Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Jij zit hier de hele tijd Rusland propaganda te spuien - het is gerechtvaardigd wat Rusland doet bla bla bla - NATO bla bla bla
En dan zeg je dat anderen kritisch moeten zijn.
Je hebt niet eens gekeken wat mijn bron is, je hebt niet eens geverifieerd. Maar dat hoeft niet. Je gelooft simpelweg niet dat het waar is. Het kan niet waar zijn in jouw alternatieve werkelijkheid waarin Putin alleen maar een "speciale militaire actie" doet zonder gevaar voor burgerdoelwitten.
Ik ben kritisch, ik geloof de "propaganda" ook niet, niet de russische, noch de westerse...VLblokpate schreef: ↑1 maart 2022, 19:54Jij zit hier de hele tijd Rusland propaganda te spuien - het is gerechtvaardigd wat Rusland doet bla bla bla - NATO bla bla bla
Ik had ook kunnen zeggen dat Russia 24 meldt dat die video's fake zijn. Die link heb ik ook, maar ik weet ook wel dat Russia 24 niet de meest betrouwbare bron ooit is...
Goed van mij he? ^^
En waar zei ik dat dan?VLblokpate schreef: ↑1 maart 2022, 19:54
Je hebt niet eens gekeken wat mijn bron is, je hebt niet eens geverifieerd. Maar dat hoeft niet. Je gelooft simpelweg niet dat het waar is.
Ik zei nog speciaal dat ik dat net niet zeg... maar ik gaf je gewoon algemeen advies...Ik zeg niet dat het nu zo is, maar ik zou echt oppassen als ik jou was met die foto's en video's te posten...
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Aerolla heeft vrienden en vriendinnen in Rusland en die spreken steeds de waarheid en ook steeds namens het volledige Russische volkVLblokpate schreef: ↑1 maart 2022, 19:57Jij zit hier de hele tijd Rusland propaganda te spuien - het is gerechtvaardigd wat Rusland doet bla bla bla - NATO bla bla bla
Je hebt niet eens gekeken wat mijn bron is, je hebt niet eens geverifieerd. Maar dat hoeft niet. Je gelooft simpelweg niet dat het waar is. Het kan niet waar zijn in jouw alternatieve werkelijkheid waarin Putin alleen maar een "speciale militaire actie" doet zonder gevaar voor burgerdoelwitten.
O ja, 2 weken geleden hebben ze hem nog verzekerd dat Rusland NOOIT Oekraïne zou binnenvallen. De troepenbewegingen waren slechts legeroefeningen nabij de grens met Oekraïne. Maar ze zouden die zeker nooit oversteken. LOL
Aerolla roept op om kritisch te zijn … maar zelf neemt hij alles klakkeloos over van de de Russen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Steeds de VS en het Westen aanduiden als (mede)verantwoordelijke. Altijd weer de Russen en Poetin uit de wind zetten. En dan kritisch en neutraal zijn? YOU COULD HAVE FOOLED MEAerolla schreef: ↑1 maart 2022, 19:59Ik ben kritisch, ik geloof de "propaganda" ook niet, niet de russische, noch de westerse...VLblokpate schreef: ↑1 maart 2022, 19:54
Jij zit hier de hele tijd Rusland propaganda te spuien - het is gerechtvaardigd wat Rusland doet bla bla bla - NATO bla bla bla
Beter begrijpend lezen aub. Het westen wil Oekraine graag, maar Putin wil dat niet. Dat is het uitgangspunt geweest. Putin laat dat helaas erg duidelijk verstaan. En da's een bullebak die in het ergste geval wel zeer vernietigend kan uitpakken, in de stijl van 'ikke niet, dan niemand niet! ik neem iedereen mee in mijn dood'. Laten we dat aub proberen te vermijden.VincentVega schreef: ↑1 maart 2022, 18:21Dus als ik het goed begrijp is jouw oplossing Poetin gewoon gelijk geven en hem geven wat hij wiltreenman schreef: ↑1 maart 2022, 15:14 <knip>
Enige uitweg hieruit blijft praten, en wel zo snel mogelijk, voor het nog veel verder escaleert. En dan kan je komen tot een toestand met een neutraal Oekraine, die mogelijk een stukje in 't oosten kwijt is, en zeker hulp van het westen mag krijgen om de wonden te likken, een Rusland dat zich nog wel een tijdje kan verwachten aan sancties van de rest van de wereld, ten gevolge de aangerichtte schade en leed. Rusland krijgt wat het eigenlijk vroeg, maar zal er, door het op de verkeerde manier aan te pakken, ook wel een serieuze prijs voor betalen.
