Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Inderdaad, het is heel opvallend dat vooral mensen die typisch extreme standpunten innemen (zowel extreem links als extreem rechts) zich niet duidelijk durven uitspreken in deze kwestie. Stelling nemen is blijkbaar onmogelijk, ze zwakken voortduren hun eigen argumentatie af (omdat ze op hun eigen contradicties gewezen worden), waardoor je niets meer overhoudt.
Je mening is niet genuanceerd, je lijkt er geen te hebben, of je durft ze niet uit te spreken.
Het is alsof je buurman je zeg: "Aerolla, je huis staat in brand!", en jij zegt: "Goh, het is je recht om dat te vinden, maar het is eveneens mijn recht om daar een iets genuanceerder standpunt over in te nemen".
Tja.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Neen hoor, we zijn het 100% eens: jouw mening is genuanceerd. Mijn mening is extreem.
Mijn extreme mening: Putin is 100% verantwoordelijk voor de duizenden doden en gewonden die er al gevallen zijn aan Russische en Ukraiense kant. Putin is 100% verantwoordelijk voor de vernietigende bombardementen van steden. Putin is 100% verantwoordelijk voor de miljoen vluchtelingen.
Jouw mening is genuanceerd:
nu kunnen we niet plots komen klagen dat ze aanvallen, en hun de aggressor noemen, zonder zelf enige verantwoordelijkheid op te nemen voor onze acties de voorbije 20-30 jaar.
Apple heeft toch helemaal geen winkels in Rusland??? En op de russische website is de "Koop" knop nog altijd verdwenen.
Afgewezen door een Russische, pijnlijk
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
-
- Verbannen Gebruiker
Doorzichtig trucje van de fake news verspreiders... "natuurlijk is het niet bevestigd, ze lopen er niet mee te koop"
Op die manier kan men elke leugen in waarheid veranderen.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 3 maart 2022, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
haha
het is gelukkig niet de allerknapste die ik ken
Ik snap trouwens niet waarom Anonymous via restaurant-recensies wilt communiceren met Russen, ik doe dat gewoon via whatsapp, en dat werkt ook...
Veel gemakkelijker
toegegeven, een pak minder cool
Waarom zou Poetin 100% verantwoordelijk zijn?
Hij is het gezicht van Rusland die het nieuws mag komen vertellen maar wordt verder ook gestuurd.
Alles netjes gepland.
En het Westen maar denken dat de Russen vertraging oplopen en niet in Kiev geraken terwijl ze intussen andere gebieden aan het innemen zijn.
Benieuwd welk draaiboek ze klaarliggen hebben.
Hij is het gezicht van Rusland die het nieuws mag komen vertellen maar wordt verder ook gestuurd.
Alles netjes gepland.
En het Westen maar denken dat de Russen vertraging oplopen en niet in Kiev geraken terwijl ze intussen andere gebieden aan het innemen zijn.
Benieuwd welk draaiboek ze klaarliggen hebben.
Zo is voor complotdenkers het feit dat hun complottheorie door officiële instanties niet bevestigd of zelfs ontkend wordt een bewijs dat het een waarheid is die niet geweten mag worden.VLblokpate schreef: ↑3 maart 2022, 15:15 Doorzichtig trucje van de fake news verspreiders... "natuurlijk is het niet bevestigd, ze lopen er niet mee te koop"
Kun je Olga laten weten dat Apple geen fysieke winkels heeft in Rusland, en dat het bijgevolg nogal onmogelijk is dat ze vandaag "terug open" zijn?
Er zijn vast wel winkels in Rusland die Apple producten verkopen, misschien bedoelt ze dat? Wel, die kunnen hun voorraad inderdaad nog verkopen. Eens de voorraad op is, is het gedaan. Gaat dat de Russen erg pijn doen? Neen, maar dit is een statement. Met een regime als dit doe je geen zaken, het is een princiepskwestie.
Er zijn vast wel winkels in Rusland die Apple producten verkopen, misschien bedoelt ze dat? Wel, die kunnen hun voorraad inderdaad nog verkopen. Eens de voorraad op is, is het gedaan. Gaat dat de Russen erg pijn doen? Neen, maar dit is een statement. Met een regime als dit doe je geen zaken, het is een princiepskwestie.
Er zijn wel Apple Stores in Rusland, google op apple stores russia.
De russische president heeft (in tegenstelling tot menig democratie) verregaande macht, zeker wat betreft buitenlandse zaken.
Als ik dat doe dan staat er "Apple does not have any physical stores in Russia and normally ships its phones, computers and tablets through its online stores, and also sells products through third-party retail stores there. The company had recently stopped Apple Pay service in Russia after the United States sanctioned Russian banks."
Hier de volledige lijst van Apple Stores: https://www.apple.com/retail/storelist/
Ik zie Rusland er niet bij staan.
Kan kloppen. Volgens een Ruslandkenner is heel die invasie van Oekraïne niet het plan van Poetin maar van een geheim groepje hoge figuren uit de politiek, de economie en het leger. Poetin is daarvan enkel degene die naar buiten toe de rol van staatshoofd mag spelen.
De belangrijkste reden waarom niet-Russische bedrijven zich uit Rusland terugtrekken, is niet moreel-ethisch, maar omdat het moeilijk is om je inkomsten nog het land uit te krijgen. Ook logistiek is handel moeilijk geworden.