Het ergste is dat de Russische regering liegt tegen zijn eigen soldaten.
Ik houd er rekening mee dat dit fake kan zijn maar dit zou de gsm zijn van een overleden Russische soldaat: https://www.reddit.com/r/ukraine/commen ... _soldier/
Het is een conversatie met zijn mama waarvan dit de vertaling zou zijn:
12:23-Lash, why are you not answering for so long, are you sure you are on exercises?
14:16- Mom, I'm no longer in the Crimea, not at the EXERCISE
14:33-And where???Dad wants to know if I can send you a parcel.
14:38- What kind of package moms. I'm just upside down now I want [Possible translation-potentially to kill himself by hanging]
14:47- What are you talking about? What happened?
14:50-Mum, I'm in Ukraine. There's a real war here. I am scared, we are hitting everyone, even civilians. Everyone. We were told they would welcome us, but they are throwing themselves under our equipment, not letting us pass. They call us fascists. Mum, it's very hard for me.
Hoe erg is dit wel niet (indien het niet fake is)? Gewoon omdat omdat putin (en zijn idiote volgers) denken dat ze alles mogen doen, ten koste van iedereen.
Kijk eens hoe Oekraïne is ontstaan , wat is het verschil met wat Rusland nu doet ?Denfi schreef: ↑28 februari 2022, 17:26Maar nu ben je op dezelfde manier aan het reageren als putin. Je zet het gevolg voor de oorzaak. Het lijkt mij logisch dat Nato nu zijn grenzen extra beveiligd (gevolg) na de actie van de Russen (oorzaak).Weer hetzelfde. Dit is het gevolg van de oorzaak die putin zelf heeft gecreeërd.Meneer denkt dat hij zonder gevolg zomaar een stuk grond van een ander land kan inpalmen.
Dus het Oekraïense volk zou dan maar moeten aanvaarden dat ze met een pro-Russiche regering zit omdat er iemand zich niet veilig voelt in een buurland.Hoe belachelijk is dat Het Oekraïense volk heeft heel duidelijk gemaakt dat ze dit niet meer willen. In het begin van zijn ambtstermijn vonden ze Zelensky zelfs nog te pro-Russisch.Putin heeft geen enkel recht om te bepalen hoe een volk in een anders land zou moeten leven.
Daar zijn we het dan fundamenteel oneens.Hoe wil je het dan anders benoemen?Toch geen democratie? Politieke tegenstanders die worden vergiftigd of worden opgesloten door drogredenen. Het Russische volk mag al jaren niet meer bepalen wie hun leider is. Mensen die opeens "verdwijnen" omdat ze kritiek hebben op de huidige regering.Dit zijn meer toestanden zoals in Nood-Korea.
Als je het een andere naam wilt geven kun je dit nog een dictatuur noemen.
Wel grappig dat je zegtPutin en zijn regering denkt wel nog zoals vorige eeuw. Ik ontken niet dat in vorige eeuw, bepaalde beloftes zijn gemaakt aan Rusland.Maar we leven in een andere tijd,de wereld gaat vooruit. Rusland (putin) blijft bij zijn oudbollige denkpatroon. Tijd dat hij begint in te zien dat andere landen vrij zijn in hun keuzes.verkeerde eeuw
Oekraïne was Rusland net zoals Polen .
De Russen waren destijds de helden in de wereldoorlog het is zij die de Duitsers hebben verjaagd uit het grootste gebied en niet de Engelsen of de Amerikanen .
Iedereen praat vandaag naar zijn eigen belangen maar iedereen is in fout .
Als de Navo serieus was met Oekraïne dan moesten ze 8 jaar geleden veiligheidstroepen hebben gestuurd .
Ze halen eerst Oekraïne aan door beloften en houden dan de boot af .
Als iedere partij zou vegen voor zijn eigen deur , de wereld zou zoveel mooier zijn .
Rusland moet niet binnenvallen . Europa moet zich aan haar afspraken houden en de VS moet geen raketten plaatsen altijd maar dichter bij de Russische grens .
Het ene lokt het andere uit wie is dan in fout in mijn ogen iedereen al ziet bijna niemand dat weer in .
Er zijn zoveel plaatsen waar er oorlog is en waar niemand over spreekt Oekraïne was daar 1 van tot kort .
Het is niet dat Oekraïners allemaal gelukkig samen rond het vuur een vrededans deden s'avonds en liedjes zongen .
En nu de Rus binnenvalt , nee ze schieten elkaar al 8 jaar overhoop
Het is toch raar als ze iemand nodig hebben ze
Ja, eerst maar eens zien wanneer en of er over een staakt het vuren kan gepraat worden. Hoe dan ook zal er gepraat moeten worden, door de situatie verder te escaleren gaat de oorlog niet stoppen, in tegendeel. Beide partijen gaan dus ergens een akkoord moeten vinden maar zolang er in de strijd geen duidelijke overmacht ontstaat gaat geen van de twee toegevingen doen. Door burgers te bewapenen kan dit op een lang en bloedig conflict uitdraaien, een legerleiding zal uiteindelijk wel capituleren eenmaal de strijd verloren is, gewapende burgers niet. Ook niet te vergeten, niet alle burgers in Oekraïne staan aan de westerse kant, het gaat met andere woorden, zelfs als de Russen zich terugtrekken, op een burgeroorlog en etnische zuiveringen uitdraaien, of hoe dat land compleet om zeep geholpen wordt omwille van wel of geen NAVO lidmaatschap. Is dat de prijs die wij willen betalen om niet nee tegen dat lidmaatschap te zeggen, blijkbaar wel.fropskottel schreef: ↑28 februari 2022, 16:59
Nog meer oorlogsmisdaden vermijden. Daar gaat het hier over. De waanzin pauzeren en stoppen. Pas daarna is er ruimte voor standpunten. Hopelijk kunnen we niet al te veel later de eindverantwoordelijke voor al deze doden in de bak te steken, of anderhalve meter onder de grond. We zien wel wat er eerst komt.
Zoals je zegt WAS. En er is trouwens een verschil tussen sovjetunie en Rusland.Dit zijn geen synoniemen van elkaar.lop schreef: ↑28 februari 2022, 18:28
Kijk eens hoe Oekraïne is ontstaan , wat is het verschil met wat Rusland nu doet ?
Oekraïne was Rusland net zoals Polen .
De Russen waren destijds de helden in de wereldoorlog het is zij die de Duitsers hebben verjaagd uit het grootste gebied en niet de Engelsen of de Amerikanen .
Zoals ik al een een paar keer heb gezegd, Rusland moet aanvaarden dat sovjetunie niet meer bestaat.Stel je voor dat opeens oude rijken terug willen naar vroeger.Dan mag Mongolië landen zoals China terug bezetten.
Ik stel voor dat we ons niet op het kinderachtig niveau van putin verlagen.
En je vergeet wel mooi te zeggen dat in het begin van WO2, Duitsland een geheim akkoord had met Rusland waarbij ze elkaar niet aanvielen. Landen zoals Polen werden mooi onder deze twee verdeeld. Tot Hitler het in zijn hoofd haalde dat hij Rusland ook wilde bezetten.