Rusland bepaalt dus wat een ander land mag of niet mag doen? Rusland mag zichzelf een deel van een ander land toe-eigenen? Rare manier om aan politiek te doen! Doet me een beetje denken aan een bullebak op school. Sommigen vonden het toen ook eenvoudiger om die bullebak gewoon zijn zin te geven, ikke niet …
Wat houdt Poetin tegen om dezelfde tactiek niet nog eens opnieuw toe te passen op bv. Georgië, Finland of de Baltische Staten? Of over enkel jaren opnieuw op Oekraïne? Waarom ook niet? Dan krijgt hij toch opnieuw zomaar een stuk grondgebied gratis en voor niks om “de vrede te bewaren”?
Het had vooral beter geweest om vooraf allemaal rond tafel te kruipen een een gezamelijk akkoord uitwerken tussen westen, Rusland en Oekraine. Ze proberen nu nog wel, maar het wordt helaas met het uur moeilijker. Het westen vermeerderd de sancties, Rusland vermeerderd de aanvallen, en Oekraine zit er momenteel als (weliswaar zich flink werend) slachtoffer middenin.
Dus ja, misschien moet het Westen maar iets toegeven. Da's zoals de ontvoerders eerst het losgeld geven, maar ze daarna daardoor toch nog pakken en bestraffen.
Let dus wel dat Putin moet boeten voor wat het nu aan 't aanrichten is. En hij mag dat gerust nog lang voelen. Zodat hij dat inderdaad niet nog eens wil proberen.
We moeten op termijn vooral geraken in een gezamelijk samenleven, en een globaal evenwicht proberen te bewaren waar iedereen mee kan leven. Er zijn genoeg globale katten (klimaat,...) aan te pakken, zodat we elkaar niet vooraf al de vernieling in moeten bombarderen, op een manier dat enkel wat eencelligen (en dan bedoel ik ECHTE eencelligen, niet politiekers ed.) het overleven.
Ik ben geen moderator, maar ik zou toch willen vragen geen persoonlijke verwijten ten opzichte van andere forumleden te maken.
Allicht is praten en de-escaleren ook in het belang van Oekraïne en dat van ons. En dan bedoel ik ook afgezien van de (kleine) kans dat onze Russische vriend misschien een kernbom zou droppen op een grootstad. Op dit moment spelen zowel Poetin als het Westen het spel erg hoog. Zoals het nu gespeeld wordt, zijn er maar twee opties: ofwel wint Poetin en bekomen we de Volksrepubliek Oekraïne - een vazalstaat van Rusland, ofwel verliest Poetin - wat zijn ondergang zou betekenen. Het probleem is dat het eerste scenario waarschijnlijker is, want Rusland is de oorlog nog steeds aan het winnen, hoewel tegen een zeer hoge kost. Het zou voor iedereen beter zijn als er een oplossing uit de bus komt waarmee zowel Poetin als Oekraïne kan zeggen dat ze de oorlog gewonnen hebben, bijvoorbeeld door een formele onafhankelijkheid van Donetsk, Lugans en de Krim, en onafhankelijk statuut van Oekraïne, maar tegelijkertijd ook een voortzetting van de democratie die Oekraïne nu is (in de rest van het land), en een soort niet-aanvalsakkoord met Rusland en de mogelijkheid zich te verdedigen indien nodig. De escalaties langs Europese kant, zoals omtrent de potentiële toetreding van Oekraïne tot de EU, dragen weinig bij tot een oplossing.
