De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dat was weer een donkergroen dagje vandaag. Iedere keer wanneer ik denk dat ik bijna ga kunnen bijkopen is er een ruk naar boven. Dat is zoals de paardenmolen in mijn kindertijd en de "flosj". Je denkt dat je hem gaat hebben, je mist net en dan moet je weer een rondje draaien voor je een nieuwe kans krijgt.
Laatst gewijzigd door Yaris op 2 maart 2022, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
wisselen ?
-
- Verbannen Gebruiker
Vandaag nog steeds het geval.VLblokpate schreef: ↑28 februari 2022, 08:14 Website Russische beurs MOEX offline.
Russische beurzen blijven trouwens gesloten.
Russische aandelen gaan verdwijnen uit indexen.
Russische bedrijven mogen coupons niet meer betalen aan buitenlanders.
Meer en meer belandt Rusland in een financieel moeras.
Putin denkt nog steeds dat oorlogen gewonnen worden op de koude oorlog manier. Goed bezig Putin !!!
Russia’s stock market will be largely closed for the fourth day in a row, the country’s central bank said, amid continuing financial turbulence sparked by the invasion of Ukraine.
With limited exceptions, neither stock nor derivatives trading will resume Thursday on the Moscow Exchange, the Bank of Russia said in a statement late Wednesday local time.
The extended market closure is one of a range of moves taken by the central bank, which has also more than doubled its benchmark interest rate, introduced capital controls and blocked coupon payments to foreign bondholders.
Influential index providers MSCI Inc. and FTSE Russell will both cut Russian equities from their benchmarks next week and S&P Dow Jones Indices is considering whether to do the same. MSCI said it had heard from investors and other market participants that “the Russian equity market is currently uninvestable.”
Amaai! Als ik het goed begrijp,alle Russische aandelen die deel uitmaken van IDWA zullen dus op nul gezet worden??Russische aandelen gaan verdwijnen uit indexen.
Of zie ik het verkeerd?
Take one for the team, dude!
What comes around goes around.
Eat your hart out Mr Putin.
-
- Verbannen Gebruiker
IWDA niet. Het zullen eerder emerging markets en oost-europese indexen zijn waar ze niet meer deel van zullen uitmaken
In elk geval kopzorgen voor emerging markets en oost-europese ETF en fondsen die volgende week de nieuwe index volgen. Ze moeten in principe hun Russische aandelen verkopen maar kunnen (momenteel) niet.
Iwda bevat geen Russische aandelen.
De Russische aandelenmarkt is geen ontwikkelde markt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Poetin heeft zich goed in de voet geschoten, de onnozelaar!
Ben eens benieuwd hoeveel ondernemers, oligarchen, ... daar nog achter hem staan? Die vent heeft inmiddels (en de voorbije jaren) alles kapot gemaakt dat hij kan kapot maken.
Maar hij houdt 'zijn onschuld vol' en houdt z'n bevolking dom door propaganda te verspreiden. Las vandaag een artikel over de lessen die ze gaan geven in de scholen. Je kunt het je niet voorstellen op basis van welke leugens door les gegeven wordt.
Als hij zegt dat 1+1 = 4 . Hij zou het zelf nog gaan geloven.
Tja, en op straat komen tegen Poetin haalt ook niets uit. Je vliegt in de cel als je dat doet... Dus dan hou je gewoon je mond en hoop je dat hij sterft.
Ben eens benieuwd hoeveel ondernemers, oligarchen, ... daar nog achter hem staan? Die vent heeft inmiddels (en de voorbije jaren) alles kapot gemaakt dat hij kan kapot maken.
Maar hij houdt 'zijn onschuld vol' en houdt z'n bevolking dom door propaganda te verspreiden. Las vandaag een artikel over de lessen die ze gaan geven in de scholen. Je kunt het je niet voorstellen op basis van welke leugens door les gegeven wordt.
Als hij zegt dat 1+1 = 4 . Hij zou het zelf nog gaan geloven.
Tja, en op straat komen tegen Poetin haalt ook niets uit. Je vliegt in de cel als je dat doet... Dus dan hou je gewoon je mond en hoop je dat hij sterft.
Zijn er hier mensen die rekening houden met de wisselkoers voor aankopen van aandelen in vreemde munt?
De EUR staat nu weer relatief laag t.o.v. de USD, verschil met 10 maanden terug is een kleine 10%. Je betaalt dus nu bijna 10% meer voor USD dan toen.
Hetzelfde verhaal bij EUR t.o.v. GBP, wel "maar" 5% weg gezakt.
Bij SEK het omgekeerde, daar is de EUR meer dan 5% gestegen over dezelfde periode.
M.a.w. interessanter moment om Zweedse aandelen aan te kopen en minder interessant voor Amerikaanse of Britse? Of nutteloos om hier rekening mee te houden?
De EUR staat nu weer relatief laag t.o.v. de USD, verschil met 10 maanden terug is een kleine 10%. Je betaalt dus nu bijna 10% meer voor USD dan toen.
Hetzelfde verhaal bij EUR t.o.v. GBP, wel "maar" 5% weg gezakt.
Bij SEK het omgekeerde, daar is de EUR meer dan 5% gestegen over dezelfde periode.
M.a.w. interessanter moment om Zweedse aandelen aan te kopen en minder interessant voor Amerikaanse of Britse? Of nutteloos om hier rekening mee te houden?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Hangt er van af hoe je het bekijkt. De USD/EUR hedghed ETF's zijn meer waard geworden. Voor de initiele aankoop in vreemde munten kijk ik naar de wisselkoers. Zaak is om de inkomsten/dividenden nadien in die munt te ontvangen en daarmee te herbeleggen. Inderdaad SEK is nu een goede kandidaat maar heb geen aandelen op Stockholm op ''t oog.
Dan speelt het wisselkoerseffect maar twee keer, bij de initiële aankoop en de definitieve verkoop met conversie naar
€.
Dan speelt het wisselkoerseffect maar twee keer, bij de initiële aankoop en de definitieve verkoop met conversie naar
€.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Los van alle emoties van de dag zou ik het toch straf vinden dat dit alles op wat langere termijn slechts een 10% van de al behoorlijk duur geprijsde ath's (indexen) zou gekost hebben.
Inflatie, consumentenvertrouwen, koopkracht, bedrijfswinsten etc.
Of het zou erg snel ontmijnd moeten worden met dalende energie- en grondstofprijzen, maar dan nog.
En nog maar de vraag of meerwaardebelasting op aandelen in B nog lang te vermijden zal zijn.
Ik zou zware verliesposten niet zomaar opkuisen, ze kunnen nog van pas komen als tegengewicht.
Of het zou erg snel ontmijnd moeten worden met dalende energie- en grondstofprijzen, maar dan nog.
En nog maar de vraag of meerwaardebelasting op aandelen in B nog lang te vermijden zal zijn.
Ik zou zware verliesposten niet zomaar opkuisen, ze kunnen nog van pas komen als tegengewicht.
-
- Verbannen Gebruiker
Ook vandaag nog het geval trouwens.VLblokpate schreef: ↑28 februari 2022, 08:14 Website Russische beurs MOEX offline.
Russische beurzen blijven trouwens gesloten.
Ik denk dat we iets gaan mogen verwachten in de trant van "als je je aandelen binnen de x- aantal jaar van de hand doet moet je een meerwaardebelasting betalen".doorwinterd schreef: ↑3 maart 2022, 14:07 Los van alle emoties van de dag zou ik het toch straf vinden dat dit alles op wat langere termijn slechts een 10% van de al behoorlijk duur geprijsde ath's (indexen) zou gekost hebben.
Op die manier is er veel geld te rapen bij traders en swing traders en blijft de brave huisvader voor een groot deel buiten shot.
Als compensatie mogen ze dan wel de dividend belasting verminderen naar 15 procent maar dat zal wel wishfull thinking zijn
In betogingen hoor je altijd diezelfde onzin zoals 'Ze zouden beter het geld halen waar het zit'.
Dan denk ik, zoek werk! I.p.v. op straat te hangen!
Dan denk ik, zoek werk! I.p.v. op straat te hangen!
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb momenteel weinig zin om nog volle bak te beleggen.. even wat meer cash aanhouden dan gewoonlijk.. (hopelijk niet te lang), maar wat vinden jullie van het idee om cash in verschillende munten (Noorse Kroon & USD) aan te houden? Ik zie de EUR namelijk nog meer pluimen verliezen