De Beurs vandaag
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag
De MOEX (vroeger MICEX) index is gewoon de berekening van de index. Omdat alles instabiel is, zal de index deze week niet berekend worden, zelfs als de beurs opengaat. De index is belangrijk voor allerlei contracten en niet enkel voor statistieken.
Dit is wat ik ook zei. Morgenvroeg geven ze info over de opening: ofwel morgen open, ofwel niet.Zelfs brokers hebben al bericht uitgestuurd dat de handel is stopgezet tot nader order .
Het fonds BlackRock Global Funds - Emerging Europe Fund A2 EUR, dat in Oost-Europese en Russische aandelen belegt, is gisteren 37% van zijn waarde kwijtgeraakt. Het verlies YTD bedraagt 59%.
KBC lijkt me nu toch ook een zeer interessant koopje te worden, zeker gezien het dividend dat eraan vast hangt.
Als je onder de 60 euro koopt, pak je eventjes meer als 12% dividendrendement mee voor dit jaar!
Hou het een tijdje aan, en er komt nog eens zo'n 25% waardeherstel bovenop!
Als je onder de 60 euro koopt, pak je eventjes meer als 12% dividendrendement mee voor dit jaar!
Het dividend zou nog kunnen bevroren worden (net zoals in 2020). Maar ook net zoals toen komt het dan later dubbel en dik terug. Het zou voor KBC een nog mooier instapmoment zijn na dat zo'n nieuws zou uitkomen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Kbc Ancora lijkt me interessanter dan KBC zelf. Hogere korting en hoger dividend rendement. Ik hou het goed in de gaten en hou cash klaar. Ik zie het mogelijks nog wel wat zakken.
Wanneer zouden jullie je defensie-aandelen verkopen?
Ik zit nu op een hoop Northrop Grumman's , maar de stijging is zo gebaseerd op verwachtingen, eerder dan op feiten...
Bovendien blijft er een chip en labor-tekort, waardoor niemand toch meer bestellingen en omzet aankan...
Dus ik weet niet of de stijging zo 100% gefundeerd is
Maarja, anderzijds, is dit wel het moment voor zo'n aandelen om te schitteren
Ik zit nu op een hoop Northrop Grumman's , maar de stijging is zo gebaseerd op verwachtingen, eerder dan op feiten...
Bovendien blijft er een chip en labor-tekort, waardoor niemand toch meer bestellingen en omzet aankan...
Dus ik weet niet of de stijging zo 100% gefundeerd is
Maarja, anderzijds, is dit wel het moment voor zo'n aandelen om te schitteren
Moeilijke beslissing. Ik heb Bae systems. Ik verwacht dat veel landen hun defensie budget gevoelig gaan opkrikken dus niet alleen kunnen de aandelen nog hoger gaan maar mogelijks wordt ook het dividend opgekrikt. Je kunt eventueel een deel verkopen om wat winst veilig te stellen.
Niks zegt dat dit dividend effectief zal worden uitbetaald. Het dividend is vooropgesteld maar nog niet goedgekeurd.KBC kan nog steeds beslissen om dit in eigen kas te houden.inquirer schreef: ↑1 maart 2022, 21:36 KBC lijkt me nu toch ook een zeer interessant koopje te worden, zeker gezien het dividend dat eraan vast hangt.
Of het kan evengoed zijn dat banken weer worden verplicht om geen dividend uit te keren door huidige situatie (oa met swift).De kans bestaat ook dat ECB geen renteverhoging gaat doorvoeren wat gedeeltelijk de daling van financiële aandelen verklaart.
Ik zelf heb Ageas, NN group en KBCA.
Bij verdere daling overweeg ik om KBCA bij te kopen.
Maar is een interessante om nu (of binnenkort) wel in te gaan stappen. Ik volg ze in elk geval wel op, heb m'n alarm staan op <€41, dan worden ze van mij.
-
- Verbannen Gebruiker
Ook vandaag nog.VLblokpate schreef: ↑1 maart 2022, 06:45Ook vandaag nog het geval.VLblokpate schreef: ↑28 februari 2022, 08:14 Website Russische beurs MOEX offline.
Russische beurzen blijven trouwens gesloten.
The Bank of Russia kept stock trading at the Moscow Exchange suspended on Wednesday, but said it would allow a limited range of operations for the first time this week. Authorities suspended trading for a third straight day to keep Russian assets from sustaining sharp losses amid a series of harsh Western sanctions imposed against Moscow for the invasion of Ukraine.
-
- Verbannen Gebruiker
Putin verhindert buitenlandse bedrijven om hun investeringen in Rusland terug te trekken.
De beurzen gesloten houden, verhinderen dat investeringen verkocht worden. Alleen "To enable businesses to make informed decisions"
Putin is dus bang dat bedrijven zich laten misleiden door de westerse propaganda die de "speciale Russische actie zonder gevaar voor burgers" een invasie noemen, een gewelddadige oorlog waarin burgerdoelwitten worden gebombardeerd.
Succes aan degenen die een gokje willen wagen door Russische ETFs te kopen. Naast bovenstaande perikelen zijn het nu de facto closed end fondsen geworden. De ETF eenheden kunnen niet meer bijgemaakt of vernietigd worden.
London/Moscow (CNN Business)Russian President Vladimir Putin is trying to stem the flow of Western businesses fleeing the country over his decision to wage war on Ukraine.
Capital controls designed to stop the exodus were announced by Russian Prime Minister Mikhail Mishustin, state news agencies TASS and RIA reported on Tuesday. Western companies were taking decisions because of "political pressure," he said, and they would be prevented from selling Russian assets until that pressure subsides.
"To enable businesses to make informed decisions, a draft presidential decree has been prepared to introduce temporary restrictions on exiting Russian assets," Mishustin was quoted as saying. "We expect that those who have invested in our country will be able to continue working here."
Oil giant BP (BP) is one of the most prominent companies to abandon Russia since its troops invaded Ukraine last week. It said Sunday it was planning to exit its 19.75% stake in Russia's biggest oil company, Rosneft, and their joint ventures — amounting to one of the biggest foreign investments in Russia.
Others have since followed suit, including Shell (RDSA) and Norway's Equinor.
On Tuesday, Exxon Mobil (XOM) pledged to leave its last remaining oil-and-gas project in Russia, and not to invest in new developments in the oil-rich nation. The Sakhalin-1 venture is "one of the largest single international direct investments in Russia," according to the project's website.
That came soon after France's Total Energies said it would not provide new capital for Russian projects and was assessing the impact of swinging Western sanctions on its existing investments in the country.
Visa and Mastercard are also working to enforce sanctions against Russia. Both credit card providers said this week that they were taking steps to comply with measures as they evolved.
In a statement Monday, Mastercard said that it had already "blocked multiple financial institutions" from its network as a result of the sanctions, and would "continue to work with regulators in the days ahead."
De beurzen gesloten houden, verhinderen dat investeringen verkocht worden. Alleen "To enable businesses to make informed decisions"
Putin is dus bang dat bedrijven zich laten misleiden door de westerse propaganda die de "speciale Russische actie zonder gevaar voor burgers" een invasie noemen, een gewelddadige oorlog waarin burgerdoelwitten worden gebombardeerd.
Succes aan degenen die een gokje willen wagen door Russische ETFs te kopen. Naast bovenstaande perikelen zijn het nu de facto closed end fondsen geworden. De ETF eenheden kunnen niet meer bijgemaakt of vernietigd worden.
London/Moscow (CNN Business)Russian President Vladimir Putin is trying to stem the flow of Western businesses fleeing the country over his decision to wage war on Ukraine.
Capital controls designed to stop the exodus were announced by Russian Prime Minister Mikhail Mishustin, state news agencies TASS and RIA reported on Tuesday. Western companies were taking decisions because of "political pressure," he said, and they would be prevented from selling Russian assets until that pressure subsides.
"To enable businesses to make informed decisions, a draft presidential decree has been prepared to introduce temporary restrictions on exiting Russian assets," Mishustin was quoted as saying. "We expect that those who have invested in our country will be able to continue working here."
Oil giant BP (BP) is one of the most prominent companies to abandon Russia since its troops invaded Ukraine last week. It said Sunday it was planning to exit its 19.75% stake in Russia's biggest oil company, Rosneft, and their joint ventures — amounting to one of the biggest foreign investments in Russia.
Others have since followed suit, including Shell (RDSA) and Norway's Equinor.
On Tuesday, Exxon Mobil (XOM) pledged to leave its last remaining oil-and-gas project in Russia, and not to invest in new developments in the oil-rich nation. The Sakhalin-1 venture is "one of the largest single international direct investments in Russia," according to the project's website.
That came soon after France's Total Energies said it would not provide new capital for Russian projects and was assessing the impact of swinging Western sanctions on its existing investments in the country.
Visa and Mastercard are also working to enforce sanctions against Russia. Both credit card providers said this week that they were taking steps to comply with measures as they evolved.
In a statement Monday, Mastercard said that it had already "blocked multiple financial institutions" from its network as a result of the sanctions, and would "continue to work with regulators in the days ahead."
Dat fonds is zeer risicovol want belegt bijna alles in landen met een autoritair regime of waar het economisch niet goed gaat: Rusland, Polen, Griekenland, Hongarije, Kazachstan, Turkije.
Banken blijven dalen ageas gaat richting 40
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het handelsvolume op Moscow Stock Exchange is met 41,5% gestegen in februari tot 102 biljoen RUB, maakt Reuters vandaag bekend
Goed nieuws dus!
Stel je voor dat de Russische beurs zomaar even stijgt als de handel heropent, dat zou toch supergrappig en absurd zijn
(het zal eerder -99% zijn, maar de fundamentals zijn tenminste goed )
Goed nieuws dus!
Stel je voor dat de Russische beurs zomaar even stijgt als de handel heropent, dat zou toch supergrappig en absurd zijn
(het zal eerder -99% zijn, maar de fundamentals zijn tenminste goed )