Allicht is praten en de-escaleren ook in het belang van Oekraïne en dat van ons. En dan bedoel ik ook afgezien van de (kleine) kans dat onze Russische vriend misschien een kernbom zou droppen op een grootstad. Op dit moment spelen zowel Poetin als het Westen het spel erg hoog. Zoals het nu gespeeld wordt, zijn er maar twee opties: ofwel wint Poetin en bekomen we de Volksrepubliek Oekraïne - een vazalstaat van Rusland, ofwel verliest Poetin - wat zijn ondergang zou betekenen. Het probleem is dat het eerste scenario waarschijnlijker is, want Rusland is de oorlog nog steeds aan het winnen, hoewel tegen een zeer hoge kost. Het zou voor iedereen beter zijn als er een oplossing uit de bus komt waarmee zowel Poetin als Oekraïne kan zeggen dat ze de oorlog gewonnen hebben, bijvoorbeeld door een formele onafhankelijkheid van Donetsk, Lugans en de Krim, en onafhankelijk statuut van Oekraïne, maar tegelijkertijd ook een voortzetting van de democratie die Oekraïne nu is (in de rest van het land), en een soort niet-aanvalsakkoord met Rusland en de mogelijkheid zich te verdedigen indien nodig. De escalaties langs Europese kant, zoals omtrent de potentiële toetreding van Oekraïne tot de EU, dragen weinig bij tot een oplossing.
Volledig mee eens pmu
De oplossing zal nooit ideaal zijn voor iedereen, dat kunnen we wel vergeten, maar de-escalatie moet prioritair zijn, niet de uitbreiding van EU of NAVO.
Misschien komt die dag ooit dat je op een veilige manier die uitbreiding kan doen, maar aan die dag waren we niet een jaar geleden, en nu zijn we verder dan ooit van die dag.
De oplossing zal nooit ideaal zijn voor iedereen, dat kunnen we wel vergeten, maar de-escalatie moet prioritair zijn, niet de uitbreiding van EU of NAVO.
Misschien komt die dag ooit dat je op een veilige manier die uitbreiding kan doen, maar aan die dag waren we niet een jaar geleden, en nu zijn we verder dan ooit van die dag.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je vergeet de invasie van de Russen … alweerAerolla schreef: ↑1 maart 2022, 21:42 Volledig mee eens pmu
En dan pretenderen van objectief of neutraal te zijn.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Begrijpend lezen aub! Het gaat niet om wat Poetin wil, ook niet om wat het Westen wil. Het gaat hier enkel Oekraïne. En die moeten geen rekenschap geven aan Rusland, ook niet aan het Westen trouwens.treenman schreef: ↑1 maart 2022, 21:09Beter begrijpend lezen aub. Het westen wil Oekraine graag, maar Putin wil dat niet. Dat is het uitgangspunt geweest. Putin laat dat helaas erg duidelijk verstaan. En da's een bullebak die in het ergste geval wel zeer vernietigend kan uitpakken, in de stijl van 'ikke niet, dan niemand niet!VincentVega schreef: ↑1 maart 2022, 18:21
Dus als ik het goed begrijp is jouw oplossing Poetin gewoon gelijk geven en hem geven wat hij wil
Rusland bepaalt dus wat een ander land mag of niet mag doen? Rusland mag zichzelf een deel van een ander land toe-eigenen? Rare manier om aan politiek te doen! Doet me een beetje denken aan een bullebak op school. Sommigen vonden het toen ook eenvoudiger om die bullebak gewoon zijn zin te geven, ikke niet …
Wat houdt Poetin tegen om dezelfde tactiek niet nog eens opnieuw toe te passen op bv. Georgië, Finland of de Baltische Staten? Of over enkel jaren opnieuw op Oekraïne? Waarom ook niet? Dan krijgt hij toch opnieuw zomaar een stuk grondgebied gratis en voor niks om “de vrede te bewaren”?
Een compromis waarbij Poetin krijgt wat hij wil, is geen compromis. Dat is een cadeau of een beloning, voor de “bullebak”. Zo kan je ook een einde maken aan een ruzie, door de bullebak te geven wat hij wil …
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
En wat wint Oekraïne hierbij? Een “onafhankelijk statuut” voor wat er nog overblijft van Oekraïne (vermoedelijk enkel binnenland, zonder een kustlijn aan de Zwarte Zee, hoewel daar in bepaalde regio’s meer dan 70% van de bevolking Oekraïens is)? Niet echt een een batige oplossing voor Oekraïne.pmu schreef: ↑1 maart 2022, 21:33 Het zou voor iedereen beter zijn als er een oplossing uit de bus komt waarmee zowel Poetin als Oekraïne kan zeggen dat ze de oorlog gewonnen hebben, bijvoorbeeld door een formele onafhankelijkheid van Donetsk, Lugans en de Krim, en onafhankelijk statuut van Oekraïne, maar tegelijkertijd ook een voortzetting van de democratie die Oekraïne nu is (in de rest van het land), en een soort niet-aanvalsakkoord met Rusland en de mogelijkheid zich te verdedigen indien nodig. De escalaties langs Europese kant, zoals omtrent de potentiële toetreding van Oekraïne tot de EU, dragen weinig bij tot een oplossing.
Trouwens, dat onafhankelijk statuut had Oekraïne nu ook al, democratie ook … tot Poetin er anders over besliste.
Uiteindelijk mogen we zoveel verschillende meningen roepen zoals we willen en proberen ons gelijk te halen.
Maar ik vrees dat de Oekraïners het de komende dagen heel moeilijk gaan krijg omdat een dictator zijn gelijk wil halen.
Ik vrees voor een bloedblad in Kiev en andere steden,het Russische leger is nog niet voluit gegaan.
En wat daarna?Dan heeft putin zijn satellietstaat met een volk (wat er nog van overblijft) dat dit niet wilt. Te gelijk is Rusland van alles afgezonderd, van sport tot economische activiteiten waar het gewone Russische volk dan weer gaat onder lijden. Dus als 1 man zijn zin krijgt,gaan er twee ongelukkige volkeren zijn waar een paar generaties van verloren gaat.
We kunnen alleen maar hopen dat hij intern gestopt wordt en eindigd zoals zijn onschuldige,politieke tegenstanders.
Edit: Het zegt genoeg als zelfs een land als Zwitserland zijn neutraliteit opgeeft en een bedrijf als Apple stopt met de verkoop in Rusland. Als putin niet stopt gaat hij zijn land verder in verval brengen.Gewoon omdat meneer zich ongegrond "bedreigd" voelt en hij de val van de Berlijnse muur nooit heeft kunnen verkroppen.
Maar ik vrees dat de Oekraïners het de komende dagen heel moeilijk gaan krijg omdat een dictator zijn gelijk wil halen.
Ik vrees voor een bloedblad in Kiev en andere steden,het Russische leger is nog niet voluit gegaan.
En wat daarna?Dan heeft putin zijn satellietstaat met een volk (wat er nog van overblijft) dat dit niet wilt. Te gelijk is Rusland van alles afgezonderd, van sport tot economische activiteiten waar het gewone Russische volk dan weer gaat onder lijden. Dus als 1 man zijn zin krijgt,gaan er twee ongelukkige volkeren zijn waar een paar generaties van verloren gaat.
We kunnen alleen maar hopen dat hij intern gestopt wordt en eindigd zoals zijn onschuldige,politieke tegenstanders.
Edit: Het zegt genoeg als zelfs een land als Zwitserland zijn neutraliteit opgeeft en een bedrijf als Apple stopt met de verkoop in Rusland. Als putin niet stopt gaat hij zijn land verder in verval brengen.Gewoon omdat meneer zich ongegrond "bedreigd" voelt en hij de val van de Berlijnse muur nooit heeft kunnen verkroppen.
Laatst gewijzigd door Denfi op 1 maart 2022, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is een goede vraag, natuurlijk niet aan mij om te onderhandelen. Het stoppen van de oorlog is op zich al een overwinning, zeker? Wat mij alleszins niet mogelijk lijkt, is toegeven aan de demilitarisatie-eis van Poetin. Misschien zou een belangrijk onderdeel net kunnen zijn dat Oekraïne zich "mag" verdedigen van Rusland, zolang ze maar garanderen dat dit louter om zelfverdediging gaat, en dan de (erkende) bufferstaatjes ertussen zitten.VincentVega schreef: ↑1 maart 2022, 22:25En wat wint Oekraïne hierbij? Een “onafhankelijk statuut” voor wat er nog overblijft van Oekraïne (vermoedelijk enkel binnenland, zonder een kustlijn aan de Zwarte Zee, hoewel daar in bepaalde regio’s meer dan 70% van de bevolking Oekraïens is)? Niet echt een een batige oplossing voor Oekraïne.pmu schreef: ↑1 maart 2022, 21:33 Het zou voor iedereen beter zijn als er een oplossing uit de bus komt waarmee zowel Poetin als Oekraïne kan zeggen dat ze de oorlog gewonnen hebben, bijvoorbeeld door een formele onafhankelijkheid van Donetsk, Lugans en de Krim, en onafhankelijk statuut van Oekraïne, maar tegelijkertijd ook een voortzetting van de democratie die Oekraïne nu is (in de rest van het land), en een soort niet-aanvalsakkoord met Rusland en de mogelijkheid zich te verdedigen indien nodig. De escalaties langs Europese kant, zoals omtrent de potentiële toetreding van Oekraïne tot de EU, dragen weinig bij tot een oplossing.
Trouwens, dat onafhankelijk statuut had Oekraïne nu ook al, democratie ook … tot Poetin er anders over besliste.
Enkele opposanten van Vlad aan het woord:
Garry Kasparov: https://www.youtube.com/watch?v=kYhsloRid_c
Alexey Navalny: https://www.youtube.com/watch?v=1u6XTUvaDBM
Garry Kasparov: https://www.youtube.com/watch?v=kYhsloRid_c
Alexey Navalny: https://www.youtube.com/watch?v=1u6XTUvaDBM
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Als pmu 85 jaar geleden met Hitler had kunnen onderhandelen, dan behoorden Sudetenland, Polen en Oostenrijk nu tot het Duitse Rijk.pmu schreef: ↑1 maart 2022, 22:48Dat is een goede vraag, natuurlijk niet aan mij om te onderhandelen. Het stoppen van de oorlog is op zich al een overwinning, zeker? Wat mij alleszins niet mogelijk lijkt, is toegeven aan de demilitarisatie-eis van Poetin. Misschien zou een belangrijk onderdeel net kunnen zijn dat Oekraïne zich "mag" verdedigen van Rusland, zolang ze maar garanderen dat dit louter om zelfverdediging gaat, en dan de (erkende) bufferstaatjes ertussen zitten.VincentVega schreef: ↑1 maart 2022, 22:25
En wat wint Oekraïne hierbij? Een “onafhankelijk statuut” voor wat er nog overblijft van Oekraïne (vermoedelijk enkel binnenland, zonder een kustlijn aan de Zwarte Zee, hoewel daar in bepaalde regio’s meer dan 70% van de bevolking Oekraïens is)? Niet echt een een batige oplossing voor Oekraïne.
En wat dan, bidden dat de gek niet meer landen zal binnenvallen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Misschien. En dan waren er misschien ook geen 75 miljoen mensen gesneuveld. Questions, questions ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell