nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Vraag dat maar aan de Duitsers in 1940 , de zielsgenoten van Dries Plastron en consoorten.
Je moet zover nog niet teruggaan. Kijk maar naar de huidige wereld: Rusland, Wit-Rusland, China, Noord-Korea, Iran, Syrië, Afghanistan, Turkije, Brazilië, Hongarije, TsjeTsjenië, Kazachstan, ... Allemaal landen waar ze al te blij zouden zijn met een vivaldiregering.
Waar wij al te blij zouden zijn met een vivaldiregering*Yaris schreef: ↑1 maart 2022, 06:37 Je moet zover nog niet teruggaan. Kijk maar naar de huidige wereld: Rusland, Wit-Rusland, China, Noord-Korea, Iran, Syrië, Afghanistan, Turkije, Brazilië, Hongarije, TsjeTsjenië, Kazachstan, ... Allemaal landen waar ze al te blij zouden zijn met een vivaldiregering.
Noord-Korea en afghanistan wel, Wit-Rusland misschien ook, Syrie weet ik niet, de andere landen is al meer twijfelachtig of ze niet liever hun huidige regering hebben
Wat een vergelijking! België vergelijken met Afghanistan, Noord-Korea, Syrië en co.Yaris schreef: ↑1 maart 2022, 06:37 Je moet zover nog niet teruggaan. Kijk maar naar de huidige wereld: Rusland, Wit-Rusland, China, Noord-Korea, Iran, Syrië, Afghanistan, Turkije, Brazilië, Hongarije, TsjeTsjenië, Kazachstan, ... Allemaal landen waar ze al te blij zouden zijn met een vivaldiregering.
Ja, dan hebben wij het inderdaad nog niet zo slecht hier, met onze Vivaldiregering.
Maar het feit alleen al dat je die landen kiest om mee te vergelijken, dat zegt al meer dan genoeg.
Een vroegere sporttrainer van mij zei altijd : “je moet naar boven kijken, niet naar beneden”.
Je moet je dus vergelijken met de beteren, niet met de slechtsten.
Ja inderdaad. Als je vergelijkt met nog grotere apenlanden kom je er beter uit natuurlijk.
Dat is vreemd. Een leraar van mij heeft precies het tegenovergestelde gezegd: "Je moet niet altijd kijken naar de mensen die het beter hebben maar ook naar degenen die het minder goed hebben dan jij."
Dat zal dan geen sportleraar geweest zijn, hé Yaris. Fysieke grenzen verleggen en rijkdom van mensen vergelijken is een beetje fout.
En mijn vader zei altijd: Je moet zowel naar boven als naar beneden kijken. Dan ken je je plaats in de wereld en kan je plannen maken waar jijzelf wil terechtkomen.
Beste is naar uzelf kijken en niet naar een ander dan kan je u plaatsen waar u zelf wil en laat je u niet beïnvloeden van boven of onderlagen.
Wij Belgen kijken altijd naar scandinavische landen of Nederland of het daar beter gaat en moeten zeker niet naar Frankrijk kijken.
Laatst gewijzigd door odbc op 2 maart 2022, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Yaris toch, als je nog geen onderscheid kan maken tussen ambitieus zijn (op fysiek vlak bijvoorbeeld, dus “naar boven kijken”) en tevreden zijn met wat je hebt (omdat anderen het minder goed hebben, dus “naar beneden kijken”), dan zijn we snel uitgepraat.
Als je de Belgische Vivaldiregering afzet tegenover de regeringen van Afghanistan, Syrië en Noord-Korea, dan toont dit niet veel ambitie. Je zou dan beter naar boven kijken en andere voorbeelden zoeken …
Het feit alleen dat je die landen neemt als referentie, zegt al voldoende …
M-peeters toch, je schreef letterlijk: "Je moet je dus vergelijken met de beteren, niet met de slechtsten." Dat gaat niet over sport noch rijkdom noch politiek. Dat een sporttrainer zei dat je naar boven moet kijken impliceert niet dat hij het over sport had.
Maar Yaris toch, nu maak je jezelf ook nog schuldig aan een stropopredenering!
Mijn voormalige sporttrainer gaf sportadvies, geen maatschappelijke analyses. Natuurlijk ging het over sport, waarover anders?
Trouwens, het ging in dit topic over de vergelijking van onze Vivaldiregering met de regeringen uit landen als Syrië, Noord-Korea of Afghanistan. Een vergelijking die jijzelf begonnen was. Dan doet onze regering het inderdaad niet slecht … maar de vergelijkingspunten stellen dan ook niet veel voor. In vergelijking met de regering Poetin is Vivaldi ook nog niet zo slecht
Wat een gezever. In navolging van CarpeNoctem zal ik ook eens een cartoon plaatsen.
Nou Yaris, ik geef het hier op. Mss dat mijnheer Peeters het nog eens wil proberen ... Het is pertang perfect uitgelegd. Herhaling heeft dus ook geen zin. Je moet het WILLEN zien/begrijpen natuurlijk. En dit geldt gelijk voor meerdere quote's die de laatste dagen hier de revue passeerden.