Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
No Russian Grand Prix in future as F1 terminates contract.
Minder en minder geloven nog in het excuus van Rusland dat Rusland het slachtoffer is en dat ze Russen in Ukraine komen redden van een nazistische regering in Kiev die hun eigen bevolking uitmoordt. Sommigen hebben daar meer tijd voor nodig dan anderen.
Minder en minder geloven nog in het excuus van Rusland dat Rusland het slachtoffer is en dat ze Russen in Ukraine komen redden van een nazistische regering in Kiev die hun eigen bevolking uitmoordt. Sommigen hebben daar meer tijd voor nodig dan anderen.
-
- Verbannen Gebruiker
Het bericht dat een Russische ondernemer een miljoen dollar heeft uitgeloofd voor het hoofd van Putin, is fake news.
De beschuldigingen aan het adres van Putin helaas niet.
De beschuldigingen aan het adres van Putin helaas niet.
Als je de moeite zou nemen om het boek eens te lezen zul je vaststellen dat alle beweringen goed onderbouwd zijn, telkens gestaafd met bronvermelding, bewijsmateriaal etc.
Ik ben er overigens wel geweest, maar dat is al een hele poos geleden. Putin woonde toen nog in Duitsland. En ik was slechts een klein kindje.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik zeg toch niet dat wat je zegt niet waar is...
Maar je deed wel al uitspraken voordien waar ik toch een zeer groot deel nuance miste...
Sommigen op dit forum trekken toch zeer snel andere conclusies dan hetgeen ik zeg , niet jij persee, vooral die 2 trollen, bedoel ik, maarja, c'est la vie
Zo zou ik volgens sommigen Poetin fantastisch vinden etc en al wat erbij hoort, wat absoluut niet zo is, om terug te gaan naar wat ik in het begin zei: ik versta waarom hij het doet, ik keur het niet goed
Maar je deed wel al uitspraken voordien waar ik toch een zeer groot deel nuance miste...
Sommigen op dit forum trekken toch zeer snel andere conclusies dan hetgeen ik zeg , niet jij persee, vooral die 2 trollen, bedoel ik, maarja, c'est la vie
Zo zou ik volgens sommigen Poetin fantastisch vinden etc en al wat erbij hoort, wat absoluut niet zo is, om terug te gaan naar wat ik in het begin zei: ik versta waarom hij het doet, ik keur het niet goed
-
- Verbannen Gebruiker
Dit is wat je in het begin zei:
Aerolla schreef: ↑28 februari 2022, 09:42Not sure...
Als USSR zijn kernrakketten had laten staan op Cuba, zou een Amerikaanse aanval dan gerechtvaardigd geweest zijn?
Als het antwoord ja is, dan eindigt de discussie meteen, want dan is de inval nu ook de facto gerechtvaardigd.
Als het antwoord nee is, dan moet je mij eens uitleggen wat de oplossing zou moeten zijn...
Het grappige is dat Oekraine helemaal niks met dit conflict te maken heeft, dit is een puur koude oorlog conflict tussen NAVO en Rusland.
Navo wenst uit te breiden, Rusland wenst geen bijkomende NAVO buren
Jammer voor Oekraine dat ze ertussen liggen, bad luck
Dit is een pure veiligheidskwestie voor Rusland, die wij wensen te negeren (omdat we Rusland niet zijn, de problemen van anderen negeren is gemakkelijker dan ze te begrijpen)
VLblokpate schreef: ↑3 maart 2022, 13:50Dit is wat je in het begin zei:
Aerolla schreef: ↑28 februari 2022, 09:42
Not sure...
Als USSR zijn kernrakketten had laten staan op Cuba, zou een Amerikaanse aanval dan gerechtvaardigd geweest zijn?
Als het antwoord ja is, dan eindigt de discussie meteen, want dan is de inval nu ook de facto gerechtvaardigd.
Als het antwoord nee is, dan moet je mij eens uitleggen wat de oplossing zou moeten zijn...
Het grappige is dat Oekraine helemaal niks met dit conflict te maken heeft, dit is een puur koude oorlog conflict tussen NAVO en Rusland.
Navo wenst uit te breiden, Rusland wenst geen bijkomende NAVO buren
Jammer voor Oekraine dat ze ertussen liggen, bad luck
Dit is een pure veiligheidskwestie voor Rusland, die wij wensen te negeren (omdat we Rusland niet zijn, de problemen van anderen negeren is gemakkelijker dan ze te begrijpen)
Klopt
Wat is je punt nu?
-
- Verbannen Gebruiker
En dit:
.
Aerolla schreef: ↑28 februari 2022, 08:24VincentVega schreef: ↑27 februari 2022, 22:50
LOL, een vreemde opmerking van iemand die klakkeloos zomaar alles aanneemt van de Russische media of van zijn Russische vriendjes
Over de troepenbewegingen aan de grens zowat 2 weken geleden, de zgn. “militaire oefening”:
En van je Russische vriendjes:
Dan lijkt HLN me toch veel betrouwbaarder dan jouw bronnen
Wel, ik zie niet wat er fout is in mijn beweringen...
Rusland valt hier echt binnen totaal tegen hun zin, omdat ze geen andere keuze meer hebben (die hebben we hun immers afgenomen)
Ik wil je een andere vraag stellen:
Stel, je hebt een hond (of een vriend van je whatever) een duitse scheper ofzo.
Jij pakt een stok en begint op die hond te slagen, na paar minuten bijt die hond je of je kind.
Wie is in fout?
De hond of jij?
Dat is hetzelfde hier: we zijn al 30 jaar op Rusland aan het slagen en nu bijten ze, wie is schuldig?
Ja, de hond is schuldig omdat ze bijten, maar je kan onze verantwoordelijkheid niet ontkennen in deze...
Rusland vecht enkel voor zijn eigen veiligheid omdat het bedreigd wordt, omdat wij graag onze invloedssfeer willen vergroten.
Ik neem aan dat je de video niet hebt bekeken op vorige pagina, ik zou je uitnodigen om 30 minuten van je tijd hieraan te besteden, dat je inziet dat Rusland niet de facto de agressor is...
Zoals John Mearsheimer zei in de video: als je Rusland ECHT wil straffen, dan moet je ze andere landen laten binnenvallen.
Hij zegt heel veel zinnige dingen hoor, zoals het nut van economische sancties in dit conflict.
Je zegt letterlijk: "je kan onze verantwoordelijkheid niet ontkennen in deze..."
Dat zijn inderdaad quotes van mij, maar het is zeer onduidelijk welk punt je wil maken....
Ik heb inderdaad de gezegd, dat ALS je vind dat een amerikaanse aanval gerechtsvaardigd is, dat een Russische dat ook is.
Waar ik nog altijd 100% achter sta...
(ik vind persoonlijk de amerikaanse aanval ook niet gerechtvaardigd, maar dat heb ik niet gezegd, ik stelde de vraag aan iemand...)
En het tweede: wij hebben de eisen van Rusland genegeerd, nu kunnen we niet plots komen klagen dat ze aanvallen, en hun de aggressor noemen, zonder zelf enige verantwoordelijkheid op te nemen voor onze acties de voorbije 20-30 jaar.
Ook daar sta ik nog altijd volledig achter
Jouw probleem is dat mijn mening genuanceerd is, en jij enkel extreme meningen aanvaardt, waardoor je mijn mening (zonder reden) naar het extreme duwt.
Ik heb inderdaad de gezegd, dat ALS je vind dat een amerikaanse aanval gerechtsvaardigd is, dat een Russische dat ook is.
Waar ik nog altijd 100% achter sta...
(ik vind persoonlijk de amerikaanse aanval ook niet gerechtvaardigd, maar dat heb ik niet gezegd, ik stelde de vraag aan iemand...)
En het tweede: wij hebben de eisen van Rusland genegeerd, nu kunnen we niet plots komen klagen dat ze aanvallen, en hun de aggressor noemen, zonder zelf enige verantwoordelijkheid op te nemen voor onze acties de voorbije 20-30 jaar.
Jouw probleem is dat mijn mening genuanceerd is, en jij enkel extreme meningen aanvaardt, waardoor je mijn mening (zonder reden) naar het extreme duwt.
Laatst gewijzigd door Aerolla op 3 maart 2022, 14:00, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Blij dat je dit zelf samenvat. Dat is 100% de retoriek van Putin.Aerolla schreef: ↑3 maart 2022, 13:58
De absurditeit van onze sancties: (Verslag uit Samara)
- Apple heeft zijn winkels in Rusland na 1 dag terug heropend, genoeg aan marketing gedaan
- H&M en Ikea hebben nu wel gesloten, maar de Russen lijken dat niet echt een zwaar verlies te vinden, ze lijken er zelfs blij mee te zijn, hoeven ze die balletjes niet meer te eten
- ban op Russische katten op exhibitions
De Russen zijn blijkbaar wel verward waarom we die verbannen, ik heb hun uitgelegd dat Russische katten eigenlijk vermomde tijgers zijn.
- Apple heeft zijn winkels in Rusland na 1 dag terug heropend, genoeg aan marketing gedaan
- H&M en Ikea hebben nu wel gesloten, maar de Russen lijken dat niet echt een zwaar verlies te vinden, ze lijken er zelfs blij mee te zijn, hoeven ze die balletjes niet meer te eten
- ban op Russische katten op exhibitions
De Russen zijn blijkbaar wel verward waarom we die verbannen, ik heb hun uitgelegd dat Russische katten eigenlijk vermomde tijgers zijn.
Dus als je buurman 30 jaar lang klaagt dat een boom in je tuin te veel van zijn licht wegneemt en hij tevergeefs vraagt om hem weg te nemen, is hij gerechtigd om je aan te vallen en een mes in je schouder te steken? Dan moet jij niet klagen want het is je eigen schuld.
Dat hangt ervan af: is het een eik of een beuk?
-
- Verbannen Gebruiker
Yaris, laat je niet meeslepen door de redeneringen van Aerolla.Yaris schreef: ↑3 maart 2022, 14:37Dus als je buurman 30 jaar lang klaagt dat een boom in je tuin te veel van zijn licht wegneemt en hij tevergeefs vraagt om hem weg te nemen, is hij gerechtigd om je aan te vallen en een mes in je schouder te steken? Dan moet jij niet klagen want het is je eigen schuld.
Het westen en/of EU en/of NATO hebben geen hond gesard, ze hebben geen boom gezet die schaduw wegneemt. Ze hebben gewoon niets van
dat alles gedaan.
Het is de Putin-propaganda die ons wil doen geloven dat ze wel iets gedaan hebben. Als we dit geloven, dan heeft Putin al 90% gewonnen met zijn propaganda.
Elke vergelijking "als ..." speelt in de kaart van Putin en zijn aanhangers.
Lijkt mij logisch dat we dit negeerde.De eisen waren gebaseerd uit angst en een denkpatroon van vorige eeuw.Dat is juist het hele probleem met putin. Hij zit met gedachten en angsten die niet meer stroken met de realiteit. Dan is het wel heel moeilijk om op eisen in te gaan. Nu heeft hij ervoor gezorgd dat NATO en Europa groter zijn dan ooit daarvoor. Het is nu 1 blok.En Rusland...dat geraakt nu zwaar geïsoleerd.
Waar haal jij dat nieuws over Apple?Ik vind dit nergens terug.Aerolla schreef: ↑3 maart 2022, 14:30 - Apple heeft zijn winkels in Rusland na 1 dag terug heropend, genoeg aan marketing gedaan
Met Ikea zijn 15000 Russen wel hun werk kwijt. Oke 15000 is niet veel op de totale bevolking daar,maar als je alles begint op te tellen...Vandaag geeft ook lego aan niet meer naar Rusland te importeren en shell trekt weg uit Rusland.
Wij gaan de sancties ook voelen maar blijft nihil tegenover Rusland.Het is ook duidelijk dat Europa zijn afhankelijkheid van Russische energie gaat afbouwen waardoor Rusland nog zwaarder in problemen gaat komen op middellange termijn. Oekraïne is daar nu niks mee, maar Rusland gaat zwaar inkrimpen.
Edit:Verschillende raffinaderijen willen hun schepen zelfs niet meer naar Rusland sturen. Wat ben je dan met je olie als kopers beginnen afhaken
Laatst gewijzigd door Denfi op 3 maart 2022, 